Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Forsinkelser

Udskriv debat

Forsinkelser
Skrevet af Anonym Bruger, 16/4-2009 00:24 (#1)

Hejsa

Jeg laver lige en tråd hvor man kan skrive om ens værste/bedste oplevelser med forsinkelser, og jeg lægger ud med noget fra påsken:

Vi var i Berlin i påsken og fløj derned (dejligt hurtigt) og tog toget hjem, hvilket kom til at tage 13 timer. Vi vidste godt at der var sporarbejde mellem Berlin og Hamburg og mellem Vojens og Vamdrup så det var regnet ind i tidsplanen.

Hos DB fik vi pga. den lidt forlængede rejsetid serveret et stykke kage og noget at drikke til gratis, mens folk på 1. fik et mindre måltid, rigtig god service!

Det gik fint helt til Padborg, hvor vi så skulle med bus til Frederica. Der var sat så lidt tid af til busturen i DSBs særkøreplan at selvom vi kun skulle ind og afsætte passagere i Rødekro, Vamdrup og Lunderskov kom bussen over en halv time for sent til Frederica, men så var der jo bare mindre ventetid troede vi, men nej, fordi der var jo også sporarbejde på fyn, og der holdt vores tog for stop i 25 minutter, og der stod bare på skræmen på banegården 3 min. forsinket, 6 min. forsinket, 9 min. forsinket osv. indtil det endelig dukkede op, dejligt så var det direkte til Hjørring. Men da vi så var lidt udenfor Århus sagde togføreren "Da toget er forsinket vil det fra Århus H fortsætte som IC tog til Lindholm med stop på alle stationer" Angry Yes, så røg der lige en ekstra time på. En halv time ekstra med stop på alle stationer og en halv times ventetid i Aalborg på det næste ICL til Hjørring.

Noget ala. det samme skete efter sidste års sommerferie hvor vi kom med ICEen fra Hamburg der blev en time forsinket i ankomst fra depotet til Hamburg Hbf, og derfor kørte det kun til Frederica, hvor vi så blev smidt over i et IC tog der pga. at BaneDK ikke var færdig med deres sporarbejde blev forsinket så vi ikke nåede Re toget fra Århus mod Aalborg. Den dag kom vi ca. 2 timer forsinket hjem. Dog serverede DSB på vej derned kaffe, vand og is i Frederica pga. sporarbejdet.

Men så skal det også siges at DSB faktisk sjældent er forsinket i forhold til DB, for da jeg var nede på Berlin Hbf en aften, var et EC tog fra Wien til Hamburg 30 min. forsinket og et ICE tog fra Berlin!! til Hamburg 20 min. forsinket.

Hvad har i oplevet i ind og udland?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

SV: Forsinkelser
Skrevet af Tjalfe, 16/4-2009 01:59 (#2)

Forsinkelser spreder sig som ringe i vandet. Mange tog har forbindelse til/fra et eller flere tog undervejs på turen, som kan være nødvendigt at vente på (indenfor rimelighedens grænser naturligvis).
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af eg3104, 16/4-2009 13:07 (#3)

andersj skrev:
Det gik fint helt til Padborg, hvor vi så skulle med bus til Frederica. Der var sat så lidt tid af til busturen i DSBs særkøreplan at selvom vi kun skulle ind og afsætte passagere i Rødekro, Vamdrup og Lunderskov kom bussen over en halv time for sent til Frederica

Busturen foregik helt sikkert i en gammel rusten skrammelkasse? Wink eller kunne det gå. Wink

Det er en service der vil noget, EC stopper jo normalt ikke de steder.

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet

Antal indlæg: 351
Bopæl: Sønderborg
Alder: 32
Status:

Skrevet af Anonym Bruger, 16/4-2009 21:12 (#4)

Nej bussen var fin nok, men vi var også med en "Re-bus" fordi vi kom med regionaltog fra Hamburg. Men hvorfor de ikke bare kørte bussen mellem Vojens og Vamdrup ved jeg ikke. Derudover var det mærkeligt at det regionaltog der normalt har forbindelse med regionaltoget fra Hamburg pga. sporarbejde kørte 20 minutter før til Vojens :S
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
ING: DSB simulerer sig ud af forsinkelser på S-tog Real-Life-Tog 2 25-06-2010 12:07
Forsinkelser 29/5 Real-Life-Tog 17 31-05-2009 11:45
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: