HenrHans skrev:
Jeg håber sandelig ikke du kan 'se ind i fremtiden' når du skriver 'når du rammer', jeg ville nok vælge at benytte formuleringen 'hvis du rammer' - men pyt med det.
Alle mine ord er nøje udvalgt - og det var lige netop dét jeg ville have dig til at tænke.
Der er ingen der kender sin reaktion i sådan et tilfælde, men en person med ansvar for flere hundrede passagerer må ihvertfald ikke gå i panik eller blive handlingslammet - næsten ligemeget hvad.
Rigtigt, men som nævnt tidligere der der ingen sikkerhedsrisiko for nogle i toget, ved at toget standser - det er bare lidt bøvlet. Det sker desværre, at en lkf aldrig kommer ud og køre igen pga. påkørsler. Heldigvis kommer de fleste igang igen, men alle bliver automatisk sygemeldt og skal igennem ny helbredsundersøgelse. Når man er i en choktilstand, hvilket ikke er unormalt efter en påkørsel, kan det være svært at samle sine tanker og holde hovedet koldt.
Diskussionen gik nu på om hvorvidt lokoføren kan/skal være istand til at handle under en given situation.
Ja, det er klart, at der skal gøres noget. Men først og fremmest handler det om at få givet besked til rette instans, der vil sørge for at der kommer den hjælp, der er brug for (FC). Hvis ikke der er nogen sikkerhedsrisiko for passagerene, er der ingen grund til at en i forvejen chokeret lkf skal "gøre noget for dem" - forstå mig ret.