SÃ¥ sandt sandt!
Jeg har da selv været tgf på et utal af messe tog til Herning med DD materiel. Og ja der forligger en dispentation på DD materiel til og med Holstebro.
De gange jeg har kørt messetog med DD materiel kørte toget retur til Fredericia for rengøring.
Omkring Lille-Syd vil jeg give Togman og IsoNick ret i at der står at DD materiel ikke må befare denne strækning. Det står også i BDK's eget matriale som er til offentlig gennemkig på:
http://www.bane.dk
I vort materiel hos DSB (ODI) som vi bruger som operatør hos BDK må vi ikke befare Lille-Syd med DD materiel.
Det kan da så godt være de har lavet en ny overensstemmels erklæring og kørt på strækningen med et "prøve" tog for at se på passage af div. broer og den slags. Men indtil videre må vi desværre henholde os til de bestemmelser som er udgivet fra BDK og DSB, hvor i der fremgår at DD materiel ikke må køre på strækningen.
Jeg har selv holdt med RE 4457 til Nf via Ro/ Kj og dette tog bestod netop af 6 DD vogne og en ME. Vi holdt i Ro og Lkf nægtede at fremføre toget videre da det var DD materiel. Der havde været ged i trafikken en dag og derfor var alle løb stort set slået ud af kurs. Så jeg undrede mig noget da jeg fik 4457 på Kh med 6 DD vogne. Nå ja tænkte jeg! De opdager det vel før eller siden! og festen sluttede så i Ro!
Hvis man har adgang til MADS, kigger i vognløbet på de tog som kører via Lille-Syd i begge retninger vil man kunne se at der IKKE er nogle planlagte løb som køres med DD materiel men derimod kun med Bn materiel. Altså må man ud fra det udlede at DSB ikke ønsker sine DD vogne via Lille-Syd.
Mange hilsner
Dennis
Togfører København H