Laurits skrev: Hej Peter.
Jeg vil prøve at forklare det meget kort, hmm hvis jeg kan det.
Hvis man skal køre på den måde skal der sidde en på MEen og på MZen, og maskinerne må ikke være multible koblet.
Man kan godt køre på den måde, men så må MZen ikke have sin førerbremseventil åbnet, fordi at når man bremser fra MEen fylder MZen bare bremseledningen op igen.
Så hvis der sidder en på MZen og giver trækkraft skal førerbremsen være afspærret, og så må hastigheden ikke overskride 60 kmt, fordi at man skal have en virksom bremse fra betjent førerrum.
Og det med at elbremse og køre med trækkraft er ikke så godt selvom man skubber det andet lok.
Håber at det er god nok forklaring, ellers er der måske nogle andre lokoførere som kan forklare sig lidt bedre.
Hej Henrik...
Ja det giver jo stor mening, sorry mate !
Jeg ved ikke hvordan de gør, men de har brugt en el-bremsende ME til test for MZ3'erne siden de startede med renoveringerne...
Det samme gør man med EA når de skal testes. Fik det bekræftet både af en lkf der har kørt nogle prøveture, og en værksteds mand. For jeg er jo ikke bane-mand og skal helst ikke være påstålig, så da du fik mig til at tvivle undersøgte jeg det inden jeg udtalte mig igen