Jimbow skrev: Trist..
Men på den anden side, det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt. Alle andre bygninger i det område er jo efterhånden brændt ned.
I efteråret var jeg tilfædigivis forbi den bygning, og den var allerede dengang helt forladt med døre og vinduer åbne. Ude bag ved lå der nogle udbygninger som var delvist nedbrændte. Oppe på selve komandoposten var der smadrede vinduer osv, men sjovt nok var der stadig tændt lys, og en tændt computer. Jeg tænkte dengang på, at der forhåbentlig ikke stadig står nogle relæer osv. i kælderen som er i drift...
Jeg er heller ikke forbavset.
Der er idag en skræmmende mentalitet blandt visse personer, nemlig at alt hvad der ikke er mit - og hvad der specielt er statens - kan man blot tillade sig at ødelægge, overmale eller brænde ned, hvilket kommandoposten i Lersøen er et eksempel på.
Den nye kommandopost på Lersøen ligger idag et andet sted, hvortil den blev flyttet i 2006, så den gamle er forlagt, men igen - hvorfor fanden skal den ødelægges, bare fordi den er nedlagt ?????
Nå, det hjælper ikke at side og blive vred, den slags personer der foretager sådanne handlinger, er normalt uden for al pædagogisk rækkevidde.
/Henrik