Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
danmark

Udskriv debat

danmark
Skrevet af simpeter, 13/1-2006 20:25 (#1)

hvor kan man downloade danmark b???

Har nemlig de der start problemer med ref filen i danmark 2000C og kan derfor ik rigtig bruge den!!!

På forhånd tak !
Brugers avatar
simpeter

Lidt øvet

Antal indlæg: 10
Status:

SV: danmark
Skrevet af knudbe, 13/1-2006 20:42 (#2)

Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af , 14/1-2006 11:57 (#3)

simpeter skrev: hvor kan man downloade danmark b???

Har nemlig de der start problemer med ref filen i danmark 2000C og kan derfor ik rigtig bruge den!!!

På forhånd tak !

Hvad er der ikke en søge maskine her på siden???
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af KimEast, 14/1-2006 15:19 (#4)

Ææhm, Jan, hvad skulle han søge på?? Danmark B ?? Det får han intet ud af, af flere grunde, den første er at det hed ruten slet ikke Smile Men simpeter.. Det med fejl i REF file, der ikke er der i DK2000 er ikke en fejl, selvom systemet siger det er en fejl, det er en bevist udeladelse, der så blir til en fejl, der altså ikke er en fejl. Ruten virker skam alligevel ! Om så alt andet virker 100% efter hensigten er en anden sag, når systemet ikke kan initialisere objekterne .. -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af simpeter, 14/1-2006 18:41 (#5)

Okiii Smile tak for svarne er lidt ny i msts verden...! så det er derfor jeg ikke rigtig ved hvad de forskellige ting hedder!
Brugers avatar
simpeter

Lidt øvet

Antal indlæg: 10
Status:

Skrevet af , 15/1-2006 11:54 (#6)

Ser du Kim, det er jo hvad vi andre får at vide når vi ikke kan finde noget.
Jeg ved godt at simpeter er ny her, det kan jo selvfølig være svært at finde rundt her når man er ny.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af ps, 22/1-2006 03:14 (#7)

hej alle sammen vi vil have danmark 1.0b til bage til dl. mvh persune
Brugers avatar
ps

Meget øvet

Antal indlæg: 259
Bopæl: Humble på langeland
Alder: 37
Status:

Skrevet af BlackChart, 22/1-2006 12:46 (#8)

Hvilket ikke vil ske...Det er uddebateret her i forum, så lad venligst være med at bringe det på banen igen...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af knudbe, 22/1-2006 12:49 (#9)

I den sidste ende er det vel Erich der afgør dette, og hvis ikke brugerne må fremsætte opfordringer i forum, hvor kan de så gøre det?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 22/1-2006 12:50 (#10)

Knud, lad nu være...Det er, som skrevet, uddebateret og Erich har skrevet at den aldrig vil komme op igen!

Hvis du stadig mener noget andet skal jeg gerne finde den pågældende tråd til dig hvori det står...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 22/1-2006 13:13 (#11)

Jeg kender udemærket tråden, men selv om at Erich har skrevet som han har gjort, så er der reelt brugere der meget gerne vil have den rute op igen.
Selv om der er en del som ikke vil tro det, så kunne det trods alt være at Erich ændrede mening, når han ser at der faktisk er mange som efterspørger den.
Og så må den vel hellere ligge her fremfor at den pludselig dukker op et sted hvor ingen har kontrol over noget.

I øvrigt synes jeg stadig at det er et udtryk for manglende respekt af det arbejde som andre har lagt i udvikling af ruten, herunder udvikling af fremragende aktiviteter (bl.a. mine som tager ret lang tid at forberede og udarbejde) at man egenrådigt kan tage beslutningen om at fjerne hele det grundlag som dette arbejde er bygget på.

Nu er der også andre som taler om at tilbagetrække 3D-design som igen andre har baseret repaint på. I det tilfælde vil de mange timer som repainterne har brugt vel også være spildt?

Jeg er lidt bange for den tendes, og det kan meget vel betyde, at folk begynder at tænke sig om to gange inden de begynder at udvikle aktiviteter og lave repaints da man ikke kan være sikker på at grundlaget ikke pludselig er væk den næste dag.

Der burde vel nok opsættes nogen kriteriet for hvad der skal til for at man kan tilbagekalde materiale der allerede er uploadet. Bare det, at man ikke synes at noget er pænt nok, bør ikke være tilstrækkelig årsag til tilbagetrækning.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 22/1-2006 13:15 (#12)

Det er udelukkende personen bag det pågældende, om det så er aktiviteter, 3D eller ruter, som bestemmer om det skal være til download eller ej, det er trodsalt den person der har lavet det som har rettighederne til det og derfor kan bestemme frit over det...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 22/1-2006 13:38 (#13)

Men måske skulle der så være et punkt i tog-sim.dks regler som forpligtede uploaderen en lille smule. F.eks. at uploadet materiale skal være tilgængeligt i mindst 12 mdr. fra seneste uploadede version eller patch, og at tilbagekaldelse indenfor denne periode kun kan ske hvis der er desiderede fejl og efter vurdering af to af hinanden uafhængige personer?

Det var da værd at overveje - skulle msåke til afstemning? (skal måske formuleres lidt anderledes, men mon ikke de fleste vil finde oplæggets intentioner rimelige?)
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 22/1-2006 13:46 (#14)

Jeg tror bare det vil hindre en masse forfattere i at uploade ting til siden, fordi de ikke vil underlægge sig de regler...Det vil i hvert fald forhindre mig selv...

Det er ikke et regelsæt jeg vil lægge mine ting op under...Har dog ingen intentioner om at trække noget af mit tilbage, men skulle lysten og grunden være der vil jeg gøre det uden at tænke 2 gange over det...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af BlackChart, 22/1-2006 13:49 (#15)

Havde der været tale om ren payware kunne man måske gøre det, men nu hvor det er freeware og der er 100 forskellige forfattere er det ikke noget som Tog-Sim.dk på nogen måde har ret til at bestemme...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 22/1-2006 13:51 (#16)

Skal vi kalde en spade for an spade... Du vil med andre ord have lov til at blive sur og uden varsel trække dine ting tilbage blot der er en enkelt der pisser på din sukkermad uanset at dette vil berøre en masse andre brugere?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 22/1-2006 13:53 (#17)

Det har jeg ikke sagt...Men hvis jeg finder at ting ikke lever op til den kvalitet jeg vil lægge navn til, så vil jeg uden vidre trække det tilbage...

Og det er der ingen der kan forhindre mig eftersom jeg ikke har afskrevet mig rettighederne til mine egne ting...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 22/1-2006 14:00 (#18)

Men hvorfor har du så i første omgang lagt den op hvis du alligevel ikke vil lægge navn til den?
Og vil det ikke snarere være sådan at du vil komme med en ny version af samme som så vil opfylde dit kvalitetskrav?
Du laver jo en masse repaints/materiel, og som aktivitetsbygger er man jo afhængig af at det valgte materiel også er til stede når der er en bruger som henter aktiviteten. Hvis du blot fjerner det stykke materiel, uden at lægge en ny version op, så vil de timer/dage jeg har brugt på aktiviteten være helt spildt.
Vil det så ikke være rimeligt at jeg i så fald kan have en forventning om at det materiel jeg har valgt også vil være tilstede i en rimelig fremtid?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af smilly, 22/1-2006 14:05 (#19)

knudbe skrev: Men måske skulle der så være et punkt i tog-sim.dks regler som forpligtede uploaderen en lille smule. F.eks. at uploadet materiale skal være tilgængeligt i mindst 12 mdr. fra seneste uploadede version eller patch, og at tilbagekaldelse indenfor denne periode kun kan ske hvis der er desiderede fejl og efter vurdering af to af hinanden uafhængige personer?

Forbedringer af Sitet høre til under Ideer.
Og da dette site er bygget op om freeware, så må de pågældene mennesker der har lagt deres ting til DL også selv have lov til at bestemme om disse ting skal være til DL og hvor længe.

knudbe skrev: Det var da værd at overveje - skulle msåke til afstemning? (skal måske formuleres lidt anderledes, men mon ikke de fleste vil finde oplæggets intentioner rimelige?)

Dette pågældene foreslag er slet ikke at overveje da dette strider mod site's mening om at samle ting til MSTS der er baseret på freeware.

Kan slet ikke se hvordan du kunne tænke så langt ud Knudbe Smile
Brugers avatar
smilly

Medlem

Antal indlæg: 115
Alder: 42
Status:

Skrevet af knudbe, 22/1-2006 14:17 (#20)

Selv om tingene er baseret på freeware, så kan man da sagtens stille nogle krav til at den som beslutter sig for at stille noget til rådighed også sikrer brugerne at tingene er tilgængelige i en vis periode.
Mit forslag omtaler slet ikke noget om kvalitative krav. Det er ene og alene for at sikre at dem der benytter de enkelte elementer vil have adgang til dem i en rimelig tid.
Der er heller ikke noget i forslaget som forhindrer dig i at forbedre det du har uploadet. Det eneste der er tale om er at sikre at elementer der indgår i et hele ikke pludselig forsvinder.

Husk på, at vi er alle afhængige af hinanden og derfor har brug for denne stabilitet:
Rutebyggeren er afhængig af at der er tilgængelige aktiviteter og materiel
Aktivitetsbyggeren er afhængig af at der er tilgængelige ruter og materiel
Materielbyggeren er afhængig af at der er ruter og aktiviteter
Hvis blot en enkelt svigter, så dør resten også.
Derfor mener jeg at man godt kan kræve en hvis sikret tilgængelighed.
Bemærk også at mit oplæg ikke helt fratager muligheden for at fjerne noget igen. Det skal bare være velbegrundet og ikke fordi det nu passer vedkommende.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Spring til debat: