Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Virgin Trains måske i Danmark

Udskriv debat

  Virgin Trains mÃ¥ske i Danmark
Skrevet af greatdane, 6/1-2011 18:07 (#1)

BT skriver at Ted Bransons Virgin Trains er interesseret i strækningen KBH. Ålborg

link: http://www.busine...-i-danmark
Brugers avatar
greatdane

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 6/6-2004
Bopæl: Brøndbyvester
Alder: 69
Status:



SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af MPedersen92, 6/1-2011 20:05 (#2)

Lyder sgu da egentligt ikke helt så tosset alligevel, gad godt vide hvilke toge de havde tænkt sig at bruge Grin
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Roskildetognørden, 6/1-2011 21:08 (#3)

Nok nogle diesel tog velSmile
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Anonym Bruger, 6/1-2011 21:09 (#4)

Lige så snart, Virgin er et minut forsinket, betaler selskabet bod til kunderne for forsinkelsen. Desuden er billetpriserne tilpasset afgangene. Billetterne er dyrest i myldretiden, men koster mindre på andre tidspunkter af døgnet, siger pendlernes formand.


Det kommer ikke til at løbe rundt hvis de fortsætter med den politik i Danmark, for hvis DSB er forsinkede er alle andre tog på samme strækning jo også forsinket, medmindre der er tale om fejl der ikke påvirker andre tog.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Bab, 6/1-2011 21:21 (#5)

Du tænker alt for tradionelt Wink

Hvis der kommer konkurrence, så kunne det jo være, at der kom andre betingelser for alle, incl DSB. Det kunne jo være, at dem som ikke kan holde tiderne bliver bedt om at holde ind på et sidespor, så dem der kan holde køreplanen kommer frem.

Måske bliver der en bedre planlægning, så tiderne kan overholdes. Måske har DSB været en sovepude for udviklingen. Måske og måske og måske .....

Men fremtiden kan nemt se forskellig ud fra det vi kender i dag.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Kennie, 7/1-2011 00:12 (#6)

Nu syns jeg lige vi skal huske på at når der er tale om sporskifte og kørelednings fejl, er det ikke DSB der er skyld i forsinkelserne.

Så er det som bekendt infrastrukturen der er tale om, og der med Banedanmarks ansvar, og det kan DSB ikke gøres til skyld for.

Og i 4 ud af 5 til fælde syns jeg at har hørt (Uden at vide det) at det ikke er DSBs skyld men spor, signaler eller køreledning.

Hvilket vil sige Banedanmark. Smile
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 28/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 35
Status:

Hilsen Kennie

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af MSS, 7/1-2011 21:38 (#7)

Interessant.. Så har de forhåbentlig nogle gode Bombardier-togsæt med Smile
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Roskildetognørden, 7/1-2011 22:26 (#8)

MSS skrev:
Interessant.. Så har de forhåbentlig nogle gode Bombardier-togsæt med Smile

Bombardier togsæt-JA tak
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Tramways.dk, 9/1-2011 14:52 (#9)

Næ, se nogle aflagte HST'er; det kunne være festligt! ;-P

http://farm4.static.flickr.com/3178/3...fa7c_o.jpg

Jeg er ganske sikker på, at der kommer nogle i overskud, hvis der ikke allerede er det; og dieseltogsæt er jo som bekendt ikke just en hyldevare... ;-)
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af MPedersen92, 9/1-2011 19:56 (#10)

Tramways.dk skrev:
Næ, se nogle aflagte HST'er; det kunne være festligt! ;-P

http://farm4.static.flickr.com/3178/3...fa7c_o.jpg

Jeg er ganske sikker på, at der kommer nogle i overskud, hvis der ikke allerede er det; og dieseltogsæt er jo som bekendt ikke just en hyldevare... ;-)


Tror desværre ikke du skal regne med (selvom det kunne være fedt jah), 43'erne der har været i brug siden starten af 70'erne, og af hvad jeg har haft læst på flere forskelige engelske forums, er der allerede blevet udrangeret et par stykker..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Roskildetognørden, 9/1-2011 22:22 (#11)

MPedersen92 skrev:
Tramways.dk skrev:
Næ, se nogle aflagte HST'er; det kunne være festligt! ;-P

http://farm4.static.flickr.com/3178/3...fa7c_o.jpg

Jeg er ganske sikker på, at der kommer nogle i overskud, hvis der ikke allerede er det; og dieseltogsæt er jo som bekendt ikke just en hyldevare... ;-)


Tror desværre ikke du skal regne med (selvom det kunne være fedt jah), 43'erne der har været i brug siden starten af 70'erne, og af hvad jeg har haft læst på flere forskelige engelske forums, er der allerede blevet udrangeret et par stykker..


Men det ville stadig være bo'dejli
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af MPedersen92, 9/1-2011 22:26 (#12)

Roskildetognørden skrev:
MPedersen92 skrev:
Tramways.dk skrev:
Næ, se nogle aflagte HST'er; det kunne være festligt! ;-P

http://farm4.static.flickr.com/3178/3...fa7c_o.jpg

Jeg er ganske sikker på, at der kommer nogle i overskud, hvis der ikke allerede er det; og dieseltogsæt er jo som bekendt ikke just en hyldevare... ;-)


Tror desværre ikke du skal regne med (selvom det kunne være fedt jah), 43'erne der har været i brug siden starten af 70'erne, og af hvad jeg har haft læst på flere forskelige engelske forums, er der allerede blevet udrangeret et par stykker..


Men det ville stadig være bo'dejli


Det kan jeg kun give dig ret i, de er alligevel rimelig fede, men tror nu alligevel hellere ikke, for selvom alle 43'ere har fået skiftet motorerne her inde for de sidste 4-5år, så er de stadig ikke hvad man kan kalde for hurtigt oppe i fart..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Roskildetognørden, 10/1-2011 09:11 (#13)

Men de har 2 plus i forhold til IC3(MF).
1) de har en kiosk vogn.
2) de har mere plads.
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Tramways.dk, 10/1-2011 10:00 (#14)

Roskildetognørden skrev:
Men de har 2 plus i forhold til IC3(MF).
1) de har en kiosk vogn.
2) de har mere plads.


Tjaa, det med plads, er da vist et tolkningsspørgsmål. Togsættene er jo egentlig slet ikke togsæt, men med løse vogne, så antallet af passagerer er jo i høj grad et spørgsmål om hvor mange løse vogne man sætter ind. Sædeindretningen er jo nok varierende i de forskellige renoverede varianter, men det jeg selv har oplevet hos First GW, virkede nu meget "tæt", altså egentlig ringe plads til den enkelte passager. Men det er muligt at First GW har villet proppe så mange sæder ind som muligt, så de andre varianter ikke er så slemme. Men det med plads som argumentation, ser jeg nu ikke som noget af det de scorer højest på; og "kioskvognen", vil man jo nok bare pille ud, hvis man ikke gider at betale for den...
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:

 
Redigeret af Tramways.dk, 10/1-2011 10:00

SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Kartoflen, 11/1-2011 12:50 (#15)

Ja, nu springer jeg lidt rundt i emnerne, men hvad er det for noget med, at DSB altid laver rav i det? De virker altid for mig! Men er jeg bare heldig? Sfl. er der nogle gange forsinkelser men ikke vildt slemme og intet, som er direkter deres fejl. Og så syntes jeg også, at de er behagelige!

Jeg har aldrig kørt med et Virgin Train...jo vent en gang. Det var mega proppet, men det har nok mere med strækningen at gøre.
Brugers avatar
Kartoflen

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 6/12-2010
Status:


SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af MPedersen92, 11/1-2011 14:32 (#16)

Altså det med at fejlen "altid" ligger hos DSB, det jo noget være lort, det jo bare medierne der for det til at lyde så'n, og jah, når det kommer til stykket, DSB kommer sgu alligevel til tiden, det er altså alligevel sjældnt man skal stå og vente en halv time på sit tog, og skal man endelig det, er der som regelt en forklaring..
Men hvad den alminde passager ikke ved, så skal toget (og bussen for den sags skyld) i danmark være min. 3min. efter køreplanen for man må kalde det forsinket, og helt ærligt, hvis man ikke kan klare den smulle bare engang imellem, så er man satme bedre tjent med at gå..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af Kartoflen, 5/4-2011 11:47 (#17)

Det kan der jo være noget om Smile Jeg tror også en del af den medieomtale vi allesammen har set og hørt har drejet sig om nogle enkelte meget hårdt ramte strækninger, f.eks. kystbanen, hvor passagererne virkelig har skulle en del igennem.
Pudsigt at det er sådan her. I Japan, ved nogle strækninger, hvis toger er mere end et minut forsinket får man en lille seddel med fra togselskabet der undskylder forsinkelsen som man så kan aflevere til sin arbejdsgiver hvis man skulle komme for sent på arbejde. Det er punktligt.
Brugers avatar
Kartoflen

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 6/12-2010
Status:



SV: Virgin Trains måske i Danmark
Skrevet af MikeDK, 5/4-2011 15:07 (#18)

MPedersen92 skrev:
Altså det med at fejlen "altid" ligger hos DSB, det jo noget være lort, det jo bare medierne der for det til at lyde så'n, og jah, når det kommer til stykket, DSB kommer sgu alligevel til tiden, det er altså alligevel sjældnt man skal stå og vente en halv time på sit tog, og skal man endelig det, er der som regelt en forklaring..
Men hvad den alminde passager ikke ved, så skal toget (og bussen for den sags skyld) i danmark være min. 3min. efter køreplanen for man må kalde det forsinket, og helt ærligt, hvis man ikke kan klare den smulle bare engang imellem, så er man satme bedre tjent med at gå..


Nu er der også folk som undervejs skal skifte mellem tog eller bus - og så kan 3 minutter hurtigt blive til en times forsinkelse, hvis den bus eller det tog man skulle med er kørt. Så ja, 3 minutter kan alle nok klare, men tænk lige på, at der folk der har et andet rejsemønster end dig, før du lukker sådan noget vås ud om, at man er bedre tjent med at gå!
Brugers avatar
MikeDK

Lidt øvet



Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 16/4-2005
Bopæl: København Ø
Alder: 49
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Fødselsdag hos Team Railworks Danmark Hjemmesider 1 13-10-2012 11:41
Hectorrail i Danmark Real-Life-Tog 7 27-09-2011 17:16
ARRIVA Danmark Ruter 2 16-02-2011 10:29
Nye signaler i danmark Generelt 5 27-12-2010 19:13
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: