Forum » Microsoft Train Simulator » MSTSBin
MSTSBin - Hvordan?

Udskriv debat

  MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af lbr40, 13/4-2009 14:32 (#21)

Ja, det er bestemt en god idé at kontrollere og evt. rette "stien" til det sted, hvor MSTS - og dets opdteringer - skal installeres. Jeg har i den grad undret mig over, at selv en ny-installeret MSTS lægges i både ...\Programmer og i ...\Programme Files. Og dertil skal jeg så sige, at hele standard-installationen lægges det rigtige sted, og at noget af det dubbleres i ...\Programme files.
Når det så er skrevet, er det vel sådan at MSTS i de fleste andre lande installeres i ...\Programme Files.
- Eller tager jeg fejl ?

I øvrig bruger nogle andre programmer, der "kræver" særbehandling, når det gælder installatin af disse.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af KimEast, 13/4-2009 17:13 (#22)

Tja. Min MSTS er instaleret således, direkte fra cd: D:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator.. (hvor jeg bruger D: som driver). Alt andet skal så derind, togene i TRAINSET osv. - Hopper man så udenlandsk og vil have spil der, får man jo en anden sti, feks "Programme Files" -- da de ikke har det danske "programmer". Skal man så bare lave om, dvs være lidt vågen Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af Bab, 13/4-2009 17:31 (#23)

bl skrev:
Bab skrev: Og Microsoft har udgivet 1 opdatering, siden de udgav MSTS. Siden hen har de kun scoret penge ved salg, og har været ligeglad med alle de fejl der er i MSTS. Det er derfor, at en i Ungarn gik igang med at udvikle MSTSBin.
Bab


Det er vist ikke hele sandheden....

Da spillet blev den succes, det blev, fik Microsoft KUJU til at gå i gang med en opdatering af hele spillet snarere end at lappe på det gamle med yderligere opdateringer, da der var flere urimeligheder i spillet (f.eks. alder!), der gjorde det rimeligt at lave en 2'er. Imidlertid kunne KUJU ikke få tingene til at fungere, hvorfor Microsoft afbrød samarbejdet. Begge må have tabt penge.

KUJU valgte så at gå egne veje med KRS, men tilsyneladende stadig med et halvfærdigt produkt, den største forbedring er tilsyneladende de fremskridt, teknikken har gennemgået siden MSTS som f.eks. håndteringen af grafikken.

Og det har givet også kostet Microsoft dyrt at måtte afbryde udviklingen af 2'eren.

Men lad os se, hvad fremtiden bringer.

At der er opstået bl.a. XRoads, NewTracks og fix'en skyldes jo den frodige underskov af frivillige bidragydere, som intet spil kan undvære.

At det kan være vanskeligt at bevare overblikket og holde skæg og snot hver for sig, er en anden sag. Men så har vi jo f.eks dette forum at kunne diskutere tingene i...

Bjarne


Du har helt ret. Det er ikke hele sandheden. MSTS2 er kommet på tale, EFTER MSTSBin blev lavet engang tilbage i 2006. Altså i forhold til MSTS1 histore, længe efter at Microsoft havde opgivet den. Hvis du ser MSTS2 som en patch til MSTS1, så er det godt gået, at de ikke har rørt en finger i næsten 10 år, for så at udgive en ny version. Som de så også dropper, og det var nu ikke KUJU, som lavede den. Det var ACE, som også stod for Flight Simulator. En underafdeling af Microsoft Games. Det er IKKE microsoft skyld, at MSTS er blevet til det, som den er idag.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af bl, 13/4-2009 18:01 (#24)

Lad os nu ikke trække det her i langdrag, men det var KUJU, der lavede MSTS 1, KUJU blev sat til at lave en 2'er, som efter temmelig lang tid undervejs blev opgivet, fordi KUJU ikke magtede opgaven, KUJU lavede så deres egen, som heller ikke virkede godt nok, Microsoft opgav (foreløbig) selv at lave spil overhovedet, så at påstå, at Microsoft ikke har rørt en finger i 10 år (spillet dukkede vist op første gang i 2001) er vist en tilsnigelse, der vil noget!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af bl, 13/4-2009 18:12 (#25)

Og selvom det er fix'en, det her handler om, kan man se mere om MSTSs livshistorie her:

http://da.wikiped..._Simulator

Og til oplysning for bab, gig Microsoft allerede i 2003 i gangmed at opdatere i en ny version, som KUJU skulle udvikle. Efter ca. 2 år måtte projektet opgives, da KUJU som sagt ikke kunne levere varen.

I stedet er der kommet XTracks, NewRoads, fix'en og utalligt andre frivillige bidrag til at forbedre tilværelsen for brugerne af MSTS. Og man må vel sige, at det lykkedes i en ganske betragtelig grad.

Men vi glæder vel os alle til, at der kommer en ny simulator, der lever op til nutidige krav, om det så er MS, KUJU eller andre, der er leverandøren.

Indtil da er der vil ingen grund til at rakke ned på MS og deres togsimulator.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af ADU, 13/4-2009 18:47 (#26)

For det første rakker jeg ikke ned på MSTS - tværtimod. Jeg er blot lidt skeptisk over for uofficielle opdateringer, - og det er vel ikke usundt.
Det kunne måske være til gavn for andre brugere, hvis der kom noget konstruktivt ud af det.

Jeg har nu - endelig - igen for 20 gang - fået BIN-patchen installeret på en frisk MSTS platform med de rigtige officielle opdateringer.
Den fra tog-sim.today kunne jeg ikke få til at virke. Jeg forsøgte at installere den 2 gange, men uden held. Der placeres godt nok filer i MSTS, men BIN-patchen havde overhovedet ingen effekt i MSTS.
Så prøvede jeg med den seneste work-version (1.Cool og den virker. Det første jeg opdagede var at BIN-patchen tilsyneladende "æder" lidt af FPS.
Microsoft henviser til afprøvning af grafikmotoren i deres egen bog "Editor and Tools", ved at man vælger den strækning og det tog som vil belaste MSTS mest på grund af bl.a. mange objekter. Nemlig Tokyo-Hakone med et Serie 2000 tog og indsætter FPS tælleren med shift+Z.
Uden BIN-patchen kan jeg køre strækningen med FPS det meste af tiden fast på 60 og enkelte gange falder den ned til ca. 45. Med BIN-patchen starter den omkring 50-55 og falder hurtigt - og ofte ned til 35. Det kan man selvfølgelig godt køre med. Men hvis man har en svag PC og kører med en af de store ruter kan det betyde noget hvis man pludselig mister ca. 5-10 FPS.
Jeg har forsøgt tre gange - med og uden - og det gav samme resultat hver gang. Så hvad det angår ydelsen, er der ikke sket en forbedring.
OK- jeg ved godt jeg stadig har et valg, - som en venlig debatør nævnte, men det har jeg alligevel ikke, hvis jeg vil fortsætte med at bygge ruter i MSTS-1, når alle tilsyneladende bruger BIN-patchen.
M.h.t. X-tracks må jeg nok hellere skifte til en anden tråd.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af bl, 13/4-2009 18:50 (#27)

Hej Arne!

Der er da ingen, der har påstået, at du rakker ned på MSTS????

Mine kommentarer går primært på bab's udfald, og hvis du har følt, at de var møntet på dig specielt, beklager jeg.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af Bab, 13/4-2009 19:10 (#28)

Jeg er meget ked af, at jeg kom til at sige, at der findes fejl i din elskede simulator. At du ser det som nedrakning af MSTS og MS, står helt for din egen regning.

Dine briller er åbenbart for farvede, så jeg hopper ud af denne diskussion.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af bl, 13/4-2009 19:19 (#29)

Bab skrev: Jeg er meget ked af, at jeg kom til at sige, at der findes fejl i din elskede simulator. At du ser det som nedrakning af MSTS og MS, står helt for din egen regning.

Dine briller er åbenbart for farvede, så jeg hopper ud af denne diskussion.

Bab


Hvad i al verden er nu det for en underlig udtalelse? Jeg tillod mig bare at påpege et par facts og en del unøjagtigheder i dine indlæg!

Jeg elsker ikke MSTS, men du hader den tilsyneladende? Det synes skinner ud af dine udfald.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af Bab, 13/4-2009 19:33 (#30)

1. Hvis jeg hadede den, ville jeg ikke førsøge at hjælp ADU tidligere i tråden.
2. Hvis jeg hadede den, ville jeg ikke svare i andre tråde som omhandler MSTS.
3. De fejl og unøjagtigheder, som du påstår jeg skriver, står for din og andres regning. Du referer til Wikipedia. Et rigtigt godt sted, men der er glemt en ting. Den bliver opdateret af almindelige brugere som dig og mig. Du linkede til den danske side. Hvis du tog samme henvisning på engelsk, ville du kunne læse, at det er MS der trak MSTS2 tilbage, på trods af at KUJU havde lavet en del arbejde.

Jeg "elsker" MSTS. Jeg "elsker" også KRS. Men en af dem er døende, uanset om man vil det eller ej. Jeg har så valgt at satse på en anden hest, som jeg ser en fremtid i. Ihvertfald indtil der kommer noget bedre, eller den svigter totalt. Og der er jeg også meget engageret, selvom det måske ikke ses.

Det gør ikke MSTS til en dårligere simulator. Den har bare overlevet sig selv.

Over and out.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af knudbe, 13/4-2009 21:38 (#31)

Og hvis vi vender tilbage til MSTSbin...

ADU laver nogle flotte ruter, men indtil videre har der ikke været nogen som kører i storbymiljø med en masse trafik, og derfor har ADU ikke rigtigt nogen mulighed for at forholde sig til den optimering AF MSTS som MSTSbin faktisk giver.

Aktiviteter på Erichs DK2000 med masser af trafik i København, Odense og Hamburg vil slet ikke kunne køre tilfredsstillende uden MSTSbin.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af jorgenandersen, 14/4-2009 03:07 (#32)

Jeg har v. 1.7.0519 installeret, er det den sidste stabile version, eller har nogen andre erfaringer?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af lbr40, 14/4-2009 10:47 (#33)

Den nyeste version har nr. 1.8.052113, som jeg bruger. Link: http://mstsbin.uktrainsim.com/eng/eng...g/eng.html
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af Bab, 14/4-2009 12:54 (#34)

Ja, det er ganske rigtigt nyeste version. Men Jørgen spurgte efter nyeste stable version. Og det er den som han bruger.

1.8.052113 er en "beta".

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af lbr40, 14/4-2009 14:07 (#35)

Ja Ok, nu står der jo "Work Rel" ved version 1.8x (ikke Beta). Så hvis der ikke arbejdes på dette projekt mere, så er v. 1.8x vel ikke anvendelig i ptaksis?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af Bab, 14/4-2009 16:30 (#36)

Den er jo altid bagudkompatible, så det 1.7 kan, kan 1.8 også. Der er dog ting i 1.8, som muligvis ikke er testet ordentligt igennem (derfor beta). Og lige i dette tilfælde, tror jeg ikke, at det gør den store forskel hvilken version man kører med. Jeg kørte selv med nyeste work release, og oplevede aldrig fejl pga MSTSBin.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af lbr40, 14/4-2009 16:38 (#37)

Lige nu har jeg v.1.8 installeret, og den virker da meget stabil, synes jeg.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af ADU, 14/4-2009 17:41 (#38)

Som tidl. nævnt kører jeg også med work-versionen 1.8 og den laver ingen problemer - ud over BIN æder lidt af FPS på min PC.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af KimEast, 14/4-2009 17:42 (#39)

Har også vers. 1.8... installeret , kan dog stadig ikke få baglys, efter jeg har skiftet cab.. Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: MSTSBin - Hvordan?
Skrevet af MX-Lokomotivet, 14/4-2009 17:47 (#40)

KimEast skrev: Har også vers. 1.8... installeret , kan dog stadig ikke få baglys, efter jeg har skiftet cab.. Smile


hæhæ... tak for det.. nu er jeg mere rolig jeg troet det var min aktivitet var ved at være overbelastet siden jeg ikke kunne få slutlygter på... hæhæ
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 23/11-2008
Bopæl: Vig
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC4 45 - Hvordan ligger man det ind i MTS? Aktiviteter 5 30-08-2013 11:22
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15
Hvordan lægger man ruterne ind i spillet? Andet 4 22-08-2010 20:08
Hvordan får man en styrevogn til at køre af sog selv? Materiel 2 15-08-2010 16:19
Bane til Billund - hvordan Real-Life-Tog 55 17-07-2010 19:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: