Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Installation via Package Manager

Udskriv debat

  Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 8/5-2010 15:22 (#1)

Det har længe irriteret mig, at package manager ikke kan huske hvilken mappe som man installerer fra, hvilket bevirker at jeg skal vælge sti og mappe hver gang jeg installerer - også når jeg har flere pakker som jeg installerer efter hinanden.
Er der noget sted at jeg kan sætte op, så den husker stien til kildemapperne?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Bab, 8/5-2010 22:03 (#2)

Nej men du kan oprette en mappe på skrivebordet, så du har hurtig adgang. Jeg mener også, at du kan installere flere RWP på en gang.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 8/5-2010 23:51 (#3)

Jeg skal alligevel ned i forskellige undermapper...
Men stort set alle andre programmer, som jeg benytter, husker fra gang til gang den sidst benyttede sti... MÃ¥ske skal man bare rette et eller andet i Windows registry?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Bab, 8/5-2010 23:57 (#4)

Jamen du skal da være velkommen til at prøve. Svaret er stadig nej. Du er ikke den første, som er irriteret over det.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 9/5-2010 11:59 (#5)

Bab skrev: Du er ikke den første, som er irriteret over det.


I så fald; er det så noget som er på todo-listen eller bliver det bare ignoreret?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Ghosttrain, 9/5-2010 12:18 (#6)

jeg vil gætte på at der er så mange vigtige ting der kommer i første og anden række, så det indtil videre er en "ignorer"
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 9/5-2010 12:37 (#7)

Tjahh... en Done/OK når man sletter blueprintcachen var selvfølgelig også en vigtig ting at få... :?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Ghosttrain, 9/5-2010 13:05 (#8)

Ja det tror jeg på, det er en noget vigtigere funktion, at RW melder tilbage når den har udført en funktion, i stedet for hukommelse på sidste brugte mappe i Packagemanageren, så svært er det da heller ikke at browse sig frem til den mappe hvor en fil er udpakket, og ellers er det da bare at pakke ud til skrivebord, så bliver den fundet hver gang.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 9/5-2010 13:32 (#9)

Jeg tror ikke at der er nogen af os som vil være i stand til at prioritere hvad der er vigtigst...
En lille ting som direkte berører 100% af RS.coms kunder vil sandsynligvis få højere prioritet end en større ting som kun direkte berører den lille procentdel som omfatter freelance-udviklere som fritids-rutebyggere, assetsbyggere, scenarieudviklere m.fl.
Så hvis jeg sad hos RS og skulle prioritere ud fra at jeg skal have en forretning ud af dette, så vil ville jeg prioritere direkte fejl og funktionalitet som berører den største indtægtsgivende kundegruppe før alt andet. *)
Og på sigt, så vil det trods alt komme os alle tilgode hvis RS kan få en rigtig god forretning ud af RailWorks.

*) Ikke dermed sagt at de øvrige ting ikke skal laves, men blot at der givet vil blive prioriteret ud fra nogle andre faktorer end de der lige falder først for i vores personlige interesse.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Bab, 9/5-2010 14:13 (#10)

Det er et kendt problem. Det er ikke rettet endnu. Spørgsmålet er som sagt, hvor stor en %del det er et problem for. Dem som har filerne liggende på skrivebordet har ingen problemer med det. Dem som har gemt filerne ind i 28 undermapper har et større problem. Som du siger, så kan vi ikke prioritere problemets størrelse.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 9/5-2010 14:18 (#11)

Nemlig. Det vi kan gøre er at rapportere fejl og uhensigtsmæssigheder så de kan komme på todo-listen og så lade RS om at prioritere.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Bab, 9/5-2010 14:28 (#12)

Det er gjort. For meget længe siden. Men du skal selvfølgelig være velkommen til at sende det igen. Så må du jo håbe, at det kommer på To-do listen.

Problemet blev reporteret da RW udkom, og "fejlen" har været der lige siden. Så mon ikke det er lige på trapperne. Eller ikke.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Dingo, 9/5-2010 22:23 (#13)

Sidder her og håber på, at der en skønne dag vil dukke et spilfirma op, som vil tage opgaven seriøst med en tog simulator.

Det ku f.eks være Rockstar Games - skaberen af GTA. I nyeste version fremgår det ret tydeligt, at de magter at lave seriøs grafik og realisme, både på lyd og billedsiden - OGSÅ hvad tog angår. Faktisk så godt at det slår Railworks med flere længder, til trods for at GTA ikke er et togspil, men et actionspil med primær fokus på bilræs og gemen vold!

Ulempen vil nok være, at det vil blive ret tungt for almindelige computere at afvikle, men alligevel.......
Railworks og folkene bag, har jeg desværre ikke den store respekt for længere, bl.a grundet deres højest besynderlige prioritets rækkefølge...... og selvfølgelig manglen på helt basale ting som lys lys lys lys........ og lys
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Ghosttrain, 10/5-2010 10:07 (#14)

Hej

Dingo du skriver at du gerne vil have en softwarefabrikant der tager det seriøst at lave en tog simulator ? Jamen hvad mon de da egentligt laver derovre hos RS.com ? Men først hvem er RS.com ? JO RS.com er en del af de mennesker der har siddet hos KUJU og har udviklet den første Rail Railsimulator. Disse mennesker var så kede af EA games og KUJU´s dårlige service over for brugerne at de dannede deres eget firma RS.com. Det har så resulteret i RailWorks, hvor der er kraftige forbedringer og større stabillitet i selve kernen af spillet i forhold til ældre udgaver.

Der er lige frigivet en upgrade til RW kaldet 2010 indeholdende nyt rullende udstyr samt to fuldt virkende nye tyske signalsystemer, og der er mere på vej i løbet af sommeren, med bla fuld virkende vejoverkørsler.

Med hensyn til lys på togene, så virker RW en hel del anderledes end MSTS, og der skal laves nogen ændringer i grafikmotoren for at lys vil kunne vises korrekt. Dette arbejdes der også på, selv om det går langsomt. Men ud over det kan du sagtens få lys på dine tog, det skal bare indbygges af 3D designeren der har lavet toget ( Der findes faktisk et par Franske loks der kan ). I samme moment kan jeg da godt more mig lidt over MSTS, selv de mindste oldtimer damplokomotiver der havde petroleumslamper som forlygter, når du tænder lyset på dem, ja så er der lige så meget knald på lyset som er er ved en rockkoncert.

Prioriteringsrækkefølge ??? Ja den kan virke lidt sjov en gang imellem, men du skal huske at RS.com er et lille firma med omkring 10 ansatte, og de er nødt til at prioritere ting der kan sælges, så som nye ruter, nyt materiel og lign meget højt, der skal ligesom penge i kassen så alt det andet også kan blive fikset. HUSK også at hos KUJU var de 50 - 60 mand om samme opgave, og de gjorde faktisk et havlskidt job. Set i det lys synes jeg nok at RS.com gør en indsats for at få tingene til at virke efter brugernes ønsker.

Jeg for én har i hvertfald tænkt mig at have en god portion tålmodighed med dem, og give dem en ekstra chance dér hvor andre siger stop. På trods af RW´s mangler har den faktisk allerede udviklet sig til en langt bedre simulator end MSTS var. Prøv at tænk over dette: Hvis RW og MSTS var kommet på markedet samtidigt, og vi samtidigt ser på den support som henholdsvis MS og RS.com har ydet, hvilken simulator tror du så ville være den mest populære ?

PS. Jeg kan så lige sige at for mig er MSTS 100% OUT. Gunden til dette er bla MSTS ustabillitet når med arbejder med større ruter. Det er absolut ikke spor morsomt at skulle sidde en gang om ugen og fejlfinde en spordatabase. Der er også meget kraftige begrænsinger på hvor meget der kan pyntes på landkabet i MSTS uden at den går ned når man gemmer. Sådanne ting er jeg NOGET træt af, så langt hellerre RW med de fejl og mangler den har. Så er der jo også lige den lille ting, at fejlene og manglerne nok skal blive rettet med tiden.

PPS. Jeg skulle også lige huske at fortælle at der ER mere nyt Dansk på vej til RW, Nicolaj har jo udgivet MZ der er i en klasse for sig. Hvis alt ellers flasker sig vel, vil det inden for overskuelig tid være muligt at køre på DK2000 med Dansk signalsystem og skiltning, måske siddende i en ME. Jeg ved at StigC gør et kæmpearbejde for at få signalerne til at virke. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Installation via Package Manager
Skrevet af knudbe, 10/5-2010 18:05 (#15)

Jeg er meget langt hen ad vejen fuldstændig enig med Erich.
Og som Erich skriver, og som jeg også har påpeget, så er vi ikke i stand til at prioritere opgavernes vigtighed, da vi ser forskelligt på tingene afhængig af hvilke roller vi selv spiller, men vi kan dog være enige om, at for at der skal være en udvikling, så er der også nødt til at være en økonomi.

Men ellers; ja, vi mangler ordentligt lys. Det både på faste og på kørende lamper. Men jeg kan indtil videre acceptere tingene som de er nu. Jeg laver bare ikke scenarier til natkørsel som det er lige nu, men der er jo også mange lyse timer i døgnet Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Installation via Package Manager
Skrevet af Bab, 10/5-2010 18:32 (#16)

Det er jo igen et spørgsmål om prioritering. Englændernes lys har i mange år kun været signal lygter, og de blev ikke brugt til at lyse sporene op. Jeg ved ikke om de er gået over til fuld lys, som vi andre forventer, og jeg ved heller ikke, hvordan det foregår i andre lande. Men RS.com er engelsk og England har indtil nu fået lov til at styre udviklingen i en vis grad.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Failed to open package" aktivitet Aktiviteter 3 24-10-2010 00:30
Installation af aktiviteter .. Aktiviteter 10 26-05-2010 01:19
Har I andre haft lyd-problemer efter installation af Bin? MSTSBin 1 14-03-2010 11:01
Installation af Cab/Sound Materiel 3 14-03-2010 10:50
Fejl ved Mk2 installation Andet 13 17-03-2009 07:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: