Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Support til Denmark 2000 ALLE versioner

Udskriv debat

  Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af jorgenandersen, 19/12-2005 03:02 (#541)

Hejsa,

Har lige installeret Denmark 2000 D og kört en tur fra Århus sydpå til omkring Horsens, ledsaget af en Gl. Dansk og en Carlsberg (man kan desværre ikke få X-mas herovre). Som sædvanlig flot, konen er vildt imponeret.

Et par småpunkter: er forsignalerne slöjfede på strækningen, så hovedsignalet selv angiver hvad næste hovedsignal viser? Lige syd for Århus er der et par faste mærker med "ryggen til", hvis de er til körsel nordpå så står de til venstre for sporet, set fra körselsretningen. Også ved mange hovedsignaler (så vidt jeg kunne se kun i retning sydpå) står der et forvirret PU-signal med "ryggen til".

Og så er der sq hegn omkring!

Jörgen, pernittengryn i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:



SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Ghosttrain, 19/12-2005 08:41 (#542)

Hej Jørgen

Der bruges ikke forsignalerering på hele strækningen Fredricia-Århus. De "0mvendte" PU-signaler er slet ikke PU-signaler, det er VM-signaler. Disse signaler bruges nogen steder på stækninger med vekselsporsdrift.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af stigc, 19/12-2005 11:10 (#543)

Frankenstein skrev: Hej Jørgen

Der bruges ikke forsignalerering på hele strækningen Fredricia-Århus. De "0mvendte" PU-signaler er slet ikke PU-signaler, det er VM-signaler. Disse signaler bruges nogen steder på stækninger med vekselsporsdrift.

Nope Erich
På strækninger med vekselssporsdrift bruges rigtige AM-signaler..
VM-signaler brugtes på strækninger med venstresporkørsel, og signalgivning når man kører ud fra en station er :
VU -> VM -> VM -> VI

VM-signaler er såvidt jeg ved altid placeret par vis d.v.s 2xVM efterhinanden.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Ghosttrain, 19/12-2005 13:04 (#544)

Ja der fik jeg vist lige byttet om på begreberne Shock
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af KimEast, 19/12-2005 13:12 (#545)

Enig Stigc: Der er vekselspor i Sydjylland (som man kan se på SDK-ruten) hvor der er samme signaler på begge spor, samme blok-afsnit og det hele, og man derfor som FC kan vælge højre eller venstre spor uden problemer i toggangen. Desuden er der hele 4 vekselspor mellem Roskilde og Høje-Taastrup der kan bruges som man lyster, alle spor. NB! Ved vekselspor ER der afstandsmærker i BEGGE spor mod signaler, eller i ALLE 4 spor hvor det er. -- Som man meget tydeligt kan se i TIB-siderne, er der hvor der IKKE er vekselspor, nogle steder VM-signaler, ledsaget af dværgsignal! Grunden til dværgsignalet er, at VM kke kan vise lodret hvide, så skulle det jo være et PU. VM ligner VI og VU, har bare ikke de to hvide vandret i midten! Men In Real kan dværg godt vise lodret hvid samtidigt med at VM er slukket. Så betyder det bare at det er rangering på strækningen (arbejdskøretøjer olign). Man kan læse en hel del om VM-systemet "google er din ven", og så finde ud af, at der er bestemt MØNSTER ang VM. Der er i venstre-sporet, 2 styks VM efter hinanden, der så symboliserer "et stationsafsnit på venstresporet". Og der er IKKE afstandsmærker mod hverken VM , eller VI-signaler. --- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Dingo, 19/12-2005 19:23 (#546)

Jeg er dybt imponeret over jeres viden - kort og godt! Og min kæreste siger at jeg er tognørd....... ;o)

Venlig hilsen Mads
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af jorgenandersen, 20/12-2005 03:24 (#547)

Der var söreme en hel del nyt ang. signaler, men et spörgsmål mere: skal signalerne ikke stå til höjre for sporet, set i körselsretningen... i hvert fald pricipielt?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af stigc, 20/12-2005 11:49 (#548)

jorgenandersen skrev: Der var söreme en hel del nyt ang. signaler, men et spörgsmål mere: skal signalerne ikke stå til höjre for sporet, set i körselsretningen... i hvert fald pricipielt?

Jörgen i Colorado

I princippet jo, men da man ikke flytter sporet for at kunne placere et VM-signal, så er der ikke plads til at placere "pu'en" tilhøjre for sporet, det samme gør sig gældende ved vekselsspors drift.
Mellem Tåstrup og Roskilde har man hængt signalerne (4stk) på galger hen over sporet istedet for.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Ghosttrain, 20/12-2005 12:06 (#549)

Skal de alm. AM-signaler der står i højresporet være stillet som vekselsporssignaler eller som alm. signaler ved brug af VM-signaler ?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af stigc, 20/12-2005 14:20 (#550)

Frankenstein skrev: Skal de alm. AM-signaler der står i højresporet være stillet som vekselsporssignaler eller som alm. signaler ved brug af VM-signaler ?

Spørgsmålet ikke forstået :?
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Ghosttrain, 20/12-2005 14:22 (#551)

Hej Stig
Simpelt nok. De nye AM-signaler i din signalpakke kan indstilles til at være vekselsporssignaler, skal denne funktion aktiveres på en VM-signalstrækning ?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af stigc, 20/12-2005 14:41 (#552)

Frankenstein skrev: Hej Stig
Simpelt nok. De nye AM-signaler i din signalpakke kan indstilles til at være vekselsporssignaler, skal denne funktion aktiveres på en VM-signalstrækning ?

NÃ¥......
Nej, det skal de ikke, når du aktiverer denne tilstand så vil signalet altid lyse, mens det som alm. AM vil 'slukke' når blokken bagved er fri.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Ghosttrain, 20/12-2005 14:47 (#553)

Tak for svaret, så er der lige et par flueben der skal fjernes Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Triton, 20/12-2005 15:21 (#554)

I kan også gå ind på http://www.banebasen.dk og prøve det hele som det er i virkeligheden med signaler, hvis det kan hjælpe lidt Wink
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af KimEast, 20/12-2005 17:30 (#555)

Hæh--- Njaaa, det er nu mange år siden man satte VM'erne op, og grunden til de kom i venstre side af venstre spor er jo, at der er et signal i forvejen på højre side af sporet, nemlig et dværgsignal. Så for ikke at forvirre alt og alle, valgte man den placering. -- Og Erich: Kig lige tæt på TIB-strækningerne, for at se hvor der er VM-signaler. De er sat op to efter hinnanden (i begge retninger) så de dækker en slags "stations-afsnit". Og nogensteder er de sat sammen med AM 2 og 3 fra en rigtig station. -- Og grunden til der ikke er rigtig vekselspor endnu feks mellem Fredericia og Århus er jo, at man diskuterer vildt ang helt nye signal-systemer Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Jørgensen, 21/12-2005 00:42 (#556)

Efter 10 timers download i flere etaper (+ de ca. 25 jeg spildte p.gr.a. en fejl) har jeg nu endelig fået fat i Denmark 2000 D og fået den installeret. Som indfødt københavner startede jeg naturligvis med at se, hvordan den københavnske del af ruten er kommet til at se ud.

Generelt ser der fint ud, når man tager begrænsningerne i MSTS og de forhåndenværende objekter i betragtning. Der er dog nogle ting, der falder i øjnene:

- Der står armsignaler ved Østerport. De må da være forsvundet fra Sjælland flere år før 2000.
- Rundremisen ved Østerport har ikke eksisteret i min tid.
- Broen for Oslo Plads ved Østerport er og har altid været rundt regnet 8 kørebaner i bredden og ikke kun 2.
- Må man virkelig køre 180 km/t gennem røret? På S-banen må man da kun køre 80 km/t der.
- Busterminalen syd for Valby st. ligger faktisk i niveau med banen. Det er broen for Toftegårds Alle, der er hævet.
- Busterminalen ved Hvidovre mangler.

Tag det ikke som negativ kritik Erich. En falstring som dig kan simpelthen ikke vide alt om København, lige så vel som jeg næppe ville være i stand til at gengive Nykøbing F. bare tilnærmelsesvis korrekt. Tag det derimod som anbefalinger til rettelser i version E.

Med venlige københavnske hilsner
Leif Jørgensen


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Tjalfe, 21/12-2005 00:50 (#557)

Du kører da vel ikke uden lys på? Shock Fyfy Grin

Nu der der blev bragt noget med hastighed på banen, vil jeg også lige høre om noget:
Kan der ikke laves en mekanisme således at lokomotivtrukne tog "kun" kan få lov at suse afsted med 140 km/t, som jeg har hørt er det højeste tilladte for et lokomotiv. Jeg ved ikke hvordan det er i S-togsruten, men der får man ihvertfald kun 90 km/t (Hvis man køre med 2.g S-toget) som tilladt selvom man kan se på trackmonitor a tder står 120 i siden, lidt sådan jeg mener.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af jorgenandersen, 21/12-2005 03:45 (#558)

Hej Kim,

Det er da nok mindre end 12 år siden de blev sat op, jeg kan i hvert fald ikke huske at have set dem i virkeligheden mellem Århus og Skanderborg når jeg körte til Herning.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Ghosttrain, 21/12-2005 08:35 (#559)

Hej Jørgensen

For det første er jeg Københavner med stort K selv om jeg bor i Nykøbing Falster.
For det andet tager jeg ikke din kritik tungt.
Og til slut bliver der ikke ændret en halv meter i nogen af de områder du har vist. Grin
Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre, ikke en gang med alle de småkneb som jeg kender omkring rutebygning. Shock

PS. Det har måske undgået din opmærksomhed at jeg har skrevet at S-banen ikke er beregegnet til aktiviteter ? Grin Grin Grin Det er af samme årsag at Kasper er ved at byggede DSB S-tog
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Support til Denmark 2000 ALLE versioner
Skrevet af Jørgensen, 21/12-2005 14:52 (#560)

Jo jeg har godt set, at S-banen ikke er beregnet til aktiviteter, men da jeg alligevel aldrig beskæftiger mig med aktiviteter, rager den pointe mig sådan set en høstblomst.
Men hvis det er min bemærkning om hastigheden gennem røret, du tænkte på, så var det virkeligheden, jeg talte om. Hvordan du har lavet det i din rute, aner jeg ikke - jeg undrede mig blot over, at max-hastigheden skulle være 180 km/t for fjerntogene gennem røret, når S-togene i virkelighedens verden lige ved siden af kun må køre 80 km/t.

Med venlige km/t-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark) Ruter 9 01-04-2012 17:42
75% på RailWorks og alle add-ons Andet 1 01-07-2011 20:55
!!!For alle modeltogsinteresserede!!! Modeltog 9 05-03-2011 22:36
Denmark 2000 til MSTS Ruter 33 21-08-2010 23:34
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: