Endnu en lokalpolitiker som drømmer, og ikke ved hvad han taler om. Hvis et lokaltog skal køre 250 km/t så er der ikke mulighed for at stoppe både i Nykøbing F, Eskildstrup, Nørre Alslev, Vordingborg, Lundby, Næstved og Glumsø for at optage lokale rejsende. Så vil man simpelthen aldrig nå 250 km/t. Et realistisk bud er et standsningsmønster som hedder: Nykøbing F, Ringsted, evt. Køge og København. Så kan man køre 250 km/t (med nye spor selvfølgelig og bane via Køge) og man får en tidsgivenst som kan mærkes. Men danske politikere tror at man kan få hurtigtog og mange stop her hjemme. Det kan man i Frankrig som er et stor land med lange distancer, men ikke i et lille land som Danmark, hvor det kun tager et par timer eller tre, og så er man fra den ene ende af landet til den anden.
Enig, men hvis man så bare kunne finde ud af stop i Nykøbing F, (Vordingborg), Ringsted/Køge, Høje Taastrup/København og nogle fornuftige fødelinier så man kan klare det på et enkelt skift, så vil det ikke være helt tosset.
Hvor langt er der mellem stoppene i Frankrig på de korteste strækninger?
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005 Bopæl: Dragør Alder: 71 Status:
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]
Jeg synes det ville være en meget skidt ide at køre direkte Nykøbing F - Ringsted som nogle forslår...
Der er langt flere pendlere som skal til og fra Næstved end der er fra Nykøbing F.
Der synes jeg det standsningsmønster som de nuævrende hurtigtog bruger er bedre. Dvs. ingen stop imellem Høje Taastrup og Næstved.
Marc
Ekspert
Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004 Bopæl: Skævinge Alder: 37 Status:
Ja sammenlignet med frankrig, så skulle den hedde rødby-kbh, non-stop!
Jeg har selv prøvet paris-lyon, 2 timer 600 km!!
Skal man kunne nå en tophastighed og stop igen på 50 km. totalt urealistisk, de når ikke over 150 i snit.
egon.weber
Erfaren bruger
Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004 Bopæl: Nordfyn Alder: 66 Status:
Men hvad snit køres der med i dag? Og man bør vel "bare" sørge for at benytte sig af togtyper som har en enorm god acceleration og bremseevne, så man hurtigt kommer op i fart.
hkp skrev: Og man bør vel "bare" sørge for at benytte sig af togtyper som har en enorm god acceleration og bremseevne, så man hurtigt kommer op i fart.
Joh... og så et skilt "Spænd venligst sikkerhedsselen" :?
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005 Bopæl: Dragør Alder: 71 Status:
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]