MY1126 havde i dag et sæt af de gamle røde vogne fyldt med mennesker med til Århus med ankomst omkring 11.45. Jeg tror det var Sydbank der havde shanghajet den. Den kørte over på spor 2 og da jeg kørte forbi senere holdt den der stadig.
Jeg tror stadig den holder dernede på Århus H, men er ikke sikker og for doven til at gå ned og se efter.
For mit vedkommende statede dagen ved at KÖF 251 blev startet op kl. 04.50 inde i hallen i Padborg, 10 min tidliger end jeg selv havde regnet med at stå op. Efter at jeg var kommet i tøjet foretog vi den allersidste klargøring af toget inden der var afgang fra Padborg kl. 06.40 i VM 6306.
I Tinglev skulle der løbes om for at vi kunne komme til Sønderborg, undervejs til Sønderborg blev der brygget kaffe som senere skulle vise sig at være overflødig. I Gråsten (Gst) optog vi Sydbanks personale som havde morgenmaden med. Efter vi havde løbet om i Sønderborg afgik vi kl. 08.35 i VP 6310, igen i Gråsten skulle vi bla. optage de sidste passergere, og krydse med IC 917 fra KBH, den var endvidere forsinket, så vi kørte -5 fra Gråsten. Det gik over stok og sten, non stop til Århus både igennem Kolding, Fredericia, Vejle osv. i Århus skulle vi holde for stop i ca. 5 min. fordi der ikke var plads i det spor vi skulle i. Efter vi havde sat alle passagerene af gik og de op til den gamle by, løb vi om og trykkede ud af Grenå-banen og derefter ind i spor 1, i Århus havde vi et ophold på 5 timer.
Ivertflad rent officelt, var det den sidste. jeg har hørt nogle rygter om 185'ernes stol ikke er god nok, og at der nu er gået fagforening i det, men flot så det ud, videoen kommer på youtube en af de nærmeste dage.
Togtossen
Medlem
Antal indlæg: 68
Togtossen skrev: Ivertflad rent officelt, var det den sidste. jeg har hørt nogle rygter om 185'ernes stol ikke er god nok, og at der nu er gået fagforening i det.
Og der er ikke nogen der har bildt mig noget ind det ER meningen at den skal køres med 185 som der også står K10.
Togtossen
Medlem
Antal indlæg: 68