KimEast skrev: Se nu hvad jeg skrev : "til engang i 60'erne" ... var der enkeltspor fra Herlev og til Ballerup. Har ikke lige fundet stedet hvor datoen står hvornår der kom dobbeltspor fra Herlev og til ca. 1000 meter før Ballerup perronerne (der jo var delt mellem S-tog og Dieseltog).
Så vidt jeg lige husker, står der 1977 på broen ved Malmparken, og 1970 på broerne ved Skovlunde st. Så det må være deromkring. 1978 som nogen skrev, lyder som et godt bud, og det mener jeg også at have læst et sted.
KimEast skrev: ...
Nu kan jeg ikke huske om de kan krydse efter Dybbølsbro/Skelbæk (igen) ? - Kommer de vist ikke til at kunne, men ville være bedst de kunne.
Det har jeg spurgt om tidligere, og AndreasM svarede:
AndreasM skrev: ...Det vil den, med 2 transversaler... Hvilket giver Danmarks eneste strækning med 2 højrespor Kh-Slb, og 2 venstrespor Slb-Kh. Skal nok blive spændende, hvordan de vil greje den sådan rent SR mæssigt.
Det er en god nyhed for mig, for jeg frygtede at man ville spare denne krydsning væk. Kunne være godt hvis man lavede noget tilsvarende i indadgående retning i samme omgang.
Rent SR-mæssigt kan man vel lave det som vekselspor? Eller det kræver måske at strækningerne Skelbæk-Valby, Valby-Kh, Bavnehøj-Kh og Skelbæk-Bavnehøj også har vekselspor?