Let me introduce myself!
Navn:
Morten Schmidt Sørensen
Født:
8. september 1974
Bopæl:
Herlev (tidl. Måløv, København K, Islands Brygge, Nordvest, Amager, Sydhavnen)
Beskæftigelse:
Teknisk Designer i et Rådg. Ingeniørfirma indenfor byggeriet.
Civil-status:
Kæreste, nul børn (endnu
)
Fritidsjob:
Bartender.
Lidt om mig:
Allerede som 3-årig sad jeg og kørte med et lokomotiv uden motor på min fars modeljernbane, siden fik jeg lov at styre de "rigtige" tog med transformatoren
Min far arbejdede i DSB, og er stadig i Banedanmark. Jeg boede i Måløv, og jeg husker stadig MX'erne med Bn-vogne der buldrede ind på stationen hvor jeg gerne hang ud med min kammerat.
Siden flyttede jeg til København, og når jeg skulkede fra skolen gik turen ned på Nørreport eller ind til hovedbanen (det var i slutningen af 80'erne), for at kigge på tog. Op igennem 90'erne holdt interessen ved, på trods af kærester og arbejde fandt jeg tiden. Særligt i midten af 90'erne fik jeg også taget en masse billeder.
Min oprindelige plan var at få et job ved DSB, men min introduktion til virksomheden var lidt broget, da det var i en omstiilings- (læs: rationaliserings-) tid, så der var konstant ansættelsesstop, og den gamle etat var i det hele taget i opløsning. Derfor fandt jeg anden beskæftigelse ved DSB restauranter, hvilket også affødte et særdeles aktivt socialt liv (druk!
). For ca. 5 år siden tog jeg endelig en uddannelse som Teknisk Designer, og arbejder i dag primært med teknisk tegning (AutoCAD) i et ingeniørfirma.
Jeg har tidligere leget lidt med MSTS, men det har aldrig rigtigt bidt sig fast. Jeg samler fortsat modeltog, hvilket også fremgår af min hjemmeside.
P.S: Sporvogne interesserer mig også en del, og jeg er stor fortaler for at de kommer tilbage (som bybane) til København, og for den sags skyld Århus der jo har sukket efter det i årevis.