Forum » Off Topic » Snik-Snak
Hvem er du?

Udskriv debat

  Hvem er du?
Skrevet af Steamhammer, 20/1-2011 22:24 (#1)

Denne tråd er en "revival" fra det gamle tog-sim, hvor folk, hvis de har lyst, kan komme med en lille præsentation af sig selv, kort eller lang, som man nu ønsker det.

Jeg håber at vi kan få glæde af den allesammen og lad os så holde en god og fordragelig tone herinde ikke? Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Hvem er du?
Skrevet af Steamhammer, 20/1-2011 22:28 (#2)

Jeg ligger ud:

Navn: Mogens B. Bertelsen

Nick: Steamhammer

By: Skanderborg

Alder: 53 - lidt endnu...

Job: Service Tekniker indenfor Fjernvarmebranchen.

Interesser: alle former for simulatorer, camping, Jernbaner, store som små, næsten al slags musik,

Andet: PT. Formand for Oldtimerklubben, som jeg stiftede sammen med Preben Bertelsen og Claus Steenbeck(skaberen af legendariske P906 til MSTS) tilbage i 2002.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)
 
Redigeret af Steamhammer, 26/1-2011 22:29

SV: Hvem er du?
Skrevet af Roskildetognørden, 20/1-2011 22:43 (#3)

Følger efter:
Navn: Frederik N.
Nick: Roskildetognørden
By:Roskilde(stor overraskelse!)
Alder:14
Job: -
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Hvem er du?
Skrevet af zepder, 20/1-2011 23:52 (#4)

Navn: Carsten Hansen
Nick: Zepder
By: Fredericia
Alder: 34
Job: SCA Packaging Taulov
Andet: Overtog Tog-Sim i 2008 af BlackChart
Interesser: FPS-spil, sim-spil, PHP-programmering
Brugers avatar
zepder

Superadministrator



Antal indlæg: 164
Tilmeldt: 4/10-2006
Bopæl: Fredericia
Alder: 47
Status:

MVH Carsten
¤¤ Administrator ¤¤

SV: Hvem er du?
Skrevet af Anonym Bruger, 21/1-2011 00:14 (#5)

Navn: Anders J.
Nick: andersj
By: Hjørring
Alder: 16
Job: DSB, Kort & Godt Hj
Skole: HHX 1. år
PC-interesser: FPS-spil, sim-spil og musik.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Hvem er du?
Skrevet af Anonym Bruger, 21/1-2011 07:28 (#6)

Født: 11. november 1949, på Gunderslev Holm
Navn: Preben Fuglsang
Kaldenavn på tog-sim: fuglsng
Bopæl: Aalborg, 9. sal, med udsigt over det meste af byen.

Uddannet kommis 1969, soldat 1969-1973, buschauffør Auto Paaske (Danmark-Norge-Sverrige i fast rute fra 1974-1986 somerhalvåret og taxa vinter), blev pensioneret (førtid) 1987 på grund af et grimt overfald i taxien.

Gift med Mette, 3 børn der for længst er fløjet fra reden.

Interesser: Alt hvad der rører sig derude, pc-sikkerhed: 24.dk/pc-hjælp og support, sidst men ikke mindst Trainz 2004-06-09.

DvH
Preben Fuglsang
Brugers avatar
Anonym Bruger

Medlem



Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 11/9-2010
Status:
 
Redigeret af fuglsng, 21/1-2011 07:35

SV: Hvem er du?
Skrevet af MetroHenrik, 21/1-2011 08:53 (#7)

Navn: Henrik Værum Høgh
Nickname: metrohenrik. Bruges også andre steder, bl.a www.metrohenrik.dk
Alder 44, af skind, men yngre af sind.
Børn: 3 stk alder 21/18/11
Job: Uddannelsesleder i Metro Service a/s. Har som ansvar at alle i virksomheden er sikkerhedsuddannet, og at dette kan dokumenteres. Afholder sikkerhedskurser for interne og alle eksterne der skal arbejde i Metroen.

Fritid: Hvis nogen, hus/have/campingvogn/Geocaching/familien/bøger.
(måske ikke i den rækkeføklge)

Andet: Skriver ikke tit herinde, men læser hver dag. Kan være "svarhæmmet" når det drejer sig om min arbejdsplads, men ytrer sig gerne om næsten alt.

Henrik
Brugers avatar
MetroHenrik

Medlem



Antal indlæg: 61
Tilmeldt: 17/5-2006
Bopæl: Ringsted
Alder: 57
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af Morten, 21/1-2011 09:18 (#8)

Navn: Morten Larsen
Alder: snart 17
Nickname: Morten
Bopæl: Linde, Struer
Skole: Rydhave Slots Ungdomsskole på andet år
Interesser: Transport, PC og fotografering.

Svar sjældent på indlæg, men tjekker flere gange dagligt forummet. (Super godt forum!)
Brugers avatar
Morten

Medlem



Antal indlæg: 91
Tilmeldt: 29/11-2007
Alder: 30
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af Thomas_, 21/1-2011 09:29 (#9)

Navn: Thomas Hupfeldt
Nick: Thomash
By: 5000 - Odense C
Alder: 29
Job: Uddannet Telemekaniker og har kørt som tekniker ved TDC, herefter skiftet job og er nu Erhvervskonsulent på IT- og teleområdet
Interesser: Jernbaner, foto/video og HIFI, meget lidt jernbane simulation.
Andet: Jeg er medstifter af danmarks første MSTS community (train-sim.dk), og har i de spæde MSTS dage, i samarbejde med bl.a. Peter Frost og andre, stået for udviklingen af en stor mængde af det danske materiel man kan downloade til MSTS og senere Trainz - (bl.a. Me, Mz, de danske røde vogne, IC3/IR4) - Ja der var noget ved MSTS fællesskabet den gang. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af Tjalfe, 21/1-2011 09:30 (#10)

Tjalfe Bjørnson, 19 år.
Bor på Vestlolland igen efter en periode på 1½ år i Slagelse og et halvt år på skolebænken på Dalum Landbrugsskole.
Har såvidt jeg ved, ingen børn Wink

Er pt. igang med landbrugsuddannelsen hvor jeg juni 2010 afsluttede 1. hovenforløb og er nu på mit sidste praktiksted inden jeg afslutter med 2. hovedforløb og dermed er faglært landmand.
Men inden jeg tager 2. hovedforløb, skal jeg aftjene 8 måneders værnepligt i Den Kongelige Livgarde fra 1. august 2011 til 1. april 2012.

Når jeg ikke arbejder, bruger jeg en hel del tid på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm (både sommer og vinter), hvor jeg i øvrigt bestod en vognstyreprøve 29. maj 2010. Kan sjældne gange ses i en uniform fra Rheinbahn Düsseldorf, men ellers er jeg mest at se i arbejdstøj og en smule beskidt.
sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs041.snc6/167164_10150091526354417_772174416_5771265_4235853_n.jpg

Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af matias, 21/1-2011 19:10 (#11)

Jeg hedder Matias, og jeg har været her på siden i flere år. Jeg har holdt en pause på to år, men er kommet tilbage sammen med interessen for togsimulatorer.

Tidligere hed jeg 1993matias (nogen kan måske huske mig som en masse-spammer Pfft), men jeg kunne ikke logge ind nu med det navn, så nu hedder jeg Matias.

Jeg interesserer mig for tog og fly, og er helt vild med at rejse.

I øjeblikket går jeg på en efterskole på Sydfyn, så der er en dejlig togrejse hjem til København, hvor jeg bor Smile

Jeg spiller togism- og flysimspil, samt FPS, hvis jeg kan spille sammen med mine klassekammerater.
Brugers avatar
matias

Lidt øvet



Antal indlæg: 35
Tilmeldt: 19/10-2010
Alder: 30
Status:

Tidligere 1993matias
 
Redigeret af matias, 21/1-2011 19:14

SV: Hvem er du?
Skrevet af knudbe, 21/1-2011 22:38 (#12)

Knud Berggreen
Født 1953
Bor i Dragør
Har været med på sitet i adskillige år. Kom på i forbindelse med at min søn havde givet mig MSTS. Kørte før da med Railroad Tycoon, så det var et stort spring på det tidspunkt. Jeg har lavet en del aktiviteter gennem årene, bl.a. nogle af de store som Skiløberen fra København til Hamburg. Smile
Har været med fra starten på Railsimulator >> RailWorks >> RailWorks2 og har nu helt droppet MSTS.
Har sammen med Bab i efteråret etableret teamet RailWorks Danmark med et site, som er 100% dedikeret til RailWorks, hvor vi bl.a. hjælper nye brugere i at komme i gang med RW Smile
Ud over det, så tager mit arbejde i en it-afdeling i en finansiel virksomhed en meget stor del af min fritid Wink.
Og formandsposten for et par foreninger med tilsammen ca. 2500 medlemmer tager også lidt af den tid som jeg ellers skulle bruge til at køre tog Cool
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvem er du?
Skrevet af Togtossen, 25/1-2011 21:05 (#13)

Navn: Peter Ronge

Nick: Togtossen

By: Ringsted

Alder: 22

Job: Skrothandler ved Stena i Ringsted

Interesser: Næsten alt hvad der omhander jernbaner. mest i Danmark og Tyskland. Video af jernbaner (i kender sikkert min youtube.) medlem ved MY veterantog, kan hen over sommeren ses i stribet DSB uniform i særtogene

I øvrigt: Startede jeg med den allerførste udgave af Trainz, og har løbende udvidet med efterfølgerne. Erhverede MSTS for 2 år siden, men har løbende mistet interessen for sim-spil, kører dog lidt MSTS en gang imellem Smile
Brugers avatar
Togtossen

Medlem



Antal indlæg: 68
Tilmeldt: 5/6-2004
Bopæl: Ringsted
Alder: 35
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af MY-Fan, 26/1-2011 12:17 (#14)

Navn: Mikkel Mouritzen
Alder: 21 år
By: Frederikssund

Jeg har ikke noget job lige p.t. og er derfor på et afklaringskursus da jeg ikke helt kan finde ud af hvad jeg vil inden for uddannelse men det går da fremad. Smile

Jeg har været tilmeldt Tog-Sim siden 2006 og er "gruppeformand" for gruppen "Jernbaneentusiaster" på Facebook sammen med en god ven.

Jeg interreserer mig meget for Anden Verdenskrig, men interreserer mig også meget for tog. Skibe fylder også lidt. Fly kommer til sidst, men de er bestemt ikke kedelige af den grund. Smile

Nu jeg skriver anden verdenskrig, så er det næsten alt inden for den krig (med undtagelse af Asiens deltagelse i krigen), dvs: tv-udsendelser, film, blade, bøger, udstillinger, shows og genstande (engelske, tyske og amerikanske og flere våben, insignia, feltudstyr, hjelme, uniformer osv.). Skal også snart begynde på noget reenactment som tysk Wehrmacht soldat regner jeg med. Det bliver spændende. Smile Jeg tillader mig dog lige at nævne at jeg INGEN form for højre og venstreekstremistiske holdninger har (såsom nazisme), da jeg slet ikke har interresse i politik.

Af tog fototgraferer jeg engang imellem, men det bliver kun med mobilen, da jeg ikke lige har råd til et digitalkamera. Købte en iPhone 4 i Oktober 2010, så billederne kan blive lidt bedre da det er et fremragende kamera der sidder i den. Ikke bedre end digitalkamera men det bedste mobilkamera jeg selv har set indtilvidere.

Kan også godt lide at høre klassisk musik mens jeg kigger på togbilleder.

Jeg håber i synes det var interessant at læse lidt om mig, i spørger bare hvis der er noget. Smile
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:

 
Redigeret af MY-Fan, 26/1-2011 12:45

SV: Hvem er du?
Skrevet af BAS0908, 31/1-2011 01:25 (#15)

God idé, også god idé med det billed dér Tjalfe -desværre er jeg bare ikke så teknisk Smile

-Andreas Buus
-Opvokset i Jyllinge men bor pt på Vesterbro med min kæreste når jeg er i DK.
-23 år, heldigvis uden børn -har nok i at være lege-onkel for div. kusiner/fætre.
- Som dreng ville jeg være Loko. fører og har haft mange ture med en god ven af familien som har arbejdet for DSB. De to jeg husker bedst som barn var Reg. tog til Kalundborg og Danlink til Rødby. Den seneste var for et år siden, tom MZ til Fredericia og så Øl-toget tilbage til Htå.
- Havde som barn Modeltog, meget model tog. Det er nu i kælderen, til stor ærgelse når man besøger modeltogs-forretninger eller Miniature wunderland i Hamburg.
- Skiftede kurs omkring 13-års alderen og arbejder nu som pilot hos et større Europæisk selskab.

Tog og jernbane for mig idag er en solid hobby, og jeg nyder(når tid er til det) at tage et sted hen og se signalerne og togenes gang. Jeg kører desværre ikke så meget togsim mere hvilket nok skyldes at jeg har smidt min MSTS cd væk og nu går og holder lidt øje med hvilke simulatorer der blir udviklet mest dansk materiale til før jeg går ud og køber en ny.

Venligst
BAS0908
Brugers avatar
BAS0908

Lidt øvet



Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 19/7-2009
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af gipper, 14/10-2011 18:48 (#16)

Hejsa!
Mit navn er Per Sørensen kendt under navnet gippermand, men bruger navnet gipper da jeg ikke kan logge på med det gamle.

Jeg bor i Logan West Virginia i USA

Min store hobby er at samle på jernbane effekter som jeg finder langs sporene derover, samt spille simulatorspil.
Har gerne ville lave ruter fra der hvor jeg bor, men da ingen har kunnet fortælle mig hvordan man hægter sporene sammen i den anden ende, ja så er jeg ikke gået videre med det.

MVH
PSS WV
Brugers avatar
gipper

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 6/10-2011
Status:


SV: Hvem er du?
Skrevet af Remy, 16/10-2011 00:08 (#17)

Hei

Navn:Remy A Larsen
Nick:Remy
Alder:25 (snart 26)
Bosted: Oslo (Norge)
litt om meg: jeg er en glad gutt fra Oslo som jobber på en VTA bedrift på Hasle som da ligger utenfor Oslo Sentrum liker tog og lastebiler kjører på MSTS når jeg har tid liker også å sykkle i Skogen bruker også sykkel som transport middel til og fra jobbCool

(vis det er noe derre ikke forstår av det jeg har skrevet så skal jeg prøve å oversette det på dansk eller engeskSmile)
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:

 
Redigeret af Remy, 16/10-2011 00:09

SV: Hvem er du?
Skrevet af Steamhammer, 17/10-2011 22:05 (#18)

Remy skrev:

(vis det er noe derre ikke forstår av det jeg har skrevet så skal jeg prøve å oversette det på dansk eller engeskSmile)


Det tror jeg ikke er nødvendigt Remy, det er jo "næsten" dansk! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Hvem er du?
Skrevet af sweone, 23/12-2011 01:35 (#19)

Hej på er.
Rikard Johansson heter jag
sweone online. (vonswe på Steam)
55 år
Bor i Norrköping, Sverige
Lastbilschaufför
Kör mycket racing online med ett Tyskt team, VRT.
Har precis börjat med scenario skapande till RW3, så nu har jag ännu mindre tid för RL Smile
Brugers avatar
sweone

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 23/12-2011
Status:



SV: Hvem er du?
Skrevet af nakskov60, 28/6-2016 20:51 (#20)

Hejsa
Mit navn er Per, med Bopæl i Nakskov og USA
Mine interresser er Modeltog, Farming simulator, samt at bygge forskellige modeller

Jeg kører kun med Danske modeller som jeg også har en del af, men kun i tiden 1940 til 1975
Brugers avatar
nakskov60

Begynder



Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 28/6-2016
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvem vinder Midt- og Vestjylland Real-Life-Tog 11 13-03-2009 11:11
Hvem er hvem... Snik-Snak 85 30-09-2008 04:18
Hvem er gode til at tælle? Real-Life-Tog 28 08-06-2008 20:29
Hvem er stedkendt Ruter 14 21-02-2007 02:52
Hvem vil overtage Danmarkturen? Aktiviteter 3 21-02-2007 02:50
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: