Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Common-lyd mangler (fejl eller....?

Udskriv debat

  Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af lbr40, 4/11-2006 16:42 (#1)

Hej alle,

Til en ny aktivitet til ruten Wupper Express 10 har jeg fået nedenstående fejl, som stammer fra noget lyd et eller andet sted, der mangler.
Fejlen opstår, når jeg bruger materiel indeholdende denne styrevogn: IR-Stw_ausgebessert, en styrevogn til et tysk IC-tog. Når jeg bruger en consist, hvor denne vogn ikke er med, er fejlen også væk. Styrevognen bruger standard Acela-lyd.
Jeg har søgt flere steder efter "lyden", men har ikke fundet noget. Ellers kan ruten og consisten incl. styrevogn godt bruges, chrasher altså ikke.
Er der nogen, der kan hjælpe ??? Det er altså noget bøwl ( !!! ) når "tingene" skal samles som et byggesæt...!


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af knudbe, 4/11-2006 19:46 (#2)

Den har jeg brugt i Ferieekspressen. Jeg klipper lige fra min materielliste:

OEBB Eilzugwagen
OEBB_Ewg.zip
Nogle vogne benytter lydfiler fra denne. Opret en mappe: Common.snd\MEW og gem filerne fra SOUND-mappen over i denne mappe.
www.the-train.de
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af Dingo, 4/11-2006 20:52 (#3)

Ja det er noget bøwl, derfor går jeg også mere og mere over til paywareaddons for at slippe for al det installationsbøwl som altid følger med freewareaktiviteterne. Min erfaring siger mig, at man mere eller mindre skal ha alt grej installeret for at slippe for diverse fejlmeldinger.
Det var meget nemmere i gamle dage, da der ikke var alle de alias/commonfiler som altid skal installeres. Og der var et MZ, et MY og en version af hver vogn osv.
Man ser jo gentagne gange at når folk installerer aktiviteter, så mangler der alligevel et eller andet.
Oplever det selv meget tit, til trods for at alt som fremgår af materiellisterne er installeret, endda som regel flere gang for at være sikker.
Synes det er fedt at nogen gider lave alle disse addons som freeware, og stor respekt for det. Jeg er desværre bare nået dertil nu, at jeg ikke gider installere det længere - der er simpelthen for meget bøwl!
Længe leve payware-addons! Wink
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af caa, 4/11-2006 21:57 (#4)

Mads, mener du virklig at det er sjover at få/ købe alt på et sølvfad Wink Grin
Selvfølgelig kan man da bruge lidt tid, nogle gange før man få det til at virke.
Men dertil skal det også siges, hvad med alle dem der har lavet ruterne, togene og aktivteterne har de ikke brugt en hulens masse tid, for at tilfredsstille os bruger Angry
Som ikke kan finde ud af at lave de ting, eller har tid til det.
Og ja. man skal som regel, ha alt dl. bruger selv den med at dl. alt fra den forskelling danske sider. så er det som regel ikke så slemt Wink Men det er jo sådan ved alt hobby, der skal man jo altid yde lidt Wink Grin Mvh. Caa Grin Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet



Antal indlæg: 398
Tilmeldt: 22/4-2004
Alder: 53
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af Dingo, 4/11-2006 23:30 (#5)

Var næsten klar over at det ville blive misforstået.
Gentager lige: "synes det er fedt at nogen gider lave alle disse addons som freeware, og stor rekspekt for det".

Min tid, hobby eller ej, er bare ikke til at tingene skal bøwle. Med mere end fuldtidsstilling og selvstændig virksomhed ved siden af, er der ikke meget tid til overs, hvis kone og barn også skal passes. Så min prioritet er blevet, at købe en færdig løsning hvor alting fungerer fejlfrit fra start til slut - og det er bare herligt. Det koster lidt ja, men det giver jeg gerne for at kunne udnytte min tid bedst muligt til alles tilfredshed.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af Dingo, 4/11-2006 23:32 (#6)

PS: og så gider jeg ikke ha' flere GB toghalløj liggende som måske ikke skal bruges. Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af lbr40, 4/11-2006 23:56 (#7)

Nej.... Shockops: det cirkus med at finde den ene fil her, den næste et andet sted, det gider jeg simpelt hen ikke mere. Og det som Knud henviser til virker ikke.

Det er da underligt, at "bare" for at spare lidt diskplads på en eller anden server, så skal man søge i øst og vest for at samle et pudslespil til et lok eller noget andet materiel, og så virker det alligevel ikke. Ikke hvis - men når - man samler alle filer, hvor de hører hjemme, så vil alt være meget nemmere. Og så var vi fri for næsten alle disse indlæg om fejl. Derfor opfordrer jeg alle jer, som pakker materiel, at pakke det såsan, at det kan bruges umiddelbart efter installation.

Og til sidst her: Alle aktiviteter herfra er aflyst. Det er min tid ikk til mere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af knudbe, 5/11-2006 00:21 (#8)

lbr40 skrev: Nej.... Shockops: det cirkus med at finde den ene fil her, den næste et andet sted, det gider jeg simpelt hen ikke mere. Og det som Knud henviser til virker ikke.

Så må du gøre det forkert Wink
lbr40 skrev: Ikke hvis - men når - man samler alle filer, hvor de hører hjemme, så vil alt være meget nemmere. Og så var vi fri for næsten alle disse indlæg om fejl. Derfor opfordrer jeg alle jer, som pakker materiel, at pakke det såsan, at det kan bruges umiddelbart efter installation.

Jeg tvivler på at "når" nogensinde indtræder. Ikke så længe der er så mange forskellige udviklere der bidrager, og det er jo trods alt det som gør at det i den sidste ende går op i en helhed uden at det koster en bondegård at dyrke sin hobby. Desuden har jeg da også købe-add-ons, som ikke virker. Endda en enkelt fra German Railroads kan gå ned.
lbr40 skrev: Og til sidst her: Alle aktiviteter herfra er aflyst. Det er min tid ikk til mere.

Kreere eller køre?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af lbr40, 5/11-2006 00:52 (#9)

knudbe skrev: Kreere eller køre?

Det gælder aktiviteter til danske såvel udenlandske ruter.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af knudbe, 5/11-2006 01:21 (#10)

Jeg mente om du er helt ophørt med at downloade og køre aktiviteter eller om du helt er ophørt med at lave aktiviteter?

Hvis det er aktiviteter du selv laver, så er du jo også selv herre over hvilket materiel du vil bruge, og på den måde styre hvor kompliceret materiellet må være.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af lbr40, 5/11-2006 02:42 (#11)

Jo Knud, men problemet er jo, at aktiviter til download bør vel være så realistiske som muligt, herunder det rigtige materiel. Nu tager vi igen mit ovennævnte problem: Hvor skulle jeg vide, hvor jeg finder den eller hin lydfil, når det ikke er skrevet noget sted? Jeg har ikke set det. Om måske 3-4 mdr., ja så er den bestemte fil måske taget ned. Det er altså meget nemmere, når det hele er samlet, alle filer til det bestemte stykke materiel.
Jeg vil ikke lave aktiviteter til download, men kun til eget brug i begrænset omfang og kun med materiel, der har alle filer med, dog kan jeg godt udskifte et cab med et andet. Jeg vil også hellere genoptage rutebygningen, som jeg ellers er godt i gang med, og det fungerer helt fint, trods rettelser her og der. Derudover vil jeg tage mig et par ture rundt på de forskellige ruter for at se, hvordan de er bygget op.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af hkp, 5/11-2006 10:09 (#12)

Hej Lorenz

Jeg vil kun give dig ret. En ting er at man skal lede efter forskelligt materiel. Men at hvert materiel har forskellige stedet at hente lyd, cab osv vanskeliggør det meget. Jeg har selv problemer med Ferieekspressen med noget lyd den mangler, og synes ellers jeg har fint styr på MSTS opbygning mm. Men mit tyske er ik i top, så det er nok et problem. Men problemet ved at købe payware, er at der intet dansk er Sad

Lad os håbe det bliver nemmere til den nye Railsimulator Smile

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet



Antal indlæg: 281
Tilmeldt: 18/12-2004
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af bl, 5/11-2006 11:20 (#13)

I forbindelse med vort oldtimerbyggeri har vi med jævne mellemrum diskuteret, om hver maskine skulle have sit eget CABVIEW og SOUND, eller om vi skulle bruge fælles filer i videst muligt omfang. Begge metoder har sine fordele, med common.snd sparer man meget plads ved beslægtede maskiner, der liger i hver sin mappe, og det er let at rette i lyden, så rettelserne gælder alle maskiner på en gang. Omvendt render man nemt ind i de ovennævnte problemer, specielt hvis der også optræder fremmede sprog.

Da vi selv lægger beslægtede maskiner i samme mappe, er vi så konsekvent gået tilbage til "hver-sin-mappe-med sin-egen-lyd-osv". Og vi har da førhen også benyttet os af, at "noget andet skulle være installeret før dette vil virke", det er vi også gået bort fra. Det enkleste for alle parter må være, at materiellet kommer i en installationsfil og derefter bare fungerer! Selv soloconsists til lokomotiverne, så de kan køre umiddelbart efter installationen, har vi tænkt over, da de kan give problemer, hvis sletter selve maskinen og ikke consisten.

Og da PC'erne er blevet hurtigere og har mere lagerplads i dag, har vi droppet noget af det smarte og elegante til fordel for hvad vi håber er "kunde"venlighed.

Og så siger vi ligesom Hans, det bliver spændende at se, hvordan den nye simulator tackler alle disse ting.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af lbr40, 5/11-2006 12:02 (#14)

Hvis man stadig adskiller materiel i dit-og-dat"-filer, vil vi aldrig komme videre. Hvis denne metode fortsætter, så tror jeg, at folk hurtigt mister interessen netop fordi, de ikke kan få det til at virke. Dette i sammenhæng med utilstrækkelig info i readme-dokumenterne.
Når PC'erne og servere efterhånden har fået større lagerplads, burde det ikke være noget problem at lagre materiellet med alle filer tilgængelig.
Selv når den nye simulator kommer, vil der stadig være stor interesse for MSTS, tror jeg. Det tager sin tid at sætte sig ind i "det nye", specielt hvordan den er bygget op.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af caa, 5/11-2006 12:38 (#15)

Nej Mads, du er ikke blevet misforstået. Grin Grin Jeg havde godt læst at du roste de forskellige folk Grin Sådan havde jeg det også, dengang jeg startet med MSTS og kun havde en 56k. forbindelse og gang på gang blev smidt af. :cry: så havde jeg også samme tanke gang som du har nu, om man ikke kunne få eller købe cd, f.eks hvor alt det danske var blevet samlet på en cd. lige til at putte i maskinen, og så køre. Men jeg mener bare, at har man en hobby, så burde man jo også selv yde en ensats, også selv om det nu er spredt ud over mange sider. Wink
Men alt det har jo været oppe og vende op til flere gange.
Men vi må se hvad fremtiden bringer. god weekend til alle. mvh. caa Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet



Antal indlæg: 398
Tilmeldt: 22/4-2004
Alder: 53
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af knudbe, 5/11-2006 13:29 (#16)

Jeg tror nu nok at vi alle er mere eller mindre enige om hvad der vil være det mest optimale Smile

Jeg synes også at det er enormt bøvlet at lave materiellister, og jeg må indrømme, at det ikke altid lykkes at få alt på listen i første hug, netop fordi der skal samles så meget forskeligt. Det er også en af årsagerne til at jeg har valgt at lægge materiellister for alle nye aktiviteter på min hjemmeside i stedet for et statisk dokument i selve pakken.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af Dingo, 5/11-2006 19:12 (#17)

Hobby og hobby.... nu er det jo sådan at en hobby tilsyneladende ikke bliver defineret ens fra person til person.
Ja MSTS er da også en hobby for mig, men derfor gider jeg stadigvæk ikke at bøvle med noget som i princippet kan være bøvlefrit. Synes til dels at det kan være okay, at der skal installeres lidt ekstra for at få en fed lyd eller et cab. Men når tingene eksempelvis så ikke lige fremgår af readmefilen, står jeg af.
Har det sådan, at når jeg har installeret det beskrevne materiel, og derefter installerer aktiviteten, SKAL det saftsuseme virke første gang. Al det efterinstallation jeg alt for ofte oplever, ligger udenfor min tolerancetærskel - muligt at den er lidt lav. Og så sker der altså det, at jeg dropper pågældende aktivitet.
Og Caa, det har altså intet med downloadhastighed at gøre, da jeg har en udmærket 8 Mbit linie som godt kan hente sagerne på tålelig kort tid. Smile
Vi har bare forskellig holdning til tingene, og det skal der også være plads til.

Iøvrigt glædeligt at høre, at en dansk MSTS side er begyndt at pakke tingene sammen til én færdig enhed. Så kan jeg/vi jo bare håbe at andre følger efter. Wink
Og kan tilslutte mig spændingen vedr. den ny simulator - det kan jo kun blive bedre faktisk ifht MSTS.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af caa, 5/11-2006 20:50 (#18)

Nej Mads, det var heller ikke din forbindelse jeg skrev om, det var min før i tiden Wink Grin
Og min tolerancetærskel er meget høj, fordi jeg bl.a. går og laver franske biler til hverdag Grin Grin , og ikke et ondt ord om franske bilen, for de køre godt. Mvh. caa Grin Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet



Antal indlæg: 398
Tilmeldt: 22/4-2004
Alder: 53
Status:


SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af Dingo, 5/11-2006 21:40 (#19)

Ha-ha så forstår jeg dig sørme godt. Har selv kørt Citroen og Peugeot, men de dage er heldigvis ovre. Grin
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:



SV: Common-lyd mangler (fejl eller....?
Skrevet af knudbe, 5/11-2006 21:46 (#20)

Har du fået klip i kørekortet Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg man mangler ting til IC 821 - Helgoland-Esbjerg Materiel 15 27-07-2021 14:04
mangler DSB litra PII post wagon Materiel 2 12-10-2020 12:38
mangler ruter Ruter 2 12-10-2020 12:21
Mangler AI-filer (DSB ET & DSB IR4 VIA) Materiel 3 29-05-2014 11:45
IC3 eller IR4 - Spørgsmål Materiel 1 15-09-2013 18:58
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: