Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Den er nu ikke så ringe

Udskriv debat

  Den er nu ikke sÃ¥ ringe
Skrevet af knudbe, 5/1-2008 22:32 (#1)

Nu har jeg haft min RailSimulator i godt og vel en uge, og har kørt nogle af de medfølgende cenarier (aktiviteter), og jeg må da sige, at jeg synes at den er ganske fin... - helt bestemt de 314 kr. værd som jeg har givet for den.

Der har været nogle negative tilkendegivelser, men når jeg tænker tilbage på den første tid hvor jeg havde MSTS, og ikke kendte tog-sim.dk og de andre steder hvor der var så meget dansk at hente, så havde jeg også kun de få medfølgende aktiviteter jeg kunne køre på. Og det var helt bestemt lidt kedeligt i længden, men da jeg så opdagede de danske ruter (især Denmark 1.0Cool og det danske materiel så blev det pludselig en hel anden verden, hvor jeg har brugt rigtig meget af min fritid.

Jeg opfatter lidt RailSimulator som værende på samme stade - altså som MSTS fra før et community med nationale ruter og materiel var tilgængelig. Når (forhåbenlig "når" og ikke "hvis") der kommer noget tilsvarende til KRS, så skal den nok få udbredelse.

Erich er allerede godt i gang med sporlægningen til en dansk rute. Jeg er meget forventningsfuld.

Men...
Er der nogen som kigger på nogle danske signaler til KRS?
Er der nogen som kigger på noget (nutidigt) dansk materiel til KRS?
... eller venter man på hinanden?

Jeg ville være glad hvis folk kom ud af busken og meldte om der var gang i noget. Bare for at se hvor vi i det hele taget står...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Thomas_, 6/1-2008 00:48 (#2)

Man skal ikke regne med at de modeller jeg har lavet bliver konverteret til KRS.

Så i behøver ikke vente på mig Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af knudbe, 6/1-2008 00:58 (#3)

ThomasH skrev: Man skal ikke regne med at de modeller jeg har lavet bliver konverteret til KRS.


Nej, du har vist nævnt at du ikke er tilfreds med dem... Men hvad så med nogle helt nye som opfylder dine egne kvalitetskrav? KRS kan jo godt håndtere de finere detaljer Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Rasmus, 6/1-2008 01:06 (#4)

det er endnu ikke lykkedes mig at åbne selv deres egen demo model i 3dsmax yder mere kræver det at man sætter sig ind i en del så vidt jeg kan se før man kan eksportere noget
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af knudbe, 6/1-2008 01:11 (#5)

Jeg håber at der kommer hul på bylden...

Ellers så har jeg tænkt mig at købe den lille udvidelse fra German Railroads for at have en lille smule mere at køre med. Jeg kan godt lide ruten Hagen-Siegen og jeg vil nok på et tidspunkt prøve at sætte mig og lave en aktivitet - hvis jeg ellers kan finde ud af det.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Dingo, 6/1-2008 09:55 (#6)

Ja man har lov til at håbe at der sker noget fra de gode danske designere. Men tror ikke at der sker noget seriøst før at Kuju selv får styr på deres produkt - og det lader jo til at trække ud, netop som jeg og flere andre worldwide har forudsagt.
Men det er da glædeligt at nogen, og i dette tilfælde dig Knud, kan få noget ud af produktet.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Bab, 6/1-2008 10:13 (#7)

Har du prøvet KRS mere end 10 min Dingo ??
Har du prøvet at sætte dig ind i hvad den kan ??
Har du prøvet at omgå de fejl der er og udnytte KRS indtil der kommer en patch mere ??

Og knud. Når du går igang med at bygge en aktivtiet, så forbedre dig på grå hår. MSTS var slem, men KRS er værre Wink :lol: :lol:

Der findes ting som RP, men jeg ved endnu ikke hvordan man aktiviere det. Og save funktionen er et mareridt. Selvom du gemmer, skal du ikke være sikker på at det er gemt. Og selvom det er gemt, skal du ikke være sikker på, at det er der næsten gang du kikker.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af bl, 6/1-2008 11:16 (#8)

Og for hvad det måtte være værd kan jeg så også fortælle, at jeg sandsynligvis heller ikke kommer til at lave ting til KRS. Spillet kan ikke sammen med min PC, og en udskiftning står ikke sådan lige øverts på prioriteringslisten.

Ligeledes er det tilsyneladende ikke endnu lykkedes at få lavet et konverteringsprogram til gmax, men allerede første grund er jo diskriminerende nok.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Bab, 6/1-2008 11:53 (#9)

Det var vist kun grafikkortet, der haltede lidt ved dig, hvis jeg husker rigtigt Wink

Og sådan er det nok desværre idag. Alt skal være større og nyere for hver gang der udkommer noget nyt. Og så kræver KRS endda ikke ret meget, i forhold til mange andre nyere spil.

Bab

P.s Bare vent til MSTS2 kommer på FSX motoren. Så er det ikke nok med nyt grafikkort
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Dingo, 6/1-2008 12:23 (#10)

Kære Bab

Ja jeg har prøvet spillet mere end ti minutter, og ja jeg har prøvet at sætte mig ind i dets brugerflade, og jeg VIL sgu ha lov til at synes at det er møg elendigt af et nyt spil anno 2007/2008. Kan godt se at du opponerer mod mine holdninger gang på gang, og fred være med det. Men du kan altså ikke ændre på min mening.
Jeg er hardcore gamer, og ved om nogen hvad man kan forvente at et nyt spil idag, og det lever Kuju meget langt fra op til. 99% af alle nye spil kommer på gaden med fejl, men disse fejl bliver rettet lynhurtigt i langt de fleste tilfælde..... Og med hensyn til gameplayet. Spillets værdighed kunne ha' været reddet hvis dét så havde været iorden, men det synes jeg beklageligvis heller ikke at det er. Og den holdning til tingene vil jeg sørme også gerne ha' lov til at ha'!
Jeg og rigtig mange andre venter med spænding på at MSTS-2 kommer, for det kan da kun blive bedre end dette middelmådige produkt fra Kuju. Og så er jeg egentlig ret ligeglad med hvad spillet kræver af min computer. Som hardcore gamer er man nødt til at være på forkant med computerspecifikationerne - hele tiden!
Tak for taletiden! Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Bab, 6/1-2008 12:44 (#11)

Seføli har du lov til din egen mening.

Men som jeg ser det, så er der ingen fejl, som gør, at man ikke kan kører tog.

For mig lyder det mest, som om det ikke lever op til det du forventede inden du købte det. Og ja, så er det jo noget lort.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af bl, 6/1-2008 12:53 (#12)

Det er i princip ikke alene grafikkortet, der er i vejen hos mig, men lige så meget PC'erens alder. Når MSTS 2 kommer (med så vidt jeg har forstået til en vis grad bagudrettede konverteringsværktøjer, så det problem i det mindste er væk), er det for mig et mere passende tidspunkt at anskaffe mig en helt ny PC. Til den tid har Vista vel også rendt hornene af sig.

Så i stedet for at rode mig ud i en investering i dag, som jeg egentlig ikke rigtig har brug for, venter jeg og ser, hvad der sker, når MSTS 2 kommer. Til den tid kan det så være at der eksisterer blot en simulator, der gør et PC-skifte fornugtigt, eller måske slet ingen, hvorefter jeg sparer en del penge!

I mellemtiden har vi heldigvis da fuldt op at gøre med materiel til MSTS 1, som ham centraleuropæeren i øvrigt gør bedre og bedre!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Bab, 6/1-2008 13:02 (#13)

Jeg indrømmer gerne, at KRS ikke er hvad jeg forventede. Men den er et godt alternativ til MSTS, når man bliver lidt træt af den.

Indtil videre er der kun mange rygter om MSTS2. Om den bliver bedre eller værre end KRS, kan der kun gættes på.

En ting er dog sikker. Maskinkravene stiger i vejret. Og om man så vil investere i en nyere maskine til den tid, vil tiden vise. Det lyder jo ganske fornuftigt, at man ikke køber en maskine, til noget man ikke gider bruge alligevel.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af knudbe, 6/1-2008 15:19 (#14)

Jeg kunne godt tænke mig - måske især fra Dingo og Bab, som står på hver sin perron - men også fra andre, hvad I mener at der for en som gerne vil køre tog på computer...

Skal man ud og finde et sted hvor man stadig kan købe et eksemplar af MSTS ?
Eller skal man hellere kigge på Trainz ?
Eller er det KRS man skal købe?

Er det trods alt ikke sådan, at KRS har en langt højere grafisk kvalitet end både MSTS og Trainz? Eller er KRS virkelig så dårlig at man skal vælge et grafisk set forældet program som MSTS? Eller er det TRS der er "in" lige nu?

Kort og godt, hvad vil I anbefale en som i dag står og vil køre noget togsimulation?
Og hvorfor anbefaler I det program i stedet for det to andre?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Bab, 6/1-2008 15:39 (#15)

Bare jeg kunne svare simpelt på det, men det kan jeg ikke.

Jeg vil vælge MSTS, alene ud fra den betragtning, at der findes meget mere materiel og ruter til den. Også dansk. Og så er det godt med en doktorgrad i atomfysik, for at få tingene til at virke, hvis man ikke vil bruge lang tid, på at sætte sig ind i installation af de forskellige ting.

Men er man ingen ørn til computer, så vil jeg vælge KRS. Der er samme setup program til alt. Materiel og ruter bruger samme setup program. Det er ingen større videnskab at få installeret et tog, og køre på en rute.

Grafisk synes jeg KRS vinder stort. Gameplay er mere eller mindre det samme. Med en lille overvægt i KRS's favør. Det er bare nogle andre taster man skal trykke på.

Desværre trækker manglen på materiel ned for KRS. Men så er det jo glædeligt, at især de engelsk fan har taget den til sig, og laver faktisk en del materiel. Meget er dog bare repaint. Rutebygning skulle jo, ifølge Erich, være betydeligt nemmere, så vi kan måske forvente at se en dansk rute på et eller andet tidspunkt.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Ghosttrain, 6/1-2008 17:03 (#16)

Hej
Ja rutebygning er blevet noget nemmere. Dette er hvad jeg har nået på ca 3 timer Grin


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af , 6/1-2008 17:19 (#17)

Det er sikkert nemmere og det er kun godt, men kan man være bange for at der intet Dansk kommer?
Hvem har løst eller kan bygge tog, bygninger, og signaler, det kunne være godt, men jeg tror mange venter på MSTS 2, dertil bliver MSTS og KRS glemt, men hvem ved, når Erich's rute bliver frigivet er det første Danske produkt der dog uden Danske ting, men det kan være det lokker nogen frem til at få lavet ME, MY, MX, Togsæt vi må håbe?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af knudbe, 6/1-2008 18:02 (#18)

Ja, det er lidt det som jeg efterlyser, når jeg spørger til om nogen er i gang...

På den anden side, så forstår jeg godt at man ikke bare konverterer MSTS-modellerne, da de nok ikke kan leve op til den nye grafiske standard i KRS. Men der er jo flere som kan (har evnerne), og de har vel stadig alle mål og øvrige informationer som er fremskaffet i forbindelse med modellerne til MSTS...

Og man kan måske forestille sig at der er nogen som snakker sammen og måske i fællesskab kan få løst eventuelle startproblemer?

Hvis der bare kom lidt meldinger ala Erichs, så vi kunne få sat lidt forventninger Wink

--- tilføjelse:
Jvf min lille poll, så er der mindst 17 som har KRS og yderligere mindst 6 som overvejer at købe.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Ghosttrain, 6/1-2008 18:26 (#19)

Og så kom er en ca. udgivelse for den nye patch/upgrade til KRS. Læs Adams indlæg i denne tråd. Trådens hovedemne er den sideværts bevægelse i sporet. http://www.railsimulator.com/en/node/.../node/1602
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Den er nu ikke så ringe
Skrevet af Dingo, 6/1-2008 19:19 (#20)

Bab skrev: Seføli har du lov til din egen mening.

Men som jeg ser det, så er der ingen fejl, som gør, at man ikke kan kører tog.

For mig lyder det mest, som om det ikke lever op til det du forventede inden du købte det. Og ja, så er det jo noget lort.

Bab


Sådan Bab, nu er du inde på noget af det rigtige. Mine forventninger var naturligvis meget høje, set i forhold til: 1) man bør blive meget klogere med tiden i forhold til da man lavede MSTS, og ikke kun lidt klogere, som jeg synes det er tilfældet med KRS. 2) Jeg savner gevaldig meget MSTS's nemme måde at navigere rundt i hele systemet (ej AE) og dens bedre og flere muligheder for free gameplay.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Der er strøm i lokomotiverne, men de kører ikke Materiel 1 18-11-2017 20:28
Togmodeller virker ikke på mac Generelt 6 16-04-2016 17:16
Hvis du endnu ikke har Train Simulator 2013 endnu... Andet 1 01-01-2013 12:27
Kan ikke installere Generelt 1 01-01-2012 20:09
DSB køber ikke ICE-TD Real-Life-Tog 25 21-11-2011 14:46
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: