BlackChart skrev: knudbe skrev: Men hvorfor har du så i første omgang lagt den op hvis du alligevel ikke vil lægge navn til den?
Fordi det sikkert, dengang, overholdt mine krav, at jeg så er blevet bedre siden dengang er jo så en anden sag...
Et eksempel er min MO (den første MO der blev lavet til MSTS, den er LANGT under den standard jeg egentligt vil ligge navn til, men nu har trioen jo lavet nye MO'er, så gider jeg da ikke rode mere op i det)...
Her er der så også flere forhold der kan retfærdiggøre at den fjernes. I øvrigt bliver du vel heller ikke så meget bedre fra den ene dag til den anden
- men du har måske overset at jeg har lagt op til en tidsbegrænset forpligtelse? Om den tidsbegrænsning så skal sættes til et år eller 6 mdr. kan jo altid tages op til debat.
BlackChart skrev:
knudbe skrev: Og vil det ikke snarere være sådan at du vil komme med en ny version af samme som så vil opfylde dit kvalitetskrav?
Jo, et eksempel er f.eks. 2. generation s-toget...Det er under min nuværende standard, derfor arbejdes der lidt på en ny udgave med bedre 3D og flere muligheder for aktivitetsbyggerne...
Og netop det vil være en opgradering, som også mit forslag har taget højde for. Altså den første version fjernes i kraft af at der uploades en ny version. Den nye version vil formentlig kunne laves så den overskriver den gamle version på brugerens pc
BlackChart skrev:
knudbe skrev: Hvis du blot fjerner det stykke materiel, uden at lægge en ny version op, så vil de timer/dage jeg har brugt på aktiviteten være helt spildt.
Ja, men det er stadig mit valg, eftersom det er mig der har lavet det...Om så jeg lader materiellet ligge i 1 dag eller flere år, så er det stadig mit valg...
men derved ødelægges så andres arbejde - og det er ikke kun en enkelt, men alle dem der har brugt lige præcis dette stykke materiel. Alle skal så ændre deres aktiviteter og alle skal så ind og downloade både materiel og aktivitet. Så går der måske en uge og en anden trækker så noget andet materiel tilbage og så kører møllen igen. Er det hensigtsmæssigt?
BlackChart skrev:
knudbe skrev: Vil det så ikke være rimeligt at jeg i så fald kan have en forventning om at det materiel jeg har valgt også vil være tilstede i en rimelig fremtid?
Jo, det vil det helt sikkert, men det kan du på ingen måde kræve med mindre du SELV lavede materiellet...
Det kan så være at jeg skal ind og lave aftaler med hver enkelt designer/repainter før jeg begynder at lave en aktivitet? Nej, så vil jeg hellere stoppe med at lave aktiviteter.
BlackChart skrev:
Hvorfor tror du dem der laver de større ruter (ProTrain osv.) selv laver deres materiel?? Så er de ikke afhængige af at det de skal bruge til deres ruter SKAL være tilgængeligt fra andre sider...
Men det er heller ikke gratis. Hvis jeg selv skulle lave ruter, materiel og aktiviteter, så kan jeg godt love dig at det ikke ville blive gratis. Styrken ved den måde som vi kører det i dag er jo netop at der kan laves en masse af forskellige mennesker som hver især er god til lige netop det de laver. Svagheden ved det er så at man er afhængig af hinandens forgodtbefindende, og det er kun til ulempe for stort set alle.
Det er lige som om at der er ufravigelige krav om at holde fast i den enkelte udviklers rettigheder fremfor at sikre brugerne størst mulig tilgængelighed.
Vil det virkelig være så galt at stille nogle krav til udviklerne om tilgængelighed i forbindelse med upload?
Måske skal det ikke være et krav, men en henstilling? Der er dog nogen som ikke vil følge en henstilling, så derfor mener jeg at det bør være et krav. Hvis man så mener at det er noget lort man laver og at man ikke har tænkt sig at rette lortet med nogle patches eller opgraderinger, så er det måske når det kommer til stykket kun godt hvis det ikke bliver uploadet.