Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Support til Denmark 2000 ALLE versioner

Udskriv debat

  Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af , 29/6-2006 19:09 (#881)

Hej Lorenz

Ja jeg ved at data fylder og sætter begrænsninger i brug af texture og tile, men derfor kunne man jo godt ønske sig lidt mere, hvis tingene kunne flaske sig i rimelighed på en Pc.
En anden ting var jo, at hvis man ser på de købe ruter der findes fra Pro train, ja så ville et tillæg fra Erich være pænere at se på og et bedre landskab at tumler sig i, da de fleste ruter kort sagt er en skændsel set i bagspejlet at man skal betale for det. Erich's rute ville ihvertfald være pænere at se på, og der er mere fyld i landskabet end på nogle visse andre ruter som man betaler for, som bare har en kort træhøjde og intet bag, eller at vejene bare stopper midt i ingenmandsland, frem for at skjule slutningen, som også Arne har gjort på sine ruter, og som Erich også har.
Men ok, med aktiviteter fra Danmark til Hamburg, eller Tysk aktivitet fra Flensburg til Hamburg vil også være en god ting............Øh ja så var der måske også muligheden for hvis databoxen holder at koble Kiel på strækningen, idet den ligger nord for Neümunster, og har forbindelse til havnebyen både fra Hamburg og Flensburg. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af knudbe, 29/6-2006 19:50 (#882)

Jeg synes at det er gode toner at Erich overvejer at medtage Ystad og Køge i en eventuel senere version.

Jeg vil også synes at det vil være sjov at lave aktivitere som kører lang ud for Danmarks grænser, men hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg at jeg under alle omstændigheder vil dele dem op. Jeg tror at en samlet aktivitet på 4-5 timer (f.eks. som Skiløberen) nok vil være det maksimale af hvad de fleste spillere har lyst til at gå i gang med?

Så hvis det viser sig at rigtig mange ikke kan køre de store ruter, så kan de for min skyld sagtens blive delt op i mindre enheder men et vist overlap. F.eks. kan jeg sagtens leve med at Malmø station er endepunkt for DK2000 og begyndelsepunkt for SydSverige2006 eller hvad man nu fandt på.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Loke, 29/6-2006 20:08 (#883)

gippermand skrev: Hej Lorenz

Ja jeg ved at data fylder og sætter begrænsninger i brug af texture og tile, men derfor kunne man jo godt ønske sig lidt mere, hvis tingene kunne flaske sig i rimelighed på en Pc.
En anden ting var jo, at hvis man ser på de købe ruter der findes fra Pro train, ja så ville et tillæg fra Erich være pænere at se på og et bedre landskab at tumler sig i, da de fleste ruter kort sagt er en skændsel set i bagspejlet at man skal betale for det. Erich's rute ville ihvertfald være pænere at se på, og der er mere fyld i landskabet end på nogle visse andre ruter som man betaler for, som bare har en kort træhøjde og intet bag, eller at vejene bare stopper midt i ingenmandsland, frem for at skjule slutningen, som også Arne har gjort på sine ruter, og som Erich også har.
Men ok, med aktiviteter fra Danmark til Hamburg, eller Tysk aktivitet fra Flensburg til Hamburg vil også være en god ting............Øh ja så var der måske også muligheden for hvis databoxen holder at koble Kiel på strækningen, idet den ligger nord for Neümunster, og har forbindelse til havnebyen både fra Hamburg og Flensburg. Wink


Hej Per.

Hvorfor spørge om noget du "ved" ikke kan lade sig gøre, du har jo selv prøvet at lave noget, der "fyldte" meget ?
Og er de Danske ruter så dårlige, så køb pro Trains, og lad de "hjemmelavede" være ? ?

Jeg ved at min rute "f.eks" kunne være en hel del bedre Shockops: ,
men der er da mange der har lavet Danske ruter, som jeg er misundelig på/over. :cry: Shockops: :top:

Og til de der bliver stødt af dette indlæg, Angry

så vil jeg også have lov til at skrive med "rødt", selv om jeg nok blir smidt ud af forummet. Cool
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af knudbe, 29/6-2006 20:13 (#884)

Hej Brian, jeg synes nu ikke at Per har skrevet noget nedsættende om de danske ruter?
Tværtimod så synes jeg at han roser dem i forhold til hvad netop ProTrain leverer.
Så medmindre jeg har overset et eller andet, så tror jeg at du har fejltolket Pers indlæg.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Loke, 29/6-2006 20:32 (#885)

knudbe skrev: Hej Brian, jeg synes nu ikke at Per har skrevet noget nedsættende om de danske ruter?
Tværtimod så synes jeg at han roser dem i forhold til hvad netop ProTrain leverer.
Så medmindre jeg har overset et eller andet, så tror jeg at du har fejltolket Pers indlæg.

hvis man ser på de købe ruter der findes fra Pro train, ja så ville et tillæg fra Erich være pænere at se på og et bedre landskab at tumler sig i, da de fleste ruter kort sagt er en skændsel


Mener dette nedgør, de Danske hjemmelavede ruter...

For mig ser det ud som nedgørelse af andres arbejde....

Men jeg kan nok tage fejl, hvis Per selv svarer på dette.

Ser mange der svarer for andre, i dette forum, og mange kommer på pludselig på "banen" med forsvar,
eller udtalelse / nedsættende om disse. :cry:

Så unskyld Knud, men du bør lade dem der skriver, svare for sig selv,
da jeg ikke ka tage dit indlæg alvorligt. :roll:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af knudbe, 29/6-2006 20:43 (#886)

Hej Brian,

Det skal absolut ikke opfattes som noget forsvar for Per, men ...

1: Jeg kan absolut ikke se at der er nogen kritik af danske rute. Til gengæld er der en kritik af ProTrains ruter som ifølge Per er en skændsel. - I hvert fald som jeg læser det.

2: Der har været alt for mange situationer - både her på tog-sim og på Oldtimerklubben - hvor en misforståelse er eskalleret til det mest utrolige med uoverskuelige konsekvenser, så for ikke at der skal opstår sådanne situationer hver hveranden dag, så tror jeg at vi vil være bedst tjent med at i det tilfælde der står noget som opfattes negativt, at man som udgangspunkt regner med at man har taget fejl og læser det en gang mere...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Loke, 29/6-2006 21:13 (#887)

KnudBe.

Du har det med at "kommentere/svare" næsten alle indlæg.. :evil: "HVORFOR" Angry Angry Angry

Så glem det, lad være med at svare, før det er dig der bliver spurgt ,
og det kommer til "alle mod alle", . Wink

Lad Per og andre svare for sig selv. Angry Angry Angry

Som sagt, må de der laver et indlæg, svare selv, og ikke andre.

Jeg er ikke ude på ballade, men blot et svar fra den/de personer, der har skrevet et indlæg.

Derefter kommer jeg med svar/kommentar, til rette vedkommende,
som man derefter kan kommentere, såfremt det er relavant .... Angry
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Steamhammer, 29/6-2006 22:02 (#888)

Brian: At "nogen" skriver med rødt er den simple årsag at vi moderatorer er blevet enige om at det er den farve vi bruger når vi reagerer som moderator!

Og at nogen kommenterer et indlæg er altså deres egen valg!

I et forum må du forvente at "man" kommer med sin mening og det er ikke op til dig at bestemme hvem der skal svare - hvornår, det skal vi moderatorer nok tage os af!

Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af , 29/6-2006 22:15 (#889)

Hejsa Lorenz og loke

Jeg nedgør overhovedet ikke de Danske ruter, tværtimod syntes jeg at de Danske ruter og så undskyld at jeg ikke nævnte dem alle men kun nogle, men jeg syntes at de Danske ruter har hvis man ser på textures samt at lave en baggrund i terrænnet enormt flot lavet, og så ser de meget bedre ud end dem man køber, OG det syntes jeg er for dårligt at skulle betale en så stor pris, når vi er så heldige at have så smukke Danske ruter, og det gælder alle Danske af dem jeg har prøvet. Wink

Hvis man læser mit indlæg rigtig, er det ikke de Danske jeg er utilfreds med, og derfor sagde jeg også at Erich skulle forsætte da hans var bedre end de Tyske. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af knudbe, 29/6-2006 22:28 (#890)

Loke skrev: KnudBe.

Du har det med at "kommentere/svare" næsten alle indlæg.. :evil: "HVORFOR" Angry Angry Angry


Næsten alle indlæg? hmmm, jeg følger med i nogle tråde og deltager aktivt i andre. Jeg svarer på de indlæg, hvor jeg enten har et spørgsmål eller mener at kunne give et bidrag til, men det kan da ikke betegnes som "næsten alle" Wink

"HVORFOR": Lige i dette tilfælde finder du svaret under punkt 2 i dette indlæg: http://tog-sim.dk/index.php?name=PNph...0409#50409
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Loke, 30/6-2006 00:32 (#891)

Steamhammer skrev: Brian: At "nogen" skriver med rødt er den simple årsag at vi moderatorer er blevet enige om at det er den farve vi bruger når vi reagerer som moderator!

Og at nogen kommenterer et indlæg er altså deres egen valg!

I et forum må du forvente at "man" kommer med sin mening og det er ikke op til dig at bestemme hvem der skal svare - hvornår, det skal vi moderatorer nok tage os af!



Så må jeg sku indrømme at det er sørgeligt at se hvor meget eller retter hvor lidt du kommer på banen, når der sker noget.

Og ved at det nok lyder som en dårlig undskyldning, men du er sku ikke kommet frem med mindre jeg har været oppe at køre, over noget,
så klap lige hesten, og lad de der har forstand på at "blande sig" komme til, og ellers hold dig til Oldtimerklubben.

Ingen behøver at banne mig, jeg går selv p.t., da dette nu er at betragte som personlig angreb, som "moderatorer" ellers skulle stoppe undgå eller forhindre.
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af , 30/6-2006 01:39 (#892)

brian du får da i det mindste et svar
det får jeg ikke når jeg spøger :evil: :evil:
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af lbr40, 30/6-2006 02:02 (#893)

Til Per: > Hvad "sjov" er der ved at installere en rute, der kun melder om fejl? Det er ikke alle, der har råd til at købe en "super-PC" af et kraftværk.... I hvert fald ikke jeg.
Desuden kunne jeg aldrig drømme om at købe add-on ruter uanset hvilket firma de kommer fra. Der findes i dag ganske udmærkede små og mellemstore ruter som jeg har glæde af, og som mime PC'ere kan håndtere.

Til Loke: > Den størrelse ruter, du laver, tiltrækker mig meget, da de nemt lader sig installere på begge PC'ere. Yderligere er jeg tiltrukket af det vestjyske landskab i almindelighed.

Jeg vil endnu engang sige til Erich, at det er et rigtig flot stykke arbejde, du har lavet startende fra den "grønne jord". Det er mit indtryk fra de shots du har vist i diverse tråde.
Indtil videre må jeg så undvære DK2000.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Bab, 30/6-2006 17:12 (#894)

HEC skrev: brian du får da i det mindste et svar
det får jeg ikke når jeg spøger :evil: :evil:


Du fik nu et svar. Man kan godt rette i et indlæg. Du kan også rette i dine egne indlæg. Moderatorer kan rette i alle indlæg. Moderatorer kan åbne og lukke tråde. Derfor kan der rettes i en lukket tråd.

Men lad os nu komme tilbage på "sporet". Tråden hedder support til denmark 2000- Ikke tråden hvor man hakker på hinanden. Start en ny eller kom videre.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Steamhammer, 30/6-2006 18:40 (#895)

HEC skrev: brian du får da i det mindste et svar
det får jeg ikke når jeg spøger :evil: :evil:


Ja det er ikke manglende vilje fra min side Hans Erik, men da jeg ikke ved hvilket indlæg du taler om og, mig bekendt, ikke har ændret i noget i andres indlæg siden jeg tog fejl af redigér og citér-knappen i et indlæg af C17, så kan jeg af gode grunde ikke svare.

Men du skal da være velkommen til at skrive til mig i en PM om hvad det drejer sig om, så skal jeg da gerne se på sagen... Shock)

Og Brians barnlige reaktion gider jeg ikke spilde min tid på, men tænker blot nå...
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Bab, 30/6-2006 19:06 (#896)

Det drejer sig om, at erich kunne rette i hans eget indlæg, selvom tråden var lukket.

Det er såment fint nok, at det skete. Men desværre bliver tråden lidt underlig, når der så er citeret fra det han oprindeligt skrev.

Og nu venter jeg på Denmark F. Håber den bliver lige så god som resten af serien.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Steamhammer, 30/6-2006 19:29 (#897)

OK, hvis det er Erich som har rettet i sit eget indlæg, så kan jeg ikke rigtig se hvorfor JEG skal klandres for ikke at svare?

Det må dog være op til den som har lavet/rettet indlæget at svare på det.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af BlackChart, 30/6-2006 19:50 (#898)

Desuden, Brian, er du ikke moderator altså har du INGEN grund til at skrive hele din tekst med rødt, som er forbeholdt moderator beskeder!

Og lad så dette være sidste indlæg omkring hvad der er sket og hvad der ikke er sket...

Herefter FORVENTER jeg at alle indlæg handler om det titlen på tråden siger, nemlig DK 2000, sker dette ikke bliver tråden lukket permanent!

Hvis der er andet i vil, omkring hvad der er sket, er adressen [mail][/mail] (som der også står i regelsættet)
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Loke, 1/7-2006 07:45 (#899)

Nu er det bare for meget, troede man fik besked, når nye indlæg kom i tråden.
Så kunne man da svare Mogens, men han har åbenbart et eller andet mod mig, så Mogens, kald det barnligt, du er sku for meget., men fej for egen dør først.

Desuden har "RØD TEXT" det jeg har set, været "at man er pissesur eller gal" , derfor min reaktion på steamhammers angreb på undertegnede.
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger



Antal indlæg: 574
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af , 1/7-2006 13:22 (#900)

til bab
jeg skal nok selv svarre på hvad jeg mener
det skal du ikke gøre
jeg kan godt svarre for mig selv
PS jeg har prøved en PM men han fatter det åbentbart ikk
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark) Ruter 9 01-04-2012 17:42
75% på RailWorks og alle add-ons Andet 1 01-07-2011 20:55
!!!For alle modeltogsinteresserede!!! Modeltog 9 05-03-2011 22:36
Denmark 2000 til MSTS Ruter 33 21-08-2010 23:34
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: