Forum » Off Topic » Modeltog
Hvorhenne Køber man model-jernbaner?

Udskriv debat

  Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Tog-Elsker, 14/7-2007 00:17 (#1)

Hvor kan man købe model jern-baner man kan kører med der hjemme? skal helst være i hovedstads-regionen! Tak for jeres hjælp! Shock :lol:
Brugers avatar
Tog-Elsker

Medlem



Antal indlæg: 73
Tilmeldt: 16/1-2007
Status:



SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af knudbe, 14/7-2007 00:51 (#2)

Hvilken skala søger du?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Tog-Elsker, 14/7-2007 00:59 (#3)

Det er lige meget! Bare hvor man kan købe jernbaner til hjemmet!
Brugers avatar
Tog-Elsker

Medlem



Antal indlæg: 73
Tilmeldt: 16/1-2007
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af knudbe, 14/7-2007 11:18 (#4)

Det er da ikke lige meget. Du må da lige bestemme om du vil have et lokomotiv i størrelsesforholdet 1:1 (så vil jeg henvise til DSCool eller om det skal være det helt lille spor Z som er størrelsesforhold 1:220 eller om det skal være noget imellem disse to.

Du må lige blive lidt mere seriøs når du stiller dine spørgsmål. Ellers er der til sidst ikke nogen som gider svare.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Holbrook, 14/7-2007 14:55 (#5)

Det kommer vel også an på hvor du bor. Du får ikke så meget ud af at få anbefalet en butik i Aalborg hvis du bor i København. Så hvis du vil have konkrete anbefalinger af butikker må du fortælle hvilket område af Danmark du bor i.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Thomas_, 14/7-2007 17:06 (#6)

Det har han jo for så vidt også gjort. Hovedstads-regionen er da ret præcist.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af knudbe, 15/7-2007 00:44 (#7)

Jeg kender nogle forretninger i storkøbenhavnsområdet hvor man kan få Spor N. Men hvis han ikke har besluttet hvilken skala han vil køre, så er det lidt svært.
Man skal også vide lidt om hvad hensigten er... Skal der bygges bane, eller er det til at stille i en vitrine? Og hvis der skal bygges bane, hvor meget plads er der til det og skal det være andet en blot en cirkel...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Niclas, 22/7-2007 11:54 (#8)

Her er alle forretninger, som der forhandler modeljernbane, som ligger omkring hovedstaden:

1800 FREDERIKSBERG: PÃ¥ Sporet, Vesterbrogade 165

2500 VALBY: Hobbydillen, Sdr. Fasanvej 95
2610 RØDOVRE: Duus Hobby, Rødovre Stationscenter

2610 RØDOVRE: SamlerBørsen, Rødovrevej 210
2630 TAASTRUP: Taastrup togkælder, Rugvænget 23
2635 ISHØJ: Sveva, Bygade 43, Ishøj Landsby
2720 VANLØSE: Togdillen, Jyllingevej 32
2720 VANLØSE: CMT Togshoppen Denmark, Jernbaneallé 97
2820 GENTOFTE: Foreningen Futtoget, Gentoftegade 95 kld.
2860 SØBORG: Din & Min Hobby, Buddingevej 229


2860 SØBORG: Togcenter Gentofte, SØborg Hovedgade 44
2900 HELLERUP: Kystbanen, Strandvejen 213


Så højst sandsynlig skulle der være en tæt på dig!!
Brugers avatar
Niclas

Medlem



Antal indlæg: 192
Tilmeldt: 8/3-2005
Bopæl: Hobro, Nordjylland
Alder: 33
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af MSS, 23/7-2007 13:19 (#9)

Og her er så dem jeg kan anbefale af ovennævnte:

Togdillen er meget fokuseret på dansk tog, og har også masser af spændende egenproduktioner.
CMT har nogle rimelige priser, og næsten altid gode tilbud, men ikke så stort udvalg.
Din og min hobby har også gerne nogle gode tilbud og en spændende brugtafdeling.
Togcenter Gentofte er lidt af et slaraffenland -de er danmarks største, og har enormt meget tog!!! Tillige har de en brugtafdeling i kælderen. Kan absolut anbefales som den første butik du besøger!
Kystbanen. Er noget dyre, men har et stort udvalg, og gerne nogle gode tilbud.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af knudbe, 24/7-2007 00:23 (#10)

Og disse to:
800 FREDERIKSBERG: PÃ¥ Sporet, Vesterbrogade 165
2500 VALBY: Hobbydillen, Sdr. Fasanvej 95
har en hel del i spor N - både nyt og brugt - hvis den størrelse har interesse.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Tog-Elsker, 24/7-2007 13:00 (#11)

Tusind tak for jeres hjælp! Gentofte tog-center lyder godt, især hvis det er danmarks største!
Brugers avatar
Tog-Elsker

Medlem



Antal indlæg: 73
Tilmeldt: 16/1-2007
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af jorgenandersen, 26/7-2007 02:39 (#12)

Hmmm... eksisterer Smith's Legetöj, under Buen, ikke mere?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af PeterFrost, 26/7-2007 11:17 (#13)

Hold jer langt væk fra Togdillen, og Hobbydillen... Det er mit indtryk at man fusker hvor man kan... Dette skyldes at jeg for et par år tilbage var i hans gesheft i Vanløse, her adspurgte jeg mig hvad en stamme røde bn vogne skulle koste... Jeg ville gerne ha en Frederikssund stamme, dvs. en Bns-d og 3 Bn-d'ere, det endte med jeg fik en noget blandet landhandel, og han måtte tilbage ned i kælderen fordi det ikke var det jeg havde bedt om, til sidst opgav jeg, fordi han fik en til at føle sig til besvær... Så det endte med 2 Bn-d'ere og en Epoke V Bn-oi ting, 2 af vognene var plasikken nærmest gennemsigtig, rigtig slem på den ene... Bn-oi'en havde flere mangler på undervogn osv... Den eneste vogn jeg var tilfreds med var min styrervogn, som var den eneste fra hylden... i forvirringen og min frustration, fik jeg ikke en kvittering med, for den skulle skrives i hånden, 1200 kr fattigere, (200 kr under liste prist) var jeg ude af butikken, med en føelse af at være blevet taget ved røven... Hvorfor hentede manden dem i kælderen ? Hvorfor tog han ikke dem jeg pejet på, på hylden ? Hvorfor fik man det klare indtryk at de vogne var 2. sorterins vogne, specielt når manden er kendt for at købe plasik dele løst fra Heljan... kunne man forestille sig han havde lavet en god handel på 2. sorterings vogne ? Jeg ved det ikke og påstår det heller ikke, men det var det jeg tænkte da jeg havde tænkt lidt over det hele... Jeg skrev så en mail til ham at jeg syntes vognende var grimme, og der måtte være sket noget under produktion... Dette svaret han på at jeg kunne komme med dem så måtte vi se om han havde tid...

Der for opgav jeg, for jeg havde fået den følese at mig gad han ikke spilde sin til på, derfor spiste jeg tabet, solgte dem, eller dvs gav dem væk til et par venner for nærmest ingen penge, Bn-oi'en helt gratis, da den jo ikke var vores Epoke Smile

Derfor besluttet jeg aldrig at sætte mine ben i hans geshefter, og/eller at ha noget med manden at gøre ! Dette bestyrket af det omdømme jeg senere har hørt han har...

Næste modeltogs indkøb blev i Togcenter Gentofte, og her vil jeg sige det til dels er min egen skyld mit indtryk er dårligt, for det er faktisk en fin butik, med nogle gode vare og til tider god service... Jeg købte en MY og en MX fra Heljan, 1134 og 1014, fede maskiner, men MY'eren kørte elendigt, så snart den kørte på lige strækning døde strømoptaget på den, måde med og uden decoder på analogbane, vi forsøgte at rense hjul osv, men det hjalp ikke, jeg tog maskinen med tilbage til Togcenter, og forklaret problemet, han kikkede på den konstateret den kørte fint, rettede strømoptaget, og sagde næste gang gjorde jeg det lige selv... Igen står man her med en følse af man bliver gjort til skurk, og man forstår egentlig ikke helt hvorfor man finder sig i det, fordi det er en lille butik, havde man fundet sig i samme behandling i f.eks. Bilka ? Jeg kan tildels godt forstå man bliver irreteret når det virker som om en kunde kommer og brokker sig over det mindste, men maskinen gik i stå og kunne ikke køre... Og jeg var uheldig at det virkede hos ham... Det skal siges maskinen havde også problemer der hjemme på det lille Roco startset man har liggende for en god ven... Derud over købte jeg en Bcm med måne og stjerner, og da jeg kom hjem viste det sig den havde fået varme, og var meget skæv... igen føelsen af man er i vejen og til besvær gjorde jeg erkendte jeg havde tabt pengende...

Næste butik jeg gjorde bekendtskab med er Kystbanen, og her har jeg på intet tidspunkt følt jeg var til besvær, har der været noget sætter de sig ind i ens problemer, og hjælper, tager sig tiden til kunden, og snakker med en... Der ud over findes der ikke 2. sortering i deres butik... Kan kun anbefale dem, også selvom de er en midte smule dyrer en togcenter gentofte... ! De er pengende værd, og i mine øjne blandt de mest profesionelle forhandlere her hjemme !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Thomas_, 26/7-2007 11:40 (#14)

jeg kan kun være enig i det, Peter skriver..

og jeg kan så yderligere tilføje, at min opfattelse af togcenter gentofte er noget nær at de er der for at tjene penge, ikke for at sælge os de produkter vi vil have og være der for kunden. Jeg har kun været i den nye butik en gang, og kan ikke rigtigt udtale mig om, om det er blevet anderledes, men i den gamle butik hvor jeg har været op til flere gange, har jeg altid fået den opfattelse af at de egentlig ikke har haft tid til at betjene/vejlede en med mindre man lage x antal 1000,- hos dem. Når jeg får sådan en behand-ling, ligger jeg automatisk ikke mine penge der. Hvad angår min oplevelse i den nye butik, jeg spurgte efter en pris på en sølvpil, og stod og snakkede med Theis mener jeg faktisk det var, mens jeg så tøvede lidt, om hvor vidt jeg skulle købe den eller ej, så han en bekendt, og jaaa så var den ekspedition jo slut. Der var det åbenbart mere vigtigt at snakke med ham, end at betjene mig.. :/ Det er en underlig måde at behandle sine kunder på, så jeg kørte over og købe en hos kystbanen, i øvrigt til samme pris.

Hvad angår brugt afdelingen hos Togcenter, så har det fungere som kommissions salg for andre kunder, og det er min opfattelse at brugtpriserne er relativt høje, har selv for mange år solgt et par ting gennem dem, som jeg fik meget mere for end jeg havde forventet. Jeg ved ikke om det er lavet om, så det er en brugt afdeling under togcenter, men sådan har det ikke været hidtil.

Derimod har jeg altid følt mig velkommen hos kystbanen. De tager sig tid til sine kunder, og ekspedere færdigt, inden de går videre til næste. Samtidig vil jeg vove at påstå, at de nu har det største udvalg efter de er kommet over i deres nye butik.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af DVG, 26/7-2007 11:46 (#15)

Helt enig med Peter angående Togdillen og Kystbanen, selvom mine Bn-vogne nu ser rimelige ud, så har jeg nu har mine problemer med togdillen..
Togcenter Gentofte har jeg ikke været så meget i da jeg syntes det er blevet meget supermarked over det og det gider jeg ikke, så jeg holder mig til kystbanen.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Thomas_, 26/7-2007 12:11 (#16)

DVG skrev: det er blevet meget supermarked over det og det gider jeg ikke


lige mine ord. Smile fordi man er størst, er det jo ikke nødvendigvis sikkert man også er bedst, men det er jo smag og behag.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af CarstenF, 26/7-2007 12:29 (#17)

Jeg kan kun give Peter ret, efter at have handlet hos
Trinbrættet i Århus indtil det blev solgt, hvorefter de skulle have pengene i forskud og jeg måtte vente i en uge inden jeg fik varerne er jeg nu begyndt at handle
i Kystbanen fin betjening og masser af tilbud

MVH
Carsten
Brugers avatar
CarstenF

Lidt øvet



Antal indlæg: 44
Tilmeldt: 8/11-2006
Status:


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af 95mira, 26/7-2007 14:01 (#18)

Når vi nu snakker om modeljernbaneforhandlere vil jeg også godt smide et par rosende ord efter Felderbanen i Kolding (Bramdrupdam). Rimelige priser og en super betjening. Jeg har en bekendt, som virkelig ikke ved noget som helst om digitaldrift, dekodere osv. Men når han kommer derned bruger de den tid det måtte tage på at sætte ham ind i det ene og det andet. Rigtig fin betjening. Men sådan skal det jo også være i en sådan butik.

Trinbrættet Århus har jeg ikke personligt noget i mod, men har da hørt flere steder, at der findes bedre steder.
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af Mikkel, 26/7-2007 14:40 (#19)

Nu vil jeg nu forsvare Gentofte togcenter! Da jeg købe et Lilliput motorvognset (noget Mo aktigt med styrvogn) skulle jeg også købe 2 dekoder, og han foreslog en god Lokpilot da den køre rigtig godt i en lilliput (Det bedste sted at købe decodere man siger bare ac eller dc og hvad model man har så foreslår han vilken dekoder der er bedst) det var jo så fint men da jeg kommer hjem og ser der er lim rester på vognsiden af min lilliput køre vi tilbage og viser dem den du tager den ind på værkstedet og fjerne det (det var forresten fra frabrikken) jeg blev spurgt om jeg ville havepengene tilbage eller om jeg var tilfreds med modellen og det var jeg jo og så endte det med jeg fil nedslag i prisen så jeg fik 250,- tilbage
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!


SV: Hvorhenne Køber man model-jernbaner?
Skrevet af PeterFrost, 26/7-2007 15:11 (#20)

Din far var vel også med ? Grin
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"DR laver togturs-tv efter norsk model" Real-Life-Tog 49 25-12-2011 04:49
DSB køber ikke ICE-TD Real-Life-Tog 25 21-11-2011 14:46
Græske jernbaner Real-Life-Tog 4 19-07-2011 15:37
24.dk Jernbaner, virtuelle og virkelige Snik-Snak 1 16-07-2011 06:00
Model Forhandlere i Harzen? Snik-Snak 7 11-07-2011 19:48
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: