Bab skrev: Nok en lille reklame for dit projekt
Nej, det er ikke reklame. For at være reklame skal det være betalt:
www.denstoredanske.dk skrev: reklame, (via ty. Reklame af fr. réclame, egl. 'lokkeråb', af re- og afledn. af lat. clamare 'råbe'), betalt anvendelse af upersonlig massekommunikation til påvirkning af efterspørgslen efter varer og tjenester eller til påvirkning af holdninger og adfærd i forhold til politiske, organisatoriske og samfundsmæssige forhold.
... men det med "påvirkning af holdninger og adfærd" passer fint nok på beskrivelsen.
Bab skrev: Men lige et spørgsmål. Vil det sige, at hvis jeg bruger et objekt, lavet af en anden, så skal jeg have min muligt kommende rute (til RW) til rådighed, så længe som personen, der har lavet objektet, ønsker ?
Nej, absolut ikke "så længe som personen ønsker". Hvis du havde læst det korrekt, så står der "3 kalenderår". (*)
Bab skrev: Så skal man da virkelig passe meget på med, hvad man bruger af objekter.
Hvorfor det? Har du da noget imod at dine værker vil være tilgængelige i 3 år? (**)
3 år er faktisk ikke ret lang tid. Der er allerede gået 2½ år siden RailSimulator blev releaset.
Bab skrev: Det eneste jeg kan få ud af din udtalelse er, at enten bruger man kun standard RW objekter, eller stopper med at bygge ruter/andet.
Det her projekt er ikke påbegyndt for min egen skyld, men hvis du læser tilbage i de forskellige tråde, så ser du hvor mange problemer der er med at få fat i det der skal bruges for at kunne køre tog. Der kommer det ene frustrerede indlæg efter det andet.
Hvis det kun var for min egen skyld, så kunne jeg jo være bedøvende ligeglad. Jeg kan lave mine scenarier og selv køre dem lige så tit jeg har lyst til. Og så kan jeg bare lade være med at lægge dem til download, og dermed slippe for alle mulige spørgsmål om hvorfor det ikke dur, eller hvor man kan finde et eller andet som jeg har brugt.
Eller jeg kan sige, at fremover så bruger jeg kun de elementer, hvor jeg er sikker på at brugerne har en rimelig chance for at kunne få det der skal bruges til min aktivitet/scenarie - også selv om der er gået lidt tid. Og også selv om jeg derved også garanterer for at mine ting er tilgængelige i en periode.
- og så er det jo helt op til mig selv om jeg vil lave aktiviteter/scenarier til ruter, hvor udvikleren ikke ønsker at brugerne skal være sikret adgang til materialet i en trods alt begrænset periode.
(*)
Projektet er stadig i sin vorden, så der er rig mulighed for at komme med kommentarer. Måske skal 3 år være en anden periode? Det har jeg endnu ikke fået nogen tilbagemeldinger på.
(**)
Du er i gang med at bygge noget i Nordsjælland. Hvad med Hillerød station? Har du noget som kan bruges? Eller kan du selv kreere stationsbygningen i Hillerød? Eller skal du have en til at gøre det for dig? Hvis nogen skal gøre det for dig, så bruger vedkommende jo en del tid, som egentlig kun kommer dig til gode. Vil det så ikke være lidt respektløst overfor vedkommende hvis du bare sletter ruten efter 14 dage fordi du er blevet træt af den? Eller vil det være rimeligt, at vedkommende kan se, at andre også får glæde af det arbejde som han/hun har udført?
(Du behøver ikke at besvare disse spørgsmål, bare tænk lidt over dem)