Togtossen skrev:
Det er jo sandt, at det den gang kun var Re-tog der standsede i Rg og siden IC, efterhånden blev "knudepunktet" flyttet til Ringsted, hvilket jeg synes er godt. Hvis man f.eks skal fra Lübeck til Odense, er det sådan som det ser ud nu, at man har to valgmuligheder, 1. skift i Næstved til Re-tog til Ringsted og med IC derfra. 2. skift i Høje Taastrup til IC-tog.
Eller Bus 800, som kører direkte mellem Odense og Nykøbing F.
Man KAN ikke gøre alle tilfredse, og hvis vi skal være helt ærlige, så tvivler jeg på at der er særlig mange Fynboer der benytter tog for at komme til Lübeck.
I de 3 år jeg boede på Fyn, tog jeg ofte på weekend ture til Tyskland, og når man skulle købe billetter på Odense Banegård, blev det altid automatisk via Padborg. Der blev aldrig spurgt om det skulle være via Rødby/Puttgarden.
De fleste pendlere vest for Storebælt, fortrækker at tage den over Padborg. Om det er gammel vane fra før broens tid, skal jeg ikke stille mig klog på, men det var og er stadig det mest normale for de fleste.
Er meget enige med DVG, Vi mangler simpelthen et ordenligt eksprestog system her i landet.
Non-stop togene er et skridt mod den rigtige retning. Det er fuldkommen latterligt at vi har et IC-system, hvor der standses næsten hver 10 minut, og at IC-togene både skal fungere som regional- og eksprestog, hvilket er til kæmpe gene for mange passagerer, som skal sidde som sild i en tønde i overfyldte tog.
Næ, lad os få indført et ordenligt InterRegio system. Selvfølgelig skal man have materiellet til det, men hvis man kan få IR-tog indpasset på de store rejsedage, så bør det også kunne lade sig gøre på almene hverdage. Fx. i minuttal 15 fra Kbh.
Lad så disse tog få lov til at betjene pendlerne fra de mellemstore stationer, såsom Ringsted, og lad IC-tog fungere som IC-tog