Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
1. generation Stog?

Udskriv debat

  1. generation Stog?
Skrevet af coca2, 4/11-2007 12:06 (#1)

Er det mig der er helt blind,
Eller findes der ikke 1. generations Stogs materiel?

mvh Coca2
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:



SV: 1. generation Stog?
Skrevet af ksj-2610, 4/11-2007 12:57 (#2)

DanTrainSim er ved at udvikle ét
Brugers avatar
ksj-2610

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 1/7-2007
Bopæl: Miami Beach, Florida, USA
Alder: 124
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af jorgenandersen, 5/11-2007 00:33 (#3)

Håber de også laver det med de 8-kantede hjul!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af coca2, 5/11-2007 01:29 (#4)

takker og bukker Wink
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af Ghosttrain, 5/11-2007 08:54 (#5)

Jamen så Coca2, så bare for at reklamerer lidt for mig selv, så skal du til at køre Seeland Old III som bla. indeholder hele S-banenettet fra Anno 1960 Grin Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af coca2, 5/11-2007 10:00 (#6)

Ja da, den er længe på plads, og ligeså snart jeg kan vil jeg køre fra
Vanløse til Hellerup med næsen trykket flad mod ruden, som dengang
jeg første gang kørte alene med tog :lol:

mvh
Coca2
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af jorgenandersen, 6/11-2007 03:08 (#7)

Jeg körte förste gang med et af disse i 1954 fra Ballerup til Svanemöllen. Og Seeland Old III er en af de ruter jeg körer på konstant!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af carlove, 6/11-2007 16:07 (#8)

Det kan være svært at undvære gamle DANMARK, det er en erfaring jeg selv har gjort flere gange, så er det godt vi har de gamle tog.
Wink Wink Wink
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af jorgenandersen, 7/11-2007 02:30 (#9)

Det gamle Danmark er jeg helt enig i, men når jeg læser Jyllands-Peter online ved jeg ikke rigtig hvor meget jeg savner det nuværende Danmark. Og jeg skulle måske også nævne at jeg körer rimeligt meget på Northern Denmark også.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 11/11-2007 18:47 (#10)

En lille status på S-togsprojektet til MSTS:

Vi ved nu (næsten!), hvad vi skal vide for at kunne lave de forskellige versioner af S-toget. Første skud bliver et tovognssæt af anden serie, hvoraf Fs'en er længst fremme. Som det kan ses på billedet, er det den oprindelige udgave med nittet vognkasse, dvs. ca. 1960. I starten af tresserne fik alle otte vognkassen skiftet ud med den svejsede type, der havde tre mellemperroner. Da kablerne sidder på fronten, må den være på vej nordpå.

Vi planlægger at lave to forskellige tovognssæt og ligeledes to firevognssæt, så der kan dannes alle kombinationsmuligheder med typiske vogne.

Carl & Bjarne


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af snup100, 11/11-2007 19:56 (#11)

SER SKIDE GODT UD
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af knudbe, 11/11-2007 20:03 (#12)

Har I fået styr på strømaftageren?

Hvad forskel er der på materiellet i et tovognssæt i forhold til et firevognssæt?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af Anonym Bruger, 11/11-2007 20:13 (#13)

Der er to mellemvogne Wink
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:
 
Redigeret af , 11/11-2007 20:20

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af ksj-2610, 11/11-2007 20:15 (#14)

andersj skrev: Der er to mellemvogne Wink

(Ps. Joke)

Du har da ret!

Et firevognstog bestod af MM-FM-FM-MM..
Man "lavede" dem ved at indsætte en ekstra mellemvogn i eksisterende togsæt.. Andre mellemvogne blev også ombygget til styrevogne, type FMS, hvor man så fik tovogns sæt ud fra tidligere trevogns sæt.

Disse kunne kendes ved at være helt flade foran...

(Dette omhandler selvfølgeligt ikke de sæt som var født som tovogns Smile )

PS! Jeg glæder mig virkeligt til at få fingre i det S-tog! Det ser godt ud Smile
Vil i også lave de ovennævnte FMS vogne?
Brugers avatar
ksj-2610

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 1/7-2007
Bopæl: Miami Beach, Florida, USA
Alder: 124
Status:

 
Redigeret af , 11/11-2007 20:27

SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 11/11-2007 20:27 (#15)

Ja, vi har nogenlunde styr på strømaftagerne og andre detaljer. Museet har en Mm af første levering stående, og der, hvor tvivlen bider lidt, er omkring "tagrenderne" og "nedløbsrørene". Men vi skal nok finde ud af, hvornår også første levering blev udstyret med tagrender og nedløbsrør.

Ellers var S-togene fra starten (1. levering) oprangeret Mm (motorvogn) + Fm (mellemvogn) + Mm (motorvogn). Siden udvidede man halvtoget til at være Mm + Fm + Fm + Mm og fik med 2. levering også otte styrevogne af den type, der er vist ovenfor. De blev oprangeret i et "kvarttog" Mm + Fs (styrevogn), primært beregnet til de tynde perioder på Frederiksberg-linjen. (-Vanløse-Hellerup). Yderligere gav det en større smidighed med kapaciteten, da man nu kunne oprangere tovogns-, firevogns-, seksvogns- og ottevognstog.

Undervejs fik DSB leveret et antal Fl'er med aluminiumsvognkasse (l for letvægt og ikke ledning!), som senere blev ombygget til styrevogne. Disse vogne beholdt den "flade" gavl i styrerumsenden, og var man barn den gang var det spas at sidde på knæ på bænken i fronten og "styre" toget.

Og hvis det senere skulle have interesse, har vi også overvejet at udstyre et par vogne med toiletter.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af ksj-2610, 11/11-2007 20:30 (#16)

bl skrev: Undervejs fik DSB leveret et antal Fl'er med aluminiumsvognkasse som senere blev ombygget til styrevogne.


Var litreringen på disse ikke FMS?
Brugers avatar
ksj-2610

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 1/7-2007
Bopæl: Miami Beach, Florida, USA
Alder: 124
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 11/11-2007 20:36 (#17)

Nej, de kom til at hedde Fs ligesom deres "spidse" søstre. F var vogne beregnet som bivogne til motorvogne, underlitraet "m" vel sagtens fordi de var bivogne til (M)m, og "s" stod for styrevogn (Crs, Cps, Cls). Så der var ingen grund til at indikere både mellemvogn og styrevogn.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af ksj-2610, 11/11-2007 22:01 (#18)

NÃ¥, der kan man bare se... Smile

Men tak for noget spændene historie!
Ved du, hvorfor man i sin tid besluttede at have højere perroner på S-banen? (Dengang: 87 cm i dag: 92) mod fjernbanens 55 cm?
Brugers avatar
ksj-2610

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 1/7-2007
Bopæl: Miami Beach, Florida, USA
Alder: 124
Status:


SV: 1. generation Stog?
Skrevet af coca2, 11/11-2007 23:06 (#19)

Jeg Glæææææder mig i denne tid.....
og kan næsten ikke vente Cool Cool
mvh Coca2
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:



SV: 1. generation Stog?
Skrevet af bl, 12/11-2007 09:09 (#20)

Perronhøjden skyldes et ønske om, at man kan gå så direkte som muligt fra perron ind i toget. Dels for at lette adgangen for gangbesværede, dels for at gøre ud- og indstigning så hurtig som muligt.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
2g Stog Materiel 5 23-09-2014 23:22
S-tog 4. Generation nu på DLS! Generelt 17 27-08-2013 18:25
Ny generation MZ locomotiver. Real-Life-Tog 6 09-01-2009 22:21
DSB stog del1 Aktiviteter 4 01-09-2008 21:32
Problemer med lyd i Stog Materiel 5 10-03-2006 18:35
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: