Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011

Udskriv debat

  Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011
Skrevet af Anonym Bruger, 20/10-2010 21:50 (#1)

Fra bane.dk :

Der er ny fjernstyring på vej til jernbanestrækningen mellem Aalborg og Frederikshavn. Det gamle fjernstyringssystem, som Banedanmarks trafikstyringsmedarbejdere bruger til at overvåge og styre togtrafikken på strækningen, er nu så nedslidt, at der er et nyt system på vej til strækningen til næste år.

Det nye system er midlertidigt, men nødvendigt for at sikre togdriften, indtil Banedanmark i 2016 begynder udrulningen af det nye signalsystem ERTMS på jernbanen, som også indeholder fjernstyring. Strækningen fra Hobro til Frederikshavn er udvalgt som en af de første strækninger. Men så længe kan det ca. 40 år gamle fjernstyringssystem ikke holdes i live.

"Det gamle system er meget sårbart, fordi vi ikke længere kan få reservedele til det. Sker der et lynnedslag i anlægget, risikerer vi i yderste konsekvens, at togdriften på hele strækningen er lagt ned," siger projektchef i Banedanmark Rune Stenbæk Olsen.

Det nye fjernstyringssystem betyder også positive forandringer for trafikstyringsmedarbejderne i fjernstyringscentralen i Aalborg. Hvor medarbejderne i øjeblikket styrer togtrafikken på en gammeldags fjernstyringspult med knapper er det nye system pc-baseret ligesom det kommende ERTMS-system.

Det er konsortiet mellem Cactus UniView og Bravida, der har vundet opgaven med at udskifte fjernstyringen. Arbejdet forventes at være færdigt i november næste år.

For yderligere informationer kontakt Banedanmarks pressevagt på 82 34 13 13


Det betyder vel også at Kmp Hj, og Fh lukker?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011
Skrevet af razT, 20/10-2010 23:00 (#2)

Hvis der er nogle der vil have billeder så skal de blot give mig et tip om hvornår udskiftningen er i gang og så tager jeg nogle billederWink
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011
Skrevet af FC-leder, 21/10-2010 08:49 (#3)

razT skrev:
Hvis der er nogle der vil have billeder så skal de blot give mig et tip om hvornår udskiftningen er i gang og så tager jeg nogle billederWink


Okay - har du da adgang til BDKs relæhytter??
Men skal da nok give dig et pip når de begynder på udskiftningen - som starter med Lindholm station. Planen pt er at hver 14. dag, går man videre til næste station osv (Hj eksl), dvs kobler en station om fra den nuværende fjernstyring, til den nye.
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011
Skrevet af razT, 21/10-2010 10:32 (#4)

FC-leder skrev:
razT skrev:
Hvis der er nogle der vil have billeder så skal de blot give mig et tip om hvornår udskiftningen er i gang og så tager jeg nogle billederWink


Okay - har du da adgang til BDKs relæhytter??

Nej!
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:



SV: Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011
Skrevet af FC-leder, 22/10-2010 09:28 (#5)

razT skrev:
FC-leder skrev:
razT skrev:
Hvis der er nogle der vil have billeder så skal de blot give mig et tip om hvornår udskiftningen er i gang og så tager jeg nogle billederWink


Okay - har du da adgang til BDKs relæhytter??

Nej!


Hvad vil du så tage billeder af??
Alt arbejdet vil kommer til at foregå i relæhytterne, og hvis du ikke har adgang til disse, er der jo ikke meget at tage billeder af.... Wink
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide Real-Life-Tog 65 08-09-2010 14:53
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: