Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)

Udskriv debat

  Hjælp til København H - Ã…rhus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af AlexanderBorch, 15/3-2012 16:38 (#1)

Hej.

Mit navn er Alexander.
Jeg er ny inde på denne sidde og jeg har brug for en hel del hjælp.
Jeg har netop fået MSTS og nu kunne jeg godt tænke mig at installere ruten mellem København H og Århus. Jeg har læst en masse om det og prøvet mig frem. Jeg har hentet de nødvendige programmer såsom; X-tracks, MSTS bin, New Roads, DK 2000 H og Northen denmark. Problemet er, at selvom jeg har læst de tilhørende "read me" filer og installeret de forskellige ting, så er der ikke meget der virker.
Derfor tænkte jeg på om der er én der kan hjælpe mig med, at forklare mig hvordan man gør, og hjælpe mig med at placere de hentede filer rigtigt inde i MSTS mappen.

Jeg kan kontaktes herinde og på min mail:

Håber på et positivt svar :-)

Mvh togentusiasmen Alexander
Brugers avatar
AlexanderBorch

Begynder



Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 13/3-2012
Status:



SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af zepder, 15/3-2012 17:32 (#2)

Hej

Har du prøvet at læse disse guider til installation af ruter og materiel?
http://www.tog-sim.dk/downloads.php?d...hp?did=400
http://www.tog-sim.dk/downloads.php?d...hp?did=399

De forklarer på en nem måde, hvordan du installerer de forskellige ting til MSTS.
Derudover, for at kunne hjælpe, må vi have lidt mere viden om hvad det er der ikke virker som det skal. Lukker spillet ned midt i aktiviteten, i hovedmenuen, og kommer der nogen fejlmelding?
Brugers avatar
zepder

Superadministrator



Antal indlæg: 164
Tilmeldt: 4/10-2006
Bopæl: Fredericia
Alder: 47
Status:

MVH Carsten
¤¤ Administrator ¤¤

SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af renem, 16/3-2012 08:43 (#3)

Det er også vigtigt, at MSTS er installeret rigtigt, hvis du har Windows 7. Her er et link til en installationsvejledning: http://msts.steam...s_w7.html. Du skal også være logget på som administrator.

Du skal - som sagt ovenfor - fortælle helt præcist, hvad der sker, og hvile fejlmeldinger du får.

Hilsen

René
Brugers avatar
renem

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 23/5-2004
Status:


SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af TheDBlover, 16/3-2012 20:14 (#4)

Hej det kan også være vis du ikke har installeret de router fra start oplever det selv (vis der nogen der ved om det kan køre uden nogle af de router vil jeg gerne høre Smile )
Brugers avatar
TheDBlover

Begynder



Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 31/12-2011
Status:


SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af AlexanderBorch, 19/3-2012 15:32 (#5)

Tak for svarene. Jeg kigger lige ind på det :-)

De problemer jeg har, er netop at jeg ikke har vidst helt nøjagtigt hvordan jeg skulle installere tingene og derfor har der manglet traffic, signaler, togsæt, natur osv.
Jeg har fx prøvet at installere en masse forskellige togsæt, men jeg kan kun finde og køre et par stykker inde i selve spillet.
Derudover har jeg også haft problemer med at alle linksene i vejledningen ikke virker og jeg derfor ikke kan hente alle de nødvendige materialer.

Så vidt jeg kan se så virker spillet fint, det lukker hverken ned eller kommer med fejlmeldinger. Mit store problem er bare, at jeg ikke kan få "indmaden" til at fungere.

Håber i forsat vil hjælpe.

mvh Alexander
Brugers avatar
AlexanderBorch

Begynder



Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 13/3-2012
Status:


SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af renem, 20/3-2012 13:31 (#6)

Alexander

Hvis MSTS er installeret korrekt, er der seks ruter, der følger med spillet. De ligger i mappen Routes. Togene hertil ligger i mappen Trans\Trainset og de togstammer, du skal køre med, ligger i mappen Trains\Consists. Tjek om det er installeret rigtigt. Hvis ikke er der en fejl, og du må geninstallere spillet. Brug den vejledning, jeg har nævnt. Hvis linket ikke virker er adressen: http://msts.steam... Nå du er inde på siden, vælger du Tutorials. Der er masser af vejledninger til at hjælpe dig på vej.

Hvis MSTS er installeret rigtigt, skal du se på, hvordan de seks ruter, der følger med spillet ser ud. Så får du en ide om, hvilke mapper og filer, du skal have til de danske ruter. Tjek om det hele er der. Hvis ikke må du geinstallere.

Du kan ikke køre med et tog, før du har lavet en "consist". Det kan du gøre i Activity Editor, der følger med spillet. Du kan også downloade særlige programmer til det, f.eks. Conbuilder (koster penge) eller Convoi (gratis men på fransk). Find dem på Google.

Du skal anskaffe dig RouteRiter. Med dette program kan du tjekke alt i dine ruter og togsæt. Du kan downloade det fra Steam4me.net.

Høber det hjælper.

René
Brugers avatar
renem

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 23/5-2004
Status:


SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af AlexanderBorch, 20/3-2012 14:58 (#7)

Okay. Tak skal i have Grin
Men hvad gør jeg med de ting, som jeg ikke kan downloade? altså de materialer der står beskrevet som "nødvendige" i vejledningen til "København H - Århus "?
Er det kun mig, der oplever at nogle af linksene er døde? Er der nogen der ved om der er oprettet nye links eller om jeg kan hente det andetssteds fra?

mvh Alexander
Brugers avatar
AlexanderBorch

Begynder



Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 13/3-2012
Status:


SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af knudbe, 21/3-2012 20:21 (#8)

AlexanderBorch skrev:
Er det kun mig, der oplever at nogle af linksene er døde? Er der nogen der ved om der er oprettet nye links eller om jeg kan hente det andetssteds fra?


Både ruter og scenarier til MSTS har en del år på bagen, så du vil konstant støde på det problem. Du vil ofte blive nødt til at modificere dem som nævnt ovenfor.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark)
Skrevet af Steamhammer, 1/4-2012 17:42 (#9)

Velkommen til Alexander!

Et andet lille fif for at få tingene til at virke kan være at du kører installme.bat-filen flere gange, men det er vigtigt at du husker at gøre det som administrator, da det ellers ikke er sikkert at du kan få lov at køre bat-filen.

Og mht. de links som ikke virker, så spørger du bare, evt. i en PM, så skal vi nok finde tingene til dig, så du kan komme ud at køre på de danske strækninger!Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)
 
Redigeret af Steamhammer, 1/4-2012 23:41

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
HJÆLP Andet 6 11-02-2014 16:21
Lollandsbanen II - Hjælp, næsten klar! Ruter 3 17-09-2013 07:34
DSB Bn - Hjælp Materiel 1 15-09-2013 15:11
Lollandsbanen II - Hjælp Ruter 1 08-09-2013 19:04
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: