Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Trainz/Microsoft.

Udskriv debat

Trainz/Microsoft.
Skrevet af MY-Fan, 28/5-2006 16:56 (#1)

Hej alle sammen Smile

Nu skal i høre...

Jeg har dette her tog-spil, Trainz Ultimate Collection. Eller rettere sagt, lånt af en ven... (Kører uden CD, weee)... Nå, men det er skam sjovt nok, og har da ET ENESTE MY, som lå på en CD, som osse fulgte med, inde i Paint Shed, da jeg installerede det Smile ... Nu er det så bare... Har i slet ikke nogle tog til Trainz (ikke 2004 eller 2006) ?... Fandt rigeligt med DSB tog inde på deres hjemmeside, men kunne ikke finde ud af at installere dem.. Så spurgte jeg i deres forum, men de har jo vaner med ikke at sætte punktum efter et ord, så det fik jeg ikke meget ud af.. :/ Håber i kan hjælpe mig med dette her...

Så til det andet spørgsmål: Fandt den her totalt vilde side, fed side! Grin Det er da fedt at man kan køre i København, Kalundborg og alle de andre, og endda i DSB tog! Grin.. Men så er problemet.. Hva er det for et spil på din side der ?.. Ja, dumt spørgsmål tænker i nok, for der står jo som sagt Microsoft Train Simulator.. Men hvilket årstal er det spil fra ?.. 2004? 2005? eller 2006??..

Vil rigtig gerne have fat i det spil, men vil jo ikke tage fejl, for spillet skal jo være det rigtige før man kan installere de der ruter, eller hva de nu hedder! Grin

Hovsa, glemte noget! Grin Her er siden! Grin http://berggreen.dk/msts/?

Mvh. Mikkel. Smile
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Antal indlæg: 823
Alder: 34
Status:

SV: Trainz/Microsoft.
Skrevet af Bab, 28/5-2006 16:58 (#2)

Det er jo det spil, hele denne side handler op (næsten).

Microsoft Train Simulator, og det er fra ca 2001.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Antal indlæg: 1577
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

Skrevet af BlackChart, 28/5-2006 17:04 (#3)

Og spillet kan bl.a. købes i vores webshop her på siden...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af MY-Fan, 28/5-2006 18:05 (#4)

Coooool Grin

Skal lige have momse til at bruge sit kreditkort, og giver hende så pengene når det er her.. Men venter til efter sommerferien Smile

Er det godt ?

Og køber det jo kun fordi jeg vil installere de der danske baner der Grin

Er banerne svære at installere? Og hva med at indsætte nye toge? Er det svært?
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af BlackChart, 28/5-2006 18:07 (#5)

I begyndelsen kan det virke lidt besværligt at få det til at fungere, men efterhånden som du lærer det er det ikke noget problem mere Smile

Der ligger desuden en del gode guider i download sektionen...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af MY-Fan, 28/5-2006 18:17 (#6)

Ja, okay, det lyder altid rart med en guide, hehe Smile

Men hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af alligevel, skal jeg så bare spørge her inde ? Smile

Og måske kunne du jo altid hjælpe mig, hvis der nu var noget Smile Men det lyder let at indsæte de toge.. I Trainz er det bare en PAIN IN THE A** at indsætte dem :/

Jeg tænke osse på... Jeg er en meget stor fan af tog-ulykker, hehe Grin Har du nogle sider, hvor man kan se forskellige billeder af toge, der er forulykket, sælges, eller bare er udbrændt ? Grin
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af MY-Fan, 28/5-2006 18:18 (#7)

Og glemte osse.. Ophugget, til spørgsmålet af billeder.
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af knudbe, 28/5-2006 18:43 (#8)

MY-Fan skrev: Hovsa, glemte noget! Grin Her er siden! Grin http://berggreen.dk/msts/?[/quote]

Sejt Smile
Det er gennem min side at du har fundet her ind. Det plejer at være omvendt.
Hvordan har du fundet frem til den?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af MY-Fan, 28/5-2006 18:47 (#9)

Jeg søgte på Microsoft Train Simulator.. så stod der noget med tilbehør, og BLING!.. der var din side så Pfft
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af MY-Fan, 28/5-2006 19:08 (#10)

Hvad er det der Denmark 2000 ? Smile

Skal man bruge et program til at lægge toge, vogne og godsvogne og ruter (f.eks. København H - Nykøbing) ? Ligesom jeg gør med Trainz ?
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af knudbe, 28/5-2006 20:20 (#11)

MY-Fan skrev: Jeg søgte på Microsoft Train Simulator.. så stod der noget med tilbehør, og BLING!.. der var din side så Pfft

Fedt! Topplacering på Google når man søger på sider fra Danmark. Det er jo penge værd. Jeg må vist få nogle reklamer på Grin

MY-Fan skrev: Hvad er det der Denmark 2000 ? Smile

Skal man bruge et program til at lægge toge, vogne og godsvogne og ruter (f.eks. København H - Nykøbing) ? Ligesom jeg gør med Trainz ?

Du får lidt fra grunden:
MSTS (Forkortelse for programmet) kommer på en CD, hvor selve programmet ligger.
Der ligger også nogle ruter (det er skinneanlægene med signaler, landskaber, bygninger o.s.v.)
SÃ¥ er der materiellet - lokomotiver og vogne.
Til sidst er der aktiviteter. Det er en opgave tiul en specifik rute, hvor udvikleren har sammensat materiellet, start/slutpunkt, andet trafik samt defineret en opgave. En opgave kan være at køre et tog fra en station til en anden og stoppe undervejs for at opsamle/afsætte passagerer eller vogne.

I MSTS består ruter, materiel og aktiviterer af en masse filer der er grupperet i mapper, men det behøver du ikke at vide så meget om...

Men det som følger med i selve MSTS-pakken er ruter/materiel/aktiviteter i USA, Europa/England og Japen, men ikke dansk i Danmark.
Så når du vil køre dansk i Danmark, så skal du bruge en masse af det som en masse forskellige mennesker har lavet i deres fritid.
Ruten Denmark 2000 version E er en af disse frivilligt fremstillede "ting" til MSTS. Det er simpelthen de væsentligste jernbanestrækninger i Danmark.
Den skal downloades og installerese i MSTS.

Hvis du kun har den, så kan du tøffe ldt rundt med et udenlandsk lokomotiv på danske strækninger, men det er lidt kedeligt, så du skal også have nogle aktivitetere og noget dansk materiel. Og alt det kan du finde her på sitet Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat: