Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Grå prøve?

Udskriv debat

GrÃ¥ prøve?
Skrevet af Anonym Bruger, 30/6-2009 21:55 (#1)

Hej

Hvad går den såkaldte "grå prøve" ud på? Det er den man skal tage som togpersonale på veterantog i hvertfald, tror jeg.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

SV: Grå prøve?
Skrevet af ic3dk, 1/7-2009 21:59 (#2)

Hvad går den da ud på?
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert

Antal indlæg: 1822
Status:

Skrevet af MX-Lokomotivet, 1/7-2009 22:13 (#3)

Den grå prøve han snakker om... må næsten være når der er snak om Grå SR... mener vidst nok det er som følgende

"en særlig SR som en veterantogsklub kan lave med deres egne bestemmelser for kørsel på den bane de køre på"

det er jo så kun gældende hvis det er deres egen bane, som fx Maribo-bandholm, og for den sags skyld kunne Høng-Gørlev næsten også gå ind under dette..

i må godt rette mig hvis jeg er forkert på den... det er i hvertfald sådan jeg har hørt om Grå SR
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem

Antal indlæg: 126
Bopæl: Vig
Status:

Skrevet af Rasmus, 1/7-2009 22:24 (#4)

den er beskrevet i VB så vidt jeg husker
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert

Antal indlæg: 1007
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

Skrevet af MX-Lokomotivet, 1/7-2009 22:26 (#5)

ja det må den... kan bare ikke huske hvor den står nævnt i den bog, jeg har ikke gået så meget op i det
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem

Antal indlæg: 126
Bopæl: Vig
Status:

Skrevet af Tjalfe, 6/7-2009 04:48 (#6)

MX-Lokomotivet skrev: det er jo så kun gældende hvis det er deres egen bane, som fx Maribo-bandholm, og for den sags skyld kunne Høng-Gørlev næsten også gå ind under dette..

Nej. På Maribo-Bandholm sikkerhedsgodkendes man af LJ og køre efter LJs SR.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af Ricemann, 6/7-2009 14:37 (#7)

MX-Lokomotivet skrev: "en særlig SR som en veterantogsklub kan lave med deres egne bestemmelser for kørsel på den bane de køre på"

Ja men det skal godkendes, af den tilsynsførende, og hvist nok også i styrrelsen. Og gælder kun på egen strækning.

MX-Lokomotivet skrev: for den sags skyld kunne Høng-Gørlev næsten også gå ind under dette..

Den regl kunne man godt bruge her... men det er ikke praktisk, da Vestsjælland veterantog også kører på andre strækninger. Så er både lokomotiv og Togpersonale nød til at have en Blå/Rød SR. Men hvis de kun skulle køre Høng-Gørlev, så kunne det godt svare sig.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af Anonym Bruger, 11/7-2009 13:02 (#8)

Ja det er den Grå SR. Ville bare gerne have at vide hvad den går ud på da jeg muligvis skal op til den næste år hos Limfjordsbanen.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: