Tjalfe skrev: HenrHans skrev: - Eller også har DSB lært noget af den sidste hændelse, og denne gang fik man hurtigt iværksat hjælpeforanstaltninger til at bugserer det havarede lokomotiv ind til perron.
Og du har naturligvis kendskab til om der var et lokomotiv inkl. fører i nærheden af Odense ved det tilfælde?
Operatørerne er forpligtet til at hjælpe hinanden i tilfælde af nedbrud, strømsvigt mm.
Jeg kan berolige dig med, at det har jeg intet kendskab til. Men jeg har kendskab nok til at kunne udtale mig omkring, om det er rimeligt at passagerer skal side i et nedbrudt tog uden energiforsyning i 3 timer før end DSB for dem ud.
Selvfølgelig er det ikke det, hvilket også DSB har erkendt, og det er nok denne erkendelse der gjorde, at man ved nedbrudet i fredags ikke lod lokomotivføreren forsøge at udbredre skaden i over 1 time inden man bad om hjælpemaskine til havaristen.
/Henrik