Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Nye og gamle planer.

Udskriv debat

Nye og gamle planer.
Skrevet af topcat, 8/5-2005 16:09 (#1)

Det er snart laaaaang tid siden jeg sidst har rodet med MsTS, men med den spændende mængde dansk materiel der efterhånden er til rådighed så er det svært ikke at tage nogle af mine gamle planer frem og måske finde nogle nye såvel. Så her en opdatering, feedback på hvad der ville være interesse i er meget velkommen.

Rute: Vestsjælland
Må nok anses for at være droppet, ruter tro imod forbilledet tager lang tid at lave. Desuden fik jeg ikke mange tilbagemeldinger på ruten og de sikkert mange små-fejl der er, et spørgsmål om der er nogen der kunne lave en række stationsbygning blev også mødt med larmende tavshed (Det var på det gamle train-sim.dk forum.

Rute: Heidihom
Jeg kom ret langt med den fiktive rute, men et HD-crash smed en del af arbejdet væk, desuden var ruten også blevet noget rod p.g.a. en maglende plan fra start af. Jeg er nu begyndt forfra, ruten vil i første omgang være i en storby (formentlig lidt mindre end København) lokaliseret på en 3-4 øer (ca. Amager størelse), nogle små-øer og lidt indæmmet land. Ideén er at byen har haft kroniske pengeproblemer i mange år, og vejnettet er gammelt og mangeltfuldt, derfor har jernbanen kronede dage med transport af mange passagerer og store mængder gods til byen udefra og fra havnen rundt til virsomheder. Ruten vil have noget højbane, en hel del lavbane samt stykker i tunnel. Desuden vil der være en færgehavn (Jernbanefærger, naturligvis). Ruten skal ikke være superdetaljeret så det bliver nemmere at køre den på ældre computere.

Rute: København
Der er ikke lagt så meget som et eneste spor på denne rute endnu, og det bliver der måske heller aldrig, inspirationen kom da jeg fik bogen om Københavns baner gennem 150 år i fødselsdagsgave. Jeg har iøvrigt hørt at der skulle være andre igang med en sådan rute og defor vil jeg ikke begynde på den lige nu.

Værktøj: Routetools Workshop
Med de seneste udvidelser af RouteRitter har dette program mistet størstedelen af sin relevans og dermed vil der ikke komme flere versioner.

Værktøj: Tsection Stripper
Nyt lille program til at fjerne sporstykker i tsection, gør det noget nemmere at bygge ruter da listen over Track Sections og Road Sections bliver mere overskuelig. Programmet er sådan set færdigt, mangler bare lidt finpudsning og nogle fejl-checks.

Og så har jeg iøvrigt fået fyret op under Gmax igen, med det resultat at jeg overvejer at forsøge mig med lidt rullende materiel..

MVH
Jens a.k.a. TopCatDk
Brugers avatar
topcat

Lidt øvet

Antal indlæg: 14
Alder: 51
Status:

SV: Nye og gamle planer.
Skrevet af , 8/5-2005 16:19 (#2)

det lyder godt jens Grin
hvad med nogen af de andre privatbane ruter Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af , 8/5-2005 19:37 (#3)

jeg vil også sige hvad med nogen af de andre Jernbaner.... måske oppe i Nordsjælland? deroppe er der jo mange privatbaner som ikke er lavet... Smile men det kunne måske også værer godt med ting til rutebyggerier.... Smile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af bjarkejhh, 8/5-2005 19:40 (#4)

nærumbanen er på tegnebratet
Brugers avatar
bjarkejhh

Meget øvet

Antal indlæg: 205
Alder: 32
Status:

Hilsen

Bjarke Juel Helt Hansen

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gamle S-togskort Real-Life-Tog 6 01-11-2010 14:58
COP15-Særtog til Kh - nogen planer ude? Real-Life-Tog 36 12-12-2009 15:14
Gamle luftfotos over gamle jernbaner Real-Life-Tog 3 21-08-2009 21:30
Skrotning af gamle US-dieselloks Real-Life-Tog 3 17-05-2009 19:07
DSB vil bruge gamle lokomotiver i stedet for IC4 Real-Life-Tog 26 29-03-2009 14:45
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: