Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
S-banen har 75 års jubilæum

Udskriv debat

S-banen har 75 Ã¥rs jubilæum
Skrevet af FC-leder, 4/4-2009 10:57 (#1)

http://myldretid.dk/nyheder/nr/607

Og apropos S-tog, er der nogen der har lavet billeder af det grønne S-tog (skulle være SA-sæt 25) med reklamen for DSB´s grønne linie (som MF75 + MF6Cool?
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger

Antal indlæg: 959
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:

SV: S-banen har 75 års jubilæum
Skrevet af DVG, 4/4-2009 11:04 (#2)

SE-sæt 12 er også blevet grøn, men desværre så jeg det da jeg ikke lige havdet et kamera i hånden
Brugers avatar
DVG

Ekspert

Antal indlæg: 1571
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:

Skrevet af Marc, 4/4-2009 11:42 (#3)

Et 75 års jubilæum er da ellers noget man normalt fejrer... Jeg er skuffet over at DSB ikke ønsker at gøre noget som helst ud af det.
Savner godt nok dengang hvor man kørte med museums S-Tog om sommeren.
Det ville have været perfekt til sådan en begivenhed som denne...

I det hele taget synes jeg at de danske trafikselskaber i disse dage er usandsynlig kedelige hvad sådan nogle ting angår.
I Tyskland gør man virkelig noget ud af det når en bane eller et tog har jubilæum.
Nogle steder indsætter man sågar veteranbusser når en gammel buslinje har jubilæum.
Herhjemme skal man være heldig hvis der overhovedet bare bliver sat flag på taget...
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

Skrevet af Horsecreek, 4/4-2009 18:13 (#4)

S-tog har ikke gjort nogen som helst for at fejre det, heller ikke internt. En af forklaringerne var, at man hellere ville bruge de penge det måtte koste til regularitets fremmende initiativer.
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet

Antal indlæg: 368
Bopæl: Slagelse
Alder: 45
Status:

Skrevet af xCBdk, 4/4-2009 19:07 (#5)

Det er vel også meget naturligt at man fokusere på fremtiden og driften frem og festivitas.. det synes jeg i hvert fald giver god mening at gøre.
Brugers avatar
xCBdk

Meget øvet

Antal indlæg: 307
Alder: 34
Status:

Skrevet af Horsecreek, 4/4-2009 19:48 (#6)

Lillebeæltsbroen har 75 år jubilæum næste år. Året efter har hovedbanegården i københavn 100 års jubilæum. Men det kan jo være lige meget for det er bare fortid. Og nu vi er i gang kan vi lige så godt droppe alt hvad der har med fødselsdage at gøre, for det har ingen betydning for fremtiden.

Jeg siger ikke der skal være kaffe og kage til alle passagererne, veterantog og tegnekonkurrencer for børnene. Men man kunne godt have markeret det med lidt flag på stationerne, automatiske beskeder i højtalerne og en annonce i gratisaviserne.
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet

Antal indlæg: 368
Bopæl: Slagelse
Alder: 45
Status:

Skrevet af Marc, 4/4-2009 22:42 (#7)

Det er bare sjovt når man tænker på hvor meget DSB gjorde ud af tingene før i tiden.
Husker da 2 begivenheder fra min barndom. Det ene var et jubilæum for HHGB hvor der blev indsat IC3 til Hornbæk, delt balloner ud, kørt med veterantog mm, og det andet MENER jeg var et jubilæum for HFHJ hvor remisen i Hillerød var åben for tilskuere og man kunne bla. få en tur på rangerterrænet med en gammel motorvogn. Samme dag var der indsat både IC3 og damptog på HFHJ.

Der var også afskeden med Sølvpilen. Mon man ville holde samme afsked for Bn-vognene eller MR/MRD?.... Det tvivler jeg stærkt på.
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

Skrevet af HenrHans, 5/4-2009 10:27 (#8)

Horsecreek skrev: Lillebeæltsbroen har 75 år jubilæum næste år. Året efter har hovedbanegården i københavn 100 års jubilæum. Men det kan jo være lige meget for det er bare fortid. Og nu vi er i gang kan vi lige så godt droppe alt hvad der har med fødselsdage at gøre, for det har ingen betydning for fremtiden.

Jeg siger ikke der skal være kaffe og kage til alle passagererne, veterantog og tegnekonkurrencer for børnene. Men man kunne godt have markeret det med lidt flag på stationerne, automatiske beskeder i højtalerne og en annonce i gratisaviserne.

DSB bliver idag ledet af en flok 'djøf'er' - ikke at jeg har noget i mod 'djøf'er' - som sådan Smile , men for at en djøf kan fungerer, skal alt kunne opstilles i et regneark og facit udlæses på bundlinien. Det gør at alle bløde ting, så som S-togs jubilæum forbigåes - det passer ikke ind i regnearket.

Se bare hvor få billetsalg der er tilbage efterhånden, og de tilbageværende billetsalg får langsomt frataget flere og flere ting de kan sælge, senest DSB Orange. Samtidig kan djøf'erne ikke forstå at omsætning falder i billetsalgene....

I gamle dage, var DSB ledet af folk med interesse for jernbanedrift, idag af en flok nyuddannede fra CBS med stor interresse for regneark og EBITA - ikke så sært der går den gale vej.

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet

Antal indlæg: 236
Bopæl: VN
Status:

Skrevet af hec, 5/4-2009 10:34 (#9)

HenrHans skrev:
Horsecreek skrev: Lillebeæltsbroen har 75 år jubilæum næste år. Året efter har hovedbanegården i københavn 100 års jubilæum. Men det kan jo være lige meget for det er bare fortid. Og nu vi er i gang kan vi lige så godt droppe alt hvad der har med fødselsdage at gøre, for det har ingen betydning for fremtiden.

DSB bliver idag ledet af en flok 'djøf'er' - ikke at jeg har noget i mod 'djøf'er' - som sådan Smile , men for at en djøf kan fungerer, skal alt kunne opstilles i et regneark og facit udlæses på bundlinien. Det gør at alle bløde ting, så som S-togs jubilæum forbigåes - det passer ikke ind i regnearket.

Se bare hvor få billetsalg der er tilbage efterhånden, og de tilbageværende billetsalg får langsomt frataget flere og flere ting de kan sælge, senest DSB Orange. Samtidig kan djøf'erne ikke forstå at omsætning falder i billetsalgene....

I gamle dage, var DSB ledet af folk med interesse for jernbanedrift, idag af en flok nyuddannede fra CBS med stor interresse for regneark og EBITA - ikke så sært der går den gale vej.

/Henrik

hvor er det dog rigtigt Wink
Brugers avatar
hec

Meget øvet

Antal indlæg: 206
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Underskriftsindsamling for reaktivering af Grindsted-Bramming banen Real-Life-Tog 1 24-08-2014 03:05
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
Haderslev/Vojens banen Real-Life-Tog 2 12-06-2011 05:17
Grønt lys på S-banen Real-Life-Tog 6 16-11-2010 09:36
Kystbanen som en del af S-banen Real-Life-Tog 18 12-03-2010 23:23
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: