Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
UIC bremser på lok og vogne

Udskriv debat


  UIC bremser på lok og vogne
Skrevet af Futte, 26/4-2004 15:43 (#1)

Det materiel der findes til download rundt omkring, benytter stort set alle de gængse værdier som Microsoft har leveret deres tog med. Men på http://www.train-sim.com fandt jeg vejledninger til at lave noget der ligner den bremsetype vi benytter herhjemme og i næsten resten af Europa.
Den vejledning jeg har benyttet mig af hedder: muicb101.zip, og kan downloades fra ovennævnte side, under punktet Tutorials.
Forfatteren skriver:
MSTS Modern UIC Brake Tutorial in PDF format; requires Adobe Acrobat reader. The purpose of the tutorial is to try and make MSTS more realistic when operating a train with UIC Brake. By Jean-Louis Chauvin.

Det ser ud som om det virker - en helt anden måde at køre tog på. Bl.a. er værdierne på godsvogne lavet sådan, at der går en rum tid fra du er tilkoblet vognene til du kan køre, da der lige skal pumpes luft på hele toget. En anden god ting, er at du ikke behøves at løsne bremsen helt, før du kan bremse igen. Her kan du 'fedtbremse' så ikke et øje er tørt.
En anden vejledning hedder: grt.zip. Til den skriver forfatteren:
MSTS Graduated Release Tutorial. The purpose of this tutorial is to try making MSTS more realistic when operating a train with graduated release brake (for continuous power brake system). In PDF format. By Jean-Louis Chauvin


Dette til inspiration til de dygtige togbyggere - så også bremserne er tro mod originalen.

Mavh
John H
[/url]
Brugers avatar
Futte

Begynder



Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Køb En Havn
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Lyd på vogne Generelt 2 19-09-2019 10:51
Kinesiske loko og vogne Generelt 2 22-12-2010 15:02
Installere vogne Materiel 9 07-08-2010 20:20
Farvefilm med FAF-vogne! Real-Life-Tog 4 09-06-2010 15:49
Spørgsmål om vogne Materiel 3 04-02-2010 21:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: