Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
1. generation Stog?

Udskriv debat

  1. generation Stog?
Skrevet af bl, 25/12-2007 12:25 (#61)

Forskellen skyldes, at jeg på grund af problemerne med links skiftede navn på CAB og SOUND filen. Der indgik en bindestreg, som det direkte link gerne ville acceptere, men ikke de "interne". Og der er jo kun talt ned fra den sidste upload.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:



SV: 1. generation Stog?
Skrevet af Ricemann, 25/12-2007 13:58 (#62)

cabrag skrev: Det er helt rigtigt, at veteran S-Toget havde triangel lys. Det skal alt materiel have i dag. SÃ¥ vidt vides, er det Bane Danmark der udstikker regelerne.

Carl


Nu er det ikke for at starte noget mundhuggeri... men der er intet krav om triangellys for veteranmateriel mere, ligesom der var i en kort overgang. Dog skal toget afgå med minimum 2 hvide kendingslys, foran.

Som der står i SR ç12.1.2 : I stedet for tre hvide lys kan der vises to hvide lys ved siden eller over hinanden, Når forreste køretøj ikke har tre virksomme frontlanterner.


Men ellers er det et meget flot stykke arbejde. Wink
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet



Antal indlæg: 372
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 48
Status:

Venlig Hilsen Ricemann


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 25/12-2007 14:27 (#63)

Det er da bestemt ikke mundhuggeri, men den slags oplysninger, vi alle bliver en smule klogere af!

Og godt at høre, at kræene kan bruges!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af knudbe, 26/12-2007 12:21 (#64)

Jeg er i gang med en aktivitet mere som også benytter S-toget, men denne gang er det S-toget som har hovedrollen Smile

Og jeg må sige, at det er virkelig en fornøjelse at køre med det.
Toget ikke bare ser godt ud, men køre- og bremseegenskaberne er også i top ligesom lyden - det er lige som at være der selv den gang Smile

Og så er det også lykkedes at få MSTSbin-funktion ind så det er muligt at køre tilbage igen - rigtig godt - beklageligvis kan jeg ikke udnytte det i min kommende aktivitet, da signalet på returvejen lyser rødt og ikke giver tilladelse til passage, men det er ikke S-togets skyld.

Jeg vil også gerne gøre opmærksom på - og rose teamet for - den flotte beskrivelse som følger med. Det er et fint jernbanehistorisk dokument - findes i mappen ..\TRAINS\TRAINSET\DSB_S-Tog_1G_Ep_III\DOCUMENTS
Jeg kan fristes til at opfordre alle materielbyggere at skrive et sådan, når man nu alligevel har gang i sin research...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af lbr40, 26/12-2007 13:00 (#65)

Jeg vil tro, at grunden til, at du ikke kan passere det røde lys, når du vil køre S-toget tilbage til ny distination er, at du skal indsætte 1 RP der, hvor S-toget holder, hvor det skal skifte kørselsretning. Derefter skal du så lave en "ny" path til den nye distination.

Det har jeg gjort på den aktivitet jeg arbejder med p.t. Det er dog tysk materiel (BR 111 + vogne + Dostos styrevogn) og det virker fint nok. Der er grønt lys i "pæren" til viderekørsel ved skift fra Lok til styrevogn (MSTSBin).
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af knudbe, 26/12-2007 15:07 (#66)

lbr40 skrev: Jeg vil tro, at grunden til, at du ikke kan passere det røde lys, når du vil køre S-toget tilbage til ny distination er, at du skal indsætte 1 RP der, hvor S-toget holder, hvor det skal skifte kørselsretning. Derefter skal du så lave en "ny" path til den nye distination.

Jep, det er sådan man gør Wink
Problemet er bare at der er nogle forhold omkring signaler som skal være opfyldt, og det er de ikke her.
F.eks. så slutter S-togssporet i Klampenborg, men der er ikke noget slutsignal.
lbr40 skrev: Det har jeg gjort på den aktivitet jeg arbejder med p.t. Det er dog tysk materiel (BR 111 + vogne + Dostos styrevogn) og det virker fint nok. Der er grønt lys i "pæren" til viderekørsel ved skift fra Lok til styrevogn (MSTSBin).

Og sådan virker det også mange steder, men kun hvis signalerne er sat op til det. Problemet vil sjældent forekomme på strækninger som fortsætter til destinationer efter RP.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af lbr40, 26/12-2007 15:40 (#67)

Hej Knud,

Aktiviteten / ruten, jeg hentyder til er Wupper Exptrss 11 og Dortmund Hbf. Dog mener jeg, der skal være et PU-signal (udkørselssignal) placeret, hvor kørslen skal fortsætte.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af KimEast, 26/12-2007 19:40 (#68)

Tja, og der skal være et "stop-punkt", altså ikke nok med en stop-bom, hvor man skal returnere! eller en PU , eller et signal af en art. ! - Er der ikke det, kan systemet ikke finde ud af man er inde i en "blok", og intet virker! Sad
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af jorgenandersen, 27/12-2007 03:03 (#69)

Hej Knud (kig et par indlæg op),

Jeg er ikke helt enig med dig hvad angår lyden, jeg husker den fra de "rigtige" S-tog som en dyb brummen når toget startede, og ikke den hvinen jeg kan höre her... og jeg har installeret cab og lyd för toget.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af cabrag, 27/12-2007 14:37 (#70)

Ja lydfilerne vil altid være et kompromis, da der ikke er mulighed for at få optaget den originale lyd. Så med de lydfiler der eksistere, må vi så vælge dem der lyder mest rigtig.

Mvh.

Carl
Brugers avatar
cabrag

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 11/4-2004
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af KimS., 27/12-2007 15:47 (#71)

Lad os nu se, om ikke det kan lade sig gøre, at fixe det også.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 27/12-2007 22:32 (#72)

Her er lige et billede af næste sending, en ombygget styrevogn af anden levering skubbet af en motorvogn af femte levering, som jo var født med kun en pantograf.

Styrevognen skal lige have skiftet fronten ud, da den som det ses har motorvognens front med små vinduer.

S-togerne.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af jorgenandersen, 28/12-2007 06:02 (#73)

Absolut, lyde vil altid være et kompromis, men her lyder det måske som om toget har en blæserkölet transformator, hvilket jo ikke er tilfældet med 1500 V jævnström og 2 x 750 V motorer i serie.

Og så glemte jeg at sige at udseendet er sådan at jeg var lige ved at stige ombord.... bare flot!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af KimS., 29/12-2007 10:17 (#74)

Sounden er klaret, så der nu kun en dyb brummen, stigende.
Har i lang tid, været irriteret over ham der " Okay to proceed " manden efter trillefløjten.
Han er nu afgået ved døden. Ære være hans minde.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af knudbe, 29/12-2007 13:16 (#75)

Spændende...
Er det en generel fyring af ham, eller er det kun for S-togets vedkommende?
Og det betyder vel at jeg bare skal hente og installere en ny CAB & SOUND?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af adammeile, 29/12-2007 14:37 (#76)

Det er en smule ærgeligt at km/t funktionen ikke er i drift i toget, den oppe i højre hjørne, det kunne havde været fedt ellers Smile
Brugers avatar
adammeile

Meget øvet



Antal indlæg: 215
Tilmeldt: 30/11-2006
Bopæl: Vangede
Alder: 38
Status:

Adam Meile

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af KimS., 30/12-2007 01:58 (#77)

Knud. Han er hverken smidt ud, fyret eller ligende bløde ting, han er simpelhen slået ihjel. Og nej, det
hjælper ikke at hente Cab & Sound, fordi det er det samme som før, eller rettere, det er ikke skiftet ud.
Vi skal lige finde ud af, hvordan vi gør det bedst muligt. Vi skal måske, eller det skal vi, have Erich
med ind over, fordi det er en ændring af hans filer i ruten og det kan man ikke sådan bare, uden hans
tilladelse.

Jeg kunne forestille mig, at der skulle komme en update, uden ham den døde og en ændring af sounden
til S-toget, samt noget der sikkert rigtigt kan irritere dig, rigtige trafik filer (TRF) og en opdatering af de
almindelige .eng filer, sorry. Alt det her, er ikke diskuteret med hverken Carl eller Bjarne, så det står
helt for egen regning.

adammeile. Jeg har hørt en lille fugl kvidre om, at der måske kommer et eller flere helt nye cab, både
til Fs og Mm, hvis det kan skaffes, men om det bliver med animeret speedometer, ved jeg ikke.
Du bliver nok nød til at bruge track monitoren for at følge med i hastigheden.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 1/1-2008 15:22 (#78)

Mens Kim knokler som en besat for at få alle de tekniske filer på plads (og der er mange, så mange, at vi sikkert kun vil holde os til de allerede introducerede linjer og se bort fra ekstratog), skrider det fremad med de sidste fire vogne til Set 2.

Vognene ses her, forrest Fs 911 med flad front ombygget fra Fl 883 af anden levering, Mm 811 med sølvgråt tag af femte (sidste) levering, født med kun en strømaftager, Fs 975 af fjerde levering og Mm 775 af tredje levering med forreste strømaftager fjernet. Indtil tredje levering var vognene stafferet, men stafferingerne forsvandt, når vognene blev revideret, og er ikke med her.

Når disse fire vogne er blevet udsendt, burde vi stort set have dækket alle varianter af generation 1 S-tog.

S-togerne.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af ksj-2610, 1/1-2008 16:53 (#79)

bl skrev: Når disse fire vogne er blevet udsendt, burde vi stort set have dækket alle varianter af generation 1 S-tog


Veteran S-toget med triangellys og kun én strømaftager på MM 732 og to på MM 718 kunne ellers være en oplagt mulighed - så kunne få nogle aktiviteter til det moderne S-bane net, hvor man jo så kørte veteran-s-tog Wink

Det er jo desværre uden for Dantrainsims målgruppe, men måske kunne det være en opgave for den moderne halvdel, se bare Bfg-vognen...

- Min idé
Brugers avatar
ksj-2610

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 1/7-2007
Bopæl: Miami Beach, Florida, USA
Alder: 124
Status:



SV: 1. generation Stog?
Skrevet af KimEast, 1/1-2008 17:01 (#80)

Yeah! MEN... I starten der kørtes Veteran-S-tog var det med 1 forlygte, og det var først da BaneStyrelsen gik i selvsving med deres regler, at der i starten så kom lamper op der var hægtet på, senere kom så 3 ens lygter svejset på, og hele toget var ødelagt fuldstændigt. Da de så havde svejset alt det på, ændrede man reglerne igen igen, så nu måtte man GERNE køre med 1 lygte, hvis det var original-lyset på veteran-toget. Ikke noget at sige til at man opgav at køre mere....

Jeg har forresten en HEL del film-optagelser fra Veteran-S-toget. Desværre optaget fra video-cam og over på en DVD-video-skive via en video-optager. Det gir nu det problem at jeg ikke kan få filmen optaget over på PC.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
2g Stog Materiel 5 23-09-2014 23:22
S-tog 4. Generation nu på DLS! Generelt 17 27-08-2013 18:25
Ny generation MZ locomotiver. Real-Life-Tog 6 09-01-2009 22:21
DSB stog del1 Aktiviteter 4 01-09-2008 21:32
Problemer med lyd i Stog Materiel 5 10-03-2006 18:35
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: