Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
EA + stamme + EA

Udskriv debat

  EA + stamme + EA
Skrevet af ic3dk, 8/8-2006 14:08 (#1)

Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:



SV: EA + stamme + EA
Skrevet af Denvar, 8/8-2006 14:14 (#2)

Ja, fed sammensætning..

Endnu engang ærgeligt man ikke er bosat på Sjælland Grin
Brugers avatar
Denvar

Erfaren bruger



Antal indlæg: 944
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Aalborg
Alder: 35
Status:

Venlig hilsen
Dennis
Fotograf på: Transportgalleri.dk

SV: EA + stamme + EA
Skrevet af MR-4073, 8/8-2006 14:26 (#3)

Denvar skrev:
Endnu engang ærgeligt man ikke er bosat på Sjælland

Ja sådan har jeg det også.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af DVG, 8/8-2006 14:38 (#4)

hvilken EA er i hvilken ende?
og kører 8151 nogenlunde efter planen?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af ic3dk, 8/8-2006 15:44 (#5)

EA 3004 forrest op til Bn-vognene og EA 3020 op til styrevognen (som var stadig var med grundet tjenestekupé). 8161 er selvfølelig et myldretidstog, men ja, umiddelbart burde det køre efter planen.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af MSS, 8/8-2006 17:46 (#6)

Øv, jeg har desværre glemt mit kamera i dag...
Ellers et sjovt tog -ligesom i starten da EA'erne kørte på Kystbanen, der kørte de også i sandwich Smile
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: EA + stamme + EA
Skrevet af DVG, 8/8-2006 17:54 (#7)

Jeg besluttede mig for at fange 8151 derefter kom jeg hurtigt på Østerport som stedet og jeg tog der ind i god tid og var der allerede 14:30 så der var god tid til at stå og vente på den som kom 15:05 med EA 3020 i front og til min store overraskelse var der en styrevogn med og med mindre den var defekt hjælp det jo ikke lige frem på styrevogns manglen men efter ADns-e og 4Bn vogne kom 3004 trykkende.
Derefter fortsatte jeg til Helgoland men kun med håbet om at den bare holdt nogenlunde og da jeg ankom med s-toget var det da også kun EA 3020 og ADns-e 542 man kunne se men efter lidt ævelse og jeg var næsten på vej hjem da jeg at alle de IR4-sæt holdt lidt snoet og kom så til at tænke på at det måttte være reginal-IC'eren og lidt efter sattte den(IC 957) igang og så var der frit udsyn til hele stammen desvære var perronen ikke lang nok til at få stammen fra den anden ende
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af Tjalfe, 8/8-2006 18:04 (#8)

Flotte billeder, Lasse. Smile
Var der traktion på begge maskiner?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af ic3dk, 8/8-2006 18:21 (#9)

IsoNick skrev: 8161 er selvfølelig et myldretidstog

Skulle selvfølgelig have stået 8151.

DVG skrev: til min store overraskelse var der en styrevogn med og med mindre den var defekt hjælp det jo ikke lige frem på styrevogns manglen

Batterierne var døde på den. Derfor kunne den ikke køres som styrevogn.

Tjalfe skrev: Var der traktion på begge maskiner?

Ja, det burde der være. Alt var samlet færdig. Dog var det kun 3004 der leverede el-varme.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af MY-Fan, 8/8-2006 18:42 (#10)

DVG skrev: Jeg besluttede mig for at fange 8151 derefter kom jeg hurtigt på Østerport som stedet og jeg tog der ind i god tid og var der allerede 14:30 så der var god tid til at stå og vente på den som kom 15:05 med EA 3020 i front og til min store overraskelse var der en styrevogn med og med mindre den var defekt hjælp det jo ikke lige frem på styrevogns manglen men efter ADns-e og 4Bn vogne kom 3004 trykkende.
Derefter fortsatte jeg til Helgoland men kun med håbet om at den bare holdt nogenlunde og da jeg ankom med s-toget var det da også kun EA 3020 og ADns-e 542 man kunne se men efter lidt ævelse og jeg var næsten på vej hjem da jeg at alle de IR4-sæt holdt lidt snoet og kom så til at tænke på at det måttte være reginal-IC'eren og lidt efter sattte den(IC 957) igang og så var der frit udsyn til hele stammen desvære var perronen ikke lang nok til at få stammen fra den anden ende


Jeg så osse flere af de der blå-vogne der med det der mærkelige styrehus, uden lokomotivet foran.. Og EN enkelt med lokomotiv på.. Tror det var i sidste uge eller længere tilbage.. Smile

(Er IKKE ekspert i tog-vogne)
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger



Antal indlæg: 823
Tilmeldt: 28/5-2006
Alder: 34
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af DVG, 8/8-2006 21:36 (#11)

jeg ville så tage en lille tur ud for at fange 4078 men DSB gjorde det ikke ligefrem let for mig først blev min H+ aflyst og derefter var B/B+ så forsinket at jeg skulle vente 15 min i valby og lidt til min overraskelse(jeg havde ikke lige tænkt på tidspunktet) kom EN 483 i mellemtiden.
men lige pulslig dukkede der en B'er op og jeg kørte til Danshøj hvor jeg fangede 4078
EA 3020
EA 3004

og tak nick for alle oplysningerne
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af ic3dk, 9/8-2006 11:51 (#12)

Toget vil igen i dag bestå af to maskiner og stamme. Dog vil der være en alm. vogn i stedet for styrevogn i dag.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af Horsecreek, 9/8-2006 12:14 (#13)

IsoNick skrev: Toget vil igen i dag bestå af to maskiner og stamme. Dog vil der være en alm. vogn i stedet for styrevogn i dag.

Har du en køreplan for toget? Eller er det den samme som igår?
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 45
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af jraaby, 9/8-2006 12:58 (#14)

Thanks for the info Nick! I'll see what I can find now I'm back in Denmark...
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af ic3dk, 9/8-2006 14:23 (#15)

Horsecreek skrev: Har du en køreplan for toget? Eller er det den samme som igår?

Det er den samme køreplan som i går.

EA 3004 og EA 3007 i dag.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af MSS, 9/8-2006 15:03 (#16)

DVG skrev: Jeg besluttede mig for at fange 8151 derefter kom jeg hurtigt på Østerport som stedet og jeg tog der ind i god tid og var der allerede 14:30 så der var god tid til at stå og vente på den som kom 15:05 med EA 3020 i front og til min store overraskelse var der en styrevogn med og med mindre den var defekt hjælp det jo ikke lige frem på styrevogns manglen men efter ADns-e og 4Bn vogne kom 3004 trykkende.
Derefter fortsatte jeg til Helgoland men kun med håbet om at den bare holdt nogenlunde og da jeg ankom med s-toget var det da også kun EA 3020 og ADns-e 542 man kunne se men efter lidt ævelse og jeg var næsten på vej hjem da jeg at alle de IR4-sæt holdt lidt snoet og kom så til at tænke på at det måttte være reginal-IC'eren og lidt efter sattte den(IC 957) igang og så var der frit udsyn til hele stammen desvære var perronen ikke lang nok til at få stammen fra den anden ende


Flotte fotos! Grin

Jeg så osse flere af de der blå-vogne der med det der mærkelige styrehus, uden lokomotivet foran.. Og EN enkelt med lokomotiv på.. Tror det var i sidste uge eller længere tilbage.. Smile

(Er IKKE ekspert i tog-vogne)


Så får du da lige en kort forklaring:
Vogne med førerrum er dem man kalder styrevogne. Herfra kan man fjernstyre lokomotivet i den anden ende af toget, så kan det skubbe toget i stedet for at skulle skifte ende.
De blå (tidligere røde) vogne er Bn-vogne, de kører primært på Sjælland.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: EA + stamme + EA
Skrevet af DVG, 9/8-2006 19:04 (#17)

så er der lidt fra 4151
EA 3007
EA 3004
og min efterretningsagent oplyste samtiddigt at 4571 kun var på 3 vogne
Me 1503
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: EA + stamme + EA
Skrevet af MSS, 9/8-2006 22:22 (#18)

Jeg var også på pletten og fik nogle billeder. Ligeledes fik jeg fotograferet tre usædvanlige Bn-vogne:

Bn 915 var indrangeret bag ME 1524 i et regionaltog på København H. Den havde ingen latrintank (!), så der fossede "vand" ud på sporet imens den holdt ved perron Shock

Bn 750 (som jeg selv kørte med) og Bn 768 var begge indrangeret i EA-EA garnituret, der ganske korrekt ingen styrevogn havde (ikke engang en BDn-o). Disse to vogne havde ingen døråbningshjælp! Shock Shock Noget jeg ikke har set i 10 år..! Så folk måtte altså knokle med selv at åbne de meget stramme døre. Bn 750 havde et meget slidt interiør :?

Jeg uploader billederne i løbet af et par timer Smile
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: EA + stamme + EA
Skrevet af DVG, 9/8-2006 23:21 (#19)

MSS skrev: (ikke engang en BDn-o).
ja rent 2. klasse

MSS skrev: Disse to vogne havde ingen døråbningshjælp! Shock Shock Noget jeg ikke har set i 10 år..! Så folk måtte altså knokle med selv at åbne de meget stramme døre.
ja det er surt når man rammer sådan en vogn og for det meste er det også kun en af dørene der bliver åbnet
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:



SV: EA + stamme + EA
Skrevet af ic3dk, 9/8-2006 23:31 (#20)

MSS skrev: Disse to vogne havde ingen døråbningshjælp!
Noget jeg ikke har set i 10 år..!

Der kører nu stadig en del af de vogne uden døråbningshjælp, jeg har dog ikke det præcise tal på dem.

MSS skrev: der ganske korrekt ingen styrevogn havde

Nej, så hvileafdelingen i vognen i bunden af stammen, var aflåst og lavet om til tjenestekupe.

I dag var der i øvrigt ægte dobbelttraktion på stammen. Det var der ikke i går. Der var det kun lokomotivet forrest i køreretningen som trak.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DD-Stamme på Nytårsvisit i Ar Real-Life-Tog 5 02-01-2009 23:46
En hel stamme nye godsvogne er ved at være klar Materiel 2 20-01-2007 13:01
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: