Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Prøvekørsel MZ.

Udskriv debat

  Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Franz_B, 14/11-2008 14:05 (#1)

Jeg kan sgu snart ikke finde ud af 1439 tråden.. Har der været prøvekørsler med den??? , eller er der nogen der ved hvornår de evt. skal finde sted. det er lidt trist at køre fra Odense til NF hvis det bare er opspind.

Mvh.Franz.
Brugers avatar
Franz_B

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 24/3-2005
Alder: 47
Status:



SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af PeterFrost, 14/11-2008 14:12 (#2)

Hej Franz...

Jeg har idag talt med en på værkstedet, og kan bekræfte det hele har været ondsindet rygter, hvor de er startet ved jeg ikke... Jeg undrede mig godt nok også over jeg fik at vide det var med 8 DD vogne... Men sådan er det jo desværre med rygter... Nogen gange holder de vand, andre gange er de skabt fordi nogle tror de bliver smartere ved at skabe dem...

Som jeg skrev andet sted her på forum, har man idag kørt lidt på Gb, dette har jeg fået bekræftet fra flere uvildige kilder, meningen er den skal i belastningen, som er et spor på D-stykket med lyddæmpnings plader uden om, gråt, i øvrigt. Her tager man kablerne til banemotorne af, og sætter i stedet kabler der går over i nogle meget store modstande, på den måde kan man teste maskinen. Der efter vil udbedringer og til sidst en egentlig prøvekørsel finde sted. Men Alexander der skriver her på forum, er ansat der inde og kan nok fortælle 100% hva der har, gør, og vil foregå omkring MZ'en...
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Franz_B, 14/11-2008 14:19 (#3)

PeterFrost skrev: Hej Franz...

Jeg har idag talt med en på værkstedet, og kan bekræfte det hele har været ondsindet rygter, hvor de er startet ved jeg ikke... Jeg undrede mig godt nok også over jeg fik at vide det var med 8 DD vogne... Men sådan er det jo desværre med rygter... Nogen gange holder de vand, andre gange er de skabt fordi nogle tror de bliver smartere ved at skabe dem...

Som jeg skrev andet sted her på forum, har man idag kørt lidt på Gb, dette har jeg fået bekræftet fra flere uvildige kilder, meningen er den skal i belastningen, som er et spor på D-stykket med lyddæmpnings plader uden om, gråt, i øvrigt. Her tager man kablerne til banemotorne af, og sætter i stedet kabler der går over i nogle meget store modstande, på den måde kan man teste maskinen. Der efter vil udbedringer og til sidst en egentlig prøvekørsel finde sted. Men Alexander der skriver her på forum, er ansat der inde og kan nok fortælle 100% hva der har, gør, og vil foregå omkring MZ'en...


Hej Peter.

Tak for info og for dit uddybende svar med hensyn til belastning. Smile
Brugers avatar
Franz_B

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 24/3-2005
Alder: 47
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af AndreasM, 16/11-2008 16:32 (#4)

PeterFrost skrev: Som jeg skrev andet sted her på forum, har man idag kørt lidt på Gb, dette har jeg fået bekræftet fra flere uvildige kilder, meningen er den skal i belastningen, som er et spor på D-stykket med lyddæmpnings plader uden om, gråt, i øvrigt.

Supplerer lige med et billede, hallen ude til højre på dette billede:
http://www.l-erik...1-06_0018a
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af my1126, 9/12-2008 07:12 (#5)

Hej

Så holder 1439 igen på belastningen efter endt rep. på HG og er nu klar til belastning.

Hilsen Alex
Brugers avatar
my1126

Medlem



Antal indlæg: 56
Tilmeldt: 23/12-2005
Alder: 41
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af PB, 11/12-2008 15:09 (#6)

Hej Alex.
Ved du om alle de MZ'ere, der skulle sendes Australien, skulle på belastningen? Jeg var med engang, da jeg var i praktik på Gb, men kan ikke huske hvilket nummer maskinen havde.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af my1126, 14/12-2008 06:57 (#7)

hej

Ja alle MZ til Australien var en tur forbi belastningen

MVH Alex
Brugers avatar
my1126

Medlem



Antal indlæg: 56
Tilmeldt: 23/12-2005
Alder: 41
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af karsten-mz, 17/12-2008 18:22 (#8)

my1126 skrev:
Så holder 1439 igen på belastningen efter endt rep. på HG og er nu klar til belastning.


Den skal ud og prøvekøres i morgen formidag. Jeg har dog ikke køreplanen.

Hilsen Karsten
Brugers avatar
karsten-mz

Medlem



Antal indlæg: 152
Tilmeldt: 24/8-2005
Bopæl: København
Alder: 40
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af FC-leder, 18/12-2008 08:43 (#9)

Der tillyst følgende prøvekørsel idag 18/12, hvor MZ1439 skulle gå i midten mellem 2 ME:

FM6911
Gb 10.02
Ro (10.23)-10.30
Sg 11.02

FM6914
Sg 11.28
Htå (12.07)-12.17
Gb 12.32
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Ghosttrain, 18/12-2008 10:22 (#10)

Nu er jeg nødt til måske at spørge lidt dumt, men hvorfor skal der bruges en ME i hver ende til en prøvekørsel ? Èn ME burde da vel være nok hvis MZ skulle bryde sammen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af PeterFrost, 18/12-2008 10:59 (#11)

Mit bud er at én ME ikke kan el-bremse en MZ3 nok til at få den belastning man ønsker...
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Laurits, 18/12-2008 13:38 (#12)

Hej.
Mit bud på at der skal to ME lok til, er for at give 1439 nok belastning og så kører man bare multible kørsel.
Man kører fra Me som styrevogn, som så stadigvæk har virksom ATC, og jeg tror ikke på at man elbremser og at MZen for lov til at trække, det er imod alle regler, og hvis man gjorde ville man også få en togsprængning.
1439 har højstsandsynligt ikke fået monteret ATC igen, da det også kræver en test kørsel.
Så derfor kører den i midten.
Brugers avatar
Laurits

Medlem



Antal indlæg: 52
Tilmeldt: 24/11-2005
Bopæl: Aabenraa
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Ghosttrain, 18/12-2008 15:19 (#13)

Hej

Tak for svarene Peter og Laurits, og samtidigt en god jul. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af PeterFrost, 18/12-2008 16:47 (#14)

Laurits - Så forklar mig lige hvorfor det er jeg har en film på min hjemmeside med én el-bremsene ME foran en MZ3 tilbage da man lavede maskiner til Australien... ? Og forklar også hvordan man laver en togsprængning når MZ'en skubber på ME'en. Jeg har et tilføjende bud, der går på man så kunne slippe for omløb i Sorø. Da man kørte de første kørte man til Ringsted, her var der bedreplads til omløb. !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Rasmus, 18/12-2008 17:30 (#15)

sidst jeg så 1439 var der nu monteret ATC i den Smile

der er vel ingen der siger at begge ME el-bremsede, jeg vil skyde på det var for at slippe for omløb, har fået fortalt at en ME'er i fuld el-bremse kan holde en MZ3 på omkring 60km/t
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af svadosa, 19/12-2008 00:09 (#16)

PeterFrost skrev: Laurits - Så forklar mig lige hvorfor det er jeg har en film på min hjemmeside med én el-bremsene ME foran en MZ3 tilbage da man lavede maskiner til Australien... ?


Den film kan jeg ikke finde?

PeterFrost skrev: Og forklar også hvordan man laver en togsprængning når MZ'en skubber på ME'en.


Der gik jo også en ME bagerst?

PeterFrost skrev: Jeg har et tilføjende bud, der går på man så kunne slippe for omløb i Sorø. Da man kørte de første kørte man til Ringsted, her var der bedreplads til omløb. !
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af Laurits, 19/12-2008 09:48 (#17)

Hej Peter.

Jeg vil prøve at forklare det meget kort, hmm hvis jeg kan det.
Hvis man skal køre på den måde skal der sidde en på MEen og på MZen, og maskinerne må ikke være multible koblet.
Man kan godt køre på den måde, men så må MZen ikke have sin førerbremseventil åbnet, fordi at når man bremser fra MEen fylder MZen bare bremseledningen op igen.
Så hvis der sidder en på MZen og giver trækkraft skal førerbremsen være afspærret, og så må hastigheden ikke overskride 60 kmt, fordi at man skal have en virksom bremse fra betjent førerrum.
Og det med at elbremse og køre med trækkraft er ikke så godt selvom man skubber det andet lok.
Håber at det er god nok forklaring, ellers er der måske nogle andre lokoførere som kan forklare sig lidt bedre.
Brugers avatar
Laurits

Medlem



Antal indlæg: 52
Tilmeldt: 24/11-2005
Bopæl: Aabenraa
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af karsten-mz, 19/12-2008 09:52 (#18)

Laurits skrev:
Man kører fra Me som styrevogn, som så stadigvæk har virksom ATC, og jeg tror ikke på at man elbremser og at MZen for lov til at trække, det er imod alle regler, og hvis man gjorde ville man også få en togsprængning.
1439 har højstsandsynligt ikke fået monteret ATC igen, da det også kræver en test kørsel.
Så derfor kører den i midten.


Der er ikke noget i vejen for at lokomotivet foran el-bremser. Testen blev udført på udturen og det var den forreste maskine som el-bremsede.
Grunden til at der blev brugt to ME var at de begge havde været på værksted og godt kunne bruge en køretur. Man sparede samtidig omløb i Sg.

Den har fået monteret ATC, men det skal først godkendes.
Brugers avatar
karsten-mz

Medlem



Antal indlæg: 152
Tilmeldt: 24/8-2005
Bopæl: København
Alder: 40
Status:


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af PeterFrost, 19/12-2008 10:54 (#19)

Laurits skrev: Hej Peter.

Jeg vil prøve at forklare det meget kort, hmm hvis jeg kan det.
Hvis man skal køre på den måde skal der sidde en på MEen og på MZen, og maskinerne må ikke være multible koblet.
Man kan godt køre på den måde, men så må MZen ikke have sin førerbremseventil åbnet, fordi at når man bremser fra MEen fylder MZen bare bremseledningen op igen.
Så hvis der sidder en på MZen og giver trækkraft skal førerbremsen være afspærret, og så må hastigheden ikke overskride 60 kmt, fordi at man skal have en virksom bremse fra betjent førerrum.
Og det med at elbremse og køre med trækkraft er ikke så godt selvom man skubber det andet lok.
Håber at det er god nok forklaring, ellers er der måske nogle andre lokoførere som kan forklare sig lidt bedre.


Hej Henrik...

Ja det giver jo stor mening, sorry mate ! Wink

Jeg ved ikke hvordan de gør, men de har brugt en el-bremsende ME til test for MZ3'erne siden de startede med renoveringerne... Smile Det samme gør man med EA når de skal testes. Fik det bekræftet både af en lkf der har kørt nogle prøveture, og en værksteds mand. For jeg er jo ikke bane-mand og skal helst ikke være påstålig, så da du fik mig til at tvivle undersøgte jeg det inden jeg udtalte mig igen Smile Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !


SV: Prøvekørsel MZ.
Skrevet af karsten-mz, 19/12-2008 13:25 (#20)

Laurits skrev:
Man kan godt køre på den måde, men så må MZen ikke have sin førerbremseventil åbnet, fordi at når man bremser fra MEen fylder MZen bare bremseledningen op igen.
Så hvis der sidder en på MZen og giver trækkraft skal førerbremsen være afspærret, og så må hastigheden ikke overskride 60 kmt, fordi at man skal have en virksom bremse fra betjent førerrum.
Og det med at elbremse og køre med trækkraft er ikke så godt selvom man skubber det andet lok.
Håber at det er god nok forklaring, ellers er der måske nogle andre lokoførere som kan forklare sig lidt bedre.


Alle lokomotiverne er koblet til bremseledningen under kørslen. Så hvis lokoføreren aktiverer trykluftbremsen, vil traktionen udkoble og alle lokomotiverne vil bremse. Det er kun el-bremsen, der bliver brugt som belastning og aktivering af denne vil ikke påvirke trykluftbremsen.

Håber det opklarer dit spørgsmål.
Brugers avatar
karsten-mz

Medlem



Antal indlæg: 152
Tilmeldt: 24/8-2005
Bopæl: København
Alder: 40
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Prøvekørsel af DD - Kh - Es Real-Life-Tog 10 29-05-2009 18:01
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: