Nu er det ikke fordi jeg vil flytte fokus fra tråden, da den jo sådan set er ret alvorlig. Men det beskriver måske meget godt Ringsted station om morgenen? :)
Her er direkte link til resten af billederne fra TV2s hjemmeside:
http://i2-images....5a88a.jpeg
http://i2-images....5be99.jpeg
http://i2-images....bca1b.jpeg
http://i2-images....2f84c.jpeg
http://i2-images....dbff6.jpeg
http://i2-images....78b60.jpeg
Sakset fra dkjernbanenyt:
Jeg var på kig i Ringsted fra kl ca 8 i dag.
Afsporingen fandt sted i det laaaaange sporskifte, hvor spor 2 og 4 løber sammen imod København. Styrevognen ADns-e 518 (iflg text-TV DR1 var det "motorvognen") faldt af og torpederede en lille mast og stod så og lænede sig over mod spor 5.
Da jeg kom kl 8 var hele Regio-stammen trukket tilbage til perron ved sp 4, og alle tog mod København måtte igennem spor 5, bageste perronspor.
ADns 518 var blevet noget ramponeret, men åbenbart fortsat driftduelig, da hele stammen afgik henad kl. 9 mod Kh:
518-842-879-862-830-ME1514 (på nyreviderede bogier).
Fra spor fire gennem "krøllen" - sporforbindelsen fra sp 4 til sp 5 lige under vejbroen øst for perronerne. En praksis de efterfølgende tog også anvendet. Nu var det kun sp 2, som ikke kunne anvendes, da man fortsat reparerede på sporskiftet.
Det internationale sovevognstog kørte også gennem sp. 5.
Mange godstog holdt ekstraordinært i Rg ;o))
Togene mod øst afgik mod blinkende rødt fra signalerne - noget, som visse lokoførere havde glemt hvad betød. Det medførte en del tvangsbremsninger. Bremset blev der også, hvis hjulene spillede henad skinnerne. Hjulene havde allerede kørt til næste ATC balise, men hele toget var ikke nået frem dertil = tvangsbremse.
Endelig var der også en IC/3 med gl.design: Togsæt 68.
mvh
Per Topp Nielsen