Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide

Udskriv debat

  Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af mhv_omjk, 5/7-2010 10:16 (#1)

- Pga en brand i sikrings-relæhytterne på Holbæk station i nat så skal holbæk have nyr sikringsanlæg i utide.

klokken 01:10 inat opstod der en brand enten i eller omkring en Y-togs vogndel der stod ud mod Spor 3 på Odsherredsbanens remiseområde og ilden bredte sig derfra til samtlige sikrings-relæhytter der lå ud mod Spor 3 og her til morgen var det dette syn man kunne beskue:
(billedet er taget med mobil)
i258.photobucket.com/albums/hh259/TheDane2006/Diverse/DSC00008.jpg

- det vil ca. tage 6 måneder at udbedre skaderne.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet



Antal indlæg: 335
Tilmeldt: 27/8-2004
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af morti, 5/7-2010 11:14 (#2)

Hvilken Y-togvogn er det gået ud over? Og er der sket anden skade på materiel? Kunne se på indslag på tv2, at der holdt enten en MY eller MX tæt på flammerne...
Brugers avatar
morti

Erfaren bruger



Antal indlæg: 536
Tilmeldt: 14/4-2004
Bopæl: Nykøbing M.
Alder: 34
Status:

Morten Aagaard
MSN/Mail: aagaard99@hotmail.com

SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af mhv_omjk, 5/7-2010 11:23 (#3)

- Ved desværre ikke hvad det var for en Y-vogn del der holdte på brandstedet, men MX 103 er heldigvis uskadt og ikke berørt af branden, men det er alvorligt nok der bliver busser mellem Tølløse og Kb i en måned frem.

Og hvor Odsherredsbanen skal parkerer deres tog inden de kan få sporskifter og anlægget i det hele taget til at køre så de kan få deres tog i remisen - ja det vil tiden vise.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet



Antal indlæg: 335
Tilmeldt: 27/8-2004
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af NicPaHa, 5/7-2010 17:46 (#4)

Jeg rejser til København ca. hver 4 måned, og det skulle jeg idag, også opstår det der l0rt selvføgelig den dag Wink - bare en tilfældighed(?)

DSB havde jo bestilt busser, og jeg kom da også med den første der kørte fra Hk, efter toget fra Nykøbing Sjælland som var 35(!) minutter forsinket ved ankomst til Hk. Bussen aflyste stoppet i Vipperød, da de passagerer der skulle af i Vipperød accepterede at de blev kørt med til Tølløse, og retur til Vipperød (for at vi andre kunne nå toget).

Lige da os fra bussen (vel 30-35 mennesker), stiger ud, kommer hen på perronen afgår toget!!!!! Kunne de ikke have talt lidt bedere sammen? Wink

Der kørte godt nok et tog igen 20 minutter efter.

At bussen var super god at køre i, var et plus..
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af Gaardboe, 5/7-2010 22:45 (#5)

Nu går det heldigvis ikke så slemt, der er tog igen i morgen på strækningen, dog kun timedrift og med længere køretider, der går nok en månedstid før at vi kan køre normalt igen.
Brugers avatar
Gaardboe

Medlem



Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 12/6-2004
Bopæl: Valby
Alder: 44
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af KH, 5/7-2010 23:25 (#6)

Der ligger lidt billeder af resterne fra branden her: http://www.mikkel-elling.dk/uheld.htm
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af PB, 7/7-2010 16:22 (#7)

Ej hvor er det ærgeligt. Først Allerød og nu Holbæk. Hvordan løser man problemet?
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af HenrHans, 7/7-2010 17:27 (#8)

PB skrev: Ej hvor er det ærgeligt. Først Allerød og nu Holbæk. Hvordan løser man problemet?


Ja, det er en dum situation.

Allerød løses ved ikke at gøre noget. Allerød får ikke noget sikringsanlæg, og bliver derfor 'nedgraderet' fra station til holdested.

Hvordan man vil løse Holbæks problem er mere interessant, en løsning som Allerød's er ikke mulig. Enten må man til lommerne og indkøbe et nyt sikringsanlæg, som temmelig sikkert vil blive et type 72-anlæg, som er en videreudvikling af 64-anlægget som brændte i Holbæk, eller også må man må strikket et eller andet sammen - men dertil er trafikken i Holbæk nok for intens.

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af NicPaHa, 11/7-2010 16:05 (#9)

Om det er brandens skyld eller pga. Vig Festival, ved jeg ikke men de sidste 2 dage har ALLE afgange som jeg har lagt mærke til på Odsheredsbanen været kørt med 2 X Lint
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af FC-leder, 12/7-2010 17:23 (#10)

NicPaHa skrev: Om det er brandens skyld eller pga. Vig Festival, ved jeg ikke men de sidste 2 dage har ALLE afgange som jeg har lagt mærke til på Odsheredsbanen været kørt med 2 X Lint


Skal gerne prøve at undersøge det, når jeg fra på næste mandag (den 19/7) skal over og have aftenvagt i 4 dage i Holbæk.... Nordjyderne kommer sjællænderne til undsætning Grin
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af NicPaHa, 12/7-2010 17:26 (#11)

Så skal jeg fandme ikke ud at køre tog i den periode :-/

Men jeg gætter lige nu på at det har været pga. festivallen, da der det meste af dagen kun har kørt 1 x lint.
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af PB, 18/7-2010 13:39 (#12)

Nej jeg kan godt forstå at en løsning som i Allerød ingenlunde kan komme på tale Pfft Uheldet i Allerød kan man jo så sige er blevet mindre aktuelt da hele strækningen nu er lukket frem til september. Gad vide om de sætter det gamle anlæg i stand mens de laver nye spor Svanemøllen-Hillerød, eller om Li fortsat bliver holdested selv efter en 'opgradering' af strækningen?

Det ender vel med at man også ønsker ERTMS brandsikkert Pfft
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af FC-leder, 20/7-2010 01:06 (#13)

Hehe...alt andet lige, har der søren-dansme godt nok været brand-varmt på aftenvagten i Hk idag.... :?
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af HenrHans, 21/7-2010 12:56 (#14)

FC-leder skrev: Hehe...alt andet lige, har der søren-dansme godt nok været brand-varmt på aftenvagten i Hk idag.... :?


Klares hele driften i Hk med ind- og udrangeringer og sporskifter der er aflåste med låsebolte ?

Kan læse at Banedanmark har en (midlertidig) sikringstekniksløsning på plads d. 16. august - hvori består denne løsning ?

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af Ghosttrain, 21/7-2010 16:29 (#15)

Man har nok lånt styrepulten fra nærmeste modeltogsklub :lol: :lol: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af FC-leder, 22/7-2010 03:39 (#16)

HenrHans skrev:
FC-leder skrev: Hehe...alt andet lige, har der søren-dansme godt nok været brand-varmt på aftenvagten i Hk idag.... :?


Klares hele driften i Hk med ind- og udrangeringer og sporskifter der er aflåste med låsebolte ?

Kan læse at Banedanmark har en (midlertidig) sikringstekniksløsning på plads d. 16. august - hvori består denne løsning ?

/Henrik


Der er indført af - og tilbagemelding med nabostationerne Vipperød og Regstrup, samt Mårsø hos Regionstog. Alle tog indrangeres, og ved afgang udleveres skriftlig udkørselstilladelse "S1". Alle befarede spsk er pålagt låsebolte!
Kender ikke til løsningen pr. 16/8 i detaljer...
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af DVG, 22/7-2010 03:50 (#17)

Kunne Løsningen ikke være at togene til/fra Kb kørte ad 1. hovedspor og i spor 3 i Hk og at man så også kørte tog kun til/fra Hk ad 2. hsp. og ind i spor 2. Så Burde regionstog stadigt kunne kører til/fra 2a.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af NicPaHa, 22/7-2010 15:49 (#18)

Jeg ved ikke om Morten stadig har magten i Kmp/FC Hk, men togene kører helt seriøst som vinden blæser på Odsherredsbanen Wink
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af FC-leder, 22/7-2010 18:07 (#19)

NicPaHa skrev: Jeg ved ikke om Morten stadig har magten i Kmp/FC Hk, men togene kører helt seriøst som vinden blæser på Odsherredsbanen Wink


Jo, det er også undertegnede der er fungerende stationsbestyrer idag 1430-0200 i Hk... men OHJs strækning styres jo af OHJs FC - iøvrigt også beliggende i Hk. Grunden til forsinkelserne, skyldes at tog til Nks, i Hk for det meste afventer DSB...

Iøvrigt er den brændte styrevogn, Ys 252, blevet ophugget igår, og idag forsvandt de sidste rester af den fra jordens overflade...
Billeder følger senere Wink
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:



SV: Hk skal have nyt sikringsanlæg i Utide
Skrevet af NicPaHa, 22/7-2010 18:19 (#20)

NÃ¥r ja.. Wink

Stakkels de stakler (wtf?), der rejser på Nordvestbanen indtil 02.00 :/.
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal jeg købe til min søn? Andet 11 13-05-2013 10:46
Nyt sikringsanlæg Ab-Fh i 2011 Real-Life-Tog 5 22-10-2010 09:28
hvilke signaler skal stå hvor? Ruter 5 19-07-2010 18:32
DK-Ängelholm - tider og materiel der skal afsted? Real-Life-Tog 14 17-05-2010 09:56
Hvad skal køre... Real-Life-Tog 6 28-11-2009 15:24
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: