Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Glohede bremser.. om natten

Udskriv debat

Glohede bremser.. om natten
Skrevet af IntercityDK, 23/5-2009 01:00 (#1)

Hej

Jeg har lagt mærke til bremsskiverne på de racere der køre rundt til 24-timers løbet Le Mans, at de om natten ka ses helt tydeligt, som en fin ring af høj varme under nedbremsningerne. Mit spørgsmål går så på, om der er nogen som evt ligger inde med billeder af noget lignende af enten loks eller togsæts bremseskiver med samme glød? Ku forestille mig det var muligt at se på et godstog under nedbremsning på en nedkørsel, med enten EG´eren, eller 185 eller 241 foran, da de jo har mere tydelige bremsskiver. Måske det ku være en foto-jagt-ide til natteravnene, hvis dette ku ske Smile
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet

Antal indlæg: 232
Status:

SV: Glohede bremser.. om natten
Skrevet af Ghosttrain, 23/5-2009 01:28 (#2)

Mon ikke det ville være en god idé lige at checke ud hvilket forum man skriver i INDEN man begynder at skrive ??? Dette forum handler om Materiel til Microsoft Train Simulator. Dette indlæg skulle have været ind under enten Snik-Snak eller til nøds Real Life tog. Men du havde måske tænkt dig at sætte samtlige af sitets fotointeresserede igang med at jagte et tog i MSTS med overophedede bremser ? :lol: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af AndreasM, 23/5-2009 11:19 (#3)

Er du ikke moderator Erich? SÃ¥ kunne du vel flytte den til korrekt kategori Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger

Antal indlæg: 681
Bopæl: Brønshøj
Status:

Andreas Ravn Møller
Mine togbilleder

Skrevet af KimEast, 23/5-2009 11:51 (#4)

Vedkommende skal da lige ha en røffel først.. /tsk Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 23/5-2009 12:01 (#5)

Det var nu ikke ment som en røffel, det var mere for at tage lidt fis på InterCityDK. Jeg kan sagtens flytte indlægget til hvor jeg finder det passende, men jeg synes nu at han skal have lov til at vælge selv. Herefter flytter jeg indlægget. :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af IntercityDK, 23/5-2009 13:41 (#6)

Hehe jo det var sku da vist en smutter Grin den sku gerne ha været under noget Real Life, for regner nu ik med at der er glohede bremser i MSTS.. rent visuelt Wink Så du er velkommen til at flytte indlæget Hr. Falensteen
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet

Antal indlæg: 232
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 23/5-2009 14:39 (#7)

Så er indlægget flyttet efter ønske og ligger nu på sit rigtige sted. Grin

JO der er faktisk glohede bremser i MSTS. I ruten Marias Pass er der en aktivitet hvor hjullejer og bremser er kørt varme på et godstog Grin Grin Grin
Men de lyser nu altså ikke i mørke :lol: :lol: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af KimEast, 23/5-2009 17:23 (#8)

HUH! Og nu vi er i off-topic området, så har det undret mig, at hjulspin ikke forekommer i MSTS, ikke på de danske toge ihvertfald. Har ikke fundet de steder i .eng filerne man skal rette det så det virker. Men altså, lidt realisme er da ønskeligt.. Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af lbr40, 23/5-2009 17:47 (#9)

Om hjilspin kan jeg da lige nævne, at da jeg for et stykke tid siden var i gang med en aktivitet til DK 2000 H var jeg ude for, at et ganske alm. IC3 x 3 sæt (tror jeg det var), ikke under nogen omstændigheder kunne køre op ad bakken fra Helgoland mod Nordhavn i snevejrs-mode. I almindelig klart vejrs-mode var der ingen proplemer.
I dette tilfælde må der da være en eller anden begrænsning i fremdriften af et tog(sæt), her åbenbart betinget af vejrliget.
Aktiviteten blev så af andre grunde opgivet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 24/5-2009 03:51 (#10)

Du manglede da ikke sand??? ( X-knappen) Wink Plejer at hjælpe, da det virker i US-ruterne ihvertfald..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Kurt666, 24/5-2009 06:55 (#11)

Og pludselig er vi ikke i real-life kategorien mere , ikke at jeg har noget imod det , men skal tråden så ikke tilbage hvor den hører til igen he he ...
Brugers avatar
Kurt666

Medlem

Antal indlæg: 135
Alder: 61
Status:

Skrevet af AndreasM, 24/5-2009 11:59 (#12)

KimEast skrev: Du manglede da ikke sand??? ( X-knappen) Wink Plejer at hjælpe, da det virker i US-ruterne ihvertfald..

En MF'er har slet ikke sand Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger

Antal indlæg: 681
Bopæl: Brønshøj
Status:

Skrevet af ic3dk, 24/5-2009 12:53 (#13)

Jeg har ingen billeder af det. Men jeg har set det et par gange på ADns-e og ABns-styrevogne, når lokoføreren har glemt at slippe den direkte bremse på Kk elller Kh inden de kører ud (det sker jævnligt) og bliver sat til side. Dog har de aldrig været rødglødende, men bliver gerne helt hvide i stedet og når man har en hånd tæt på kan man mærke varmen de afgiver (for at være helt sikker kan man også pisse på den). På den måde laver man nogle seriøse flader.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert

Antal indlæg: 1822
Status:

Skrevet af lbr40, 24/5-2009 12:54 (#14)

AndreasM skrev:
KimEast skrev: Du manglede da ikke sand??? ( X-knappen) Wink Plejer at hjælpe, da det virker i US-ruterne ihvertfald..

En MF'er har slet ikke sand Wink

Nej, det har jeg så ikke prøvet. Det er dog ikke aktuelt lige nu, da jeg arbejder med Route Editor fotr tiden.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 24/5-2009 18:01 (#15)

Hmm... Trykker man på X, siger det som om der kommer sand, MF eller ej (at den så ikke kan in real er en anden sag). Men som førnævnt, det hjælper ikke en pind på de danske tog ihvertfald. Wink ((og vi blander real-life og MSTS sammen, sååå.. hvor skal det være henne??) Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af PB, 24/5-2009 20:24 (#16)

Alle danske damplokomotiver kan lave hjulslip i MSTS. Det er ihvertfald meget populært hos AI'en.
Brugers avatar
PB

Meget øvet

Antal indlæg: 426
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

Skrevet af MX-Lokomotivet, 24/5-2009 20:46 (#17)

Jeg har da også lavet hjulslip med danske deiselloks... gerne vinter + Sne og når jeg er bagud Pfft
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem

Antal indlæg: 126
Bopæl: Vig
Status:

Skrevet af KimEast, 25/5-2009 15:31 (#18)

Lukker lige hjulslip, hjulspin mv. med kommentaren: "Ja, feks HFHJ-MZ'eren, som jeg har en aktivitet med en del ståltransport-vogne, et mega tungt tog, DET mistede trækkraften helt, hvis man ikke brugte X-knappen. Men den hylede da ikke af hjulspin, man skulle bare tænke sig til at hjulene drønede rundt." - ((Den aktivitet er så til en rute der ikke findes mere)). Sad
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Fix så IC3 bremser helt ned uden train brake Materiel 1 28-10-2007 14:43
Kan man frakobel automatisk bremser Materiel 9 09-11-2004 23:50