Hejsa
jeg undrer mig lidt, og tænkte nogle herinde måske har lidt viden jeg ik har.
I sommers skiftede Banedanmark mig bekendt alle spor på strækningen Næstved - Ringsted.
Nu står der så her:
http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artik...kelID=9693 at de skal slibe metalspåner af dem.
Og så er det jeg tænker, skal man virkelig gøre det allere ½ år efter? Der står det er billigere at vedligeholde end at skifte. Men hvis det skal gøres så tit, hvorfor har de så ik deres egen maskine? For hvis de skal bruge 2 uger der, og nogle uger bagefter mellem Korsør og Høje Taastrup. Og det skal gøres hvert ½ år, eller en gang om året måske bare. Så er der da nok skinner i Danmark til at de burde kunne have deres egen maskine i drift hele tiden...
Eller hvad er det jeg misforstår her?
I øvrigt undrer det mig at den strækning mellem Korsør og Høje Taastrup skal bruge lige så lang tid som den forholdsvis korte mellem Næstved og Ringsted, men det er så et andet spørgsmål.
Håber nogle kan berige mig med viden
MVH
Hans Pedersen