Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?

Udskriv debat

  Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Bab, 22/3-2006 16:04 (#1)

Jeg har oplevet, at hvis man bremser hårdt, kan man kører over for rødt.

Hele 3 gange gjorde jeg det i en aktivitet. Undgik med nød og næppe at smadre to ic3 tog.

Er det almindeligt eller er der ingen som har prøvet det efter ??

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:



SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af knudbe, 22/3-2006 20:54 (#2)

Har oplevet det mindst to gange.

Nordgående ved udkørsel fra dobbeltsporet mellem Nykøbing F og Eskilstrup
Nordgående ved udkørsel fra Glumsø
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af TorbenB, 28/3-2006 23:14 (#3)

Jeg har lige oplevet det under KnudBes udmærkede Gedser-Kbh-aktivitet. Noget af et gys, når man ser toget drøne forbi det røde lys - og så ser noget i det fjerne på sporet foran, der hurtigt kommer nærmere...

Mvh
Torben


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
TorbenB

Lidt øvet



Antal indlæg: 28
Tilmeldt: 21/11-2005
Alder: 58
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Mikkel, 29/3-2006 09:15 (#4)

Ja så er det jo bar FUUUULD BAK
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger



Antal indlæg: 844
Tilmeldt: 1/5-2004
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af KimEast, 29/3-2006 09:28 (#5)

Æææhm Bab. Den forstår jeg ikke lige?? I al den tid jeg har haft med signaler at gøre, og kørt på ruter, har jeg KUN kunnet køre overfor rødt, hvis jeg fik lov til det via Tabulator-knappen! - Og det får man kun lov til hvis man er ved rangering i en aktivitet. -- MEN man kan sagtens lave en aktivitet sådan, at man kører frem for grønt på en enkeltsporet strækning, og LIGE efter det, er der sat et modgående tog på samme strætning, der så kommer mod een. Er man for TIDLIGT på den, sker det OFTE, da den der bygger en aktivitet IKKE lige regner med at een er 10 min for tidligt inde på en strækning. Så siger det BANG! - Derfor er alle mine tidligere aktiviteter, og kommende, lavet på den måde, at intet starter ude mindt på en strækning, men på en station, så er der da i det mindste et signal der kan stoppe Ai-toget. (At det så OGSÅ er kikset en gang og Ai-toget er helt ude i skiftesporet, er en anden sag). -- *G*

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Bab, 29/3-2006 10:24 (#6)

Det lykkes mig alligevel 3 gange på en aktivitet. Den ene gang på vej ind til en perron, hvor der holdt et tog. Der kørte jeg over 2 røde signaler. Men også på fornemmelsen at MSTS opgiver hvis den oplever en fejl. Og lader mig kører over det andet røde signal også.

Men med en hastighed på 0 km/t som tilladt hastighed.

Den anden gang kom jeg over for rødt og fik bremset inden næste signal. Der kunne jeg hverken kører frem eller tilbage. Toget opførte sig som en yoyo. Og der var ikke andet end ca 50 m til hvert signal foran og bagved.
(har et save game af det).

Det lader så også til at andre har problemet. Men hvis det er aktiviteten, er det måske knud og andre vi skal have fat i ??

Hvis det er placeringen af ai trafik som kan være skylden ??

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Ghosttrain, 29/3-2006 11:43 (#7)

Hej Bab

Hvis du kører i explore route og kommer til dette signal, hvad viser det da ved udkørsel ?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Bab, 29/3-2006 11:58 (#8)

Det har jeg så ikke tjekket. Men vil det ikke altid vise grønt i explore ?

Der er jo ikke noget "fyld" på banen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Ghosttrain, 29/3-2006 12:27 (#9)

Jo, det SKAL vise grønt i Explore Route, men der kan forekomme databasefejl i nogen af signalerne, det er derfor jeg spørger. HVIS signalet viser blinkede grønt lys, er databasen iorden.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Bab, 29/3-2006 12:37 (#10)

Nu er jeg ikke inde i signal navnene endnu.

Men det var et af dem på jorden med prikker. Og de stod vandret. Lige før Glostrup station.

Jeg skal nok prøve at tjekke det igen i explore. Men vil da tro det står som det skal. 2 lodrette prikker.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Ghosttrain, 29/3-2006 12:40 (#11)

Kørte du i venstresporet ved Glostrup ? Det andet signal jeg spørger til er det i Eskildstrup
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Bab, 29/3-2006 12:49 (#12)

Perronen ved Glostrup er på venstre side af mig, så må det være højresporet ??

Det med Eskildstrup var ikke mig, men Knud.

Men jeg fik fejlen samme sted. Jeg hang bare fast imellem 2 signaler. Det er hvor et dobbeltspor går over i et enkelt spor. Har screen af det, når jeg kommer hjem.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Tjalfe, 29/3-2006 16:20 (#13)

Da jeg testkørte aktiviteten RØ 1220, for Knud, var jeg meget tæt på at banke op i et forankørende togi Glostrup.

Jeg fik ingen advarsler eller noget somhelst hen til en dværg på stop (Jeg passerede dobbeltgrøn I-signal).
Dværgen passerede jeg, selvom den stod på stop, og fik en hastighedsbegrænsning på 0 km/t. Det forankørende tog havde ikke passeret PUen, opdagede jeg. Og det var højrehovedspor der blev kørt på der.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af knudbe, 30/3-2006 00:36 (#14)

Okay, jeg lovede jo at det var en spændende aktivitet og så skal hjertet vel op i halsen en gang imellem Wink

Nej, spøg til side....

Til KimE: Ingen af de nævnte AI-tog er startet midt ude på en strækning. Godstoget som ses ovenfor lige før Eskilstrup er startet i Vordingborg.

Det forankørende tog i Glostup (for mit vedkommende mener jeg at det var ved Valby) har været et eller andet sted foran lige siden Roskilde.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har oplevet det i andre af mine eller i andres aktiviteter, men jeg har ikke bevidst gjort noget for at dette kan ske, selv om jeg da til tider har været irriteret over at spillet bare slutter fordi man ikke når at stoppe helt ved det røde signal. I virkeligheden bliver lokoføreren vel heller ikke smidt ud af toget bare for at overskride et pludseligt rødt lys med en meters penge...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af KimEast, 30/3-2006 03:57 (#15)

Må snart lige ha fat i den aktivitet.. Glostrup?? Dværg efter I-signal, perron på venstre side?? Hmm, det lyder IKKE godt, hvis det er rigtigt. Man kan egentligt godt ha en dværg 50 meter efter I-signal. Problemet er bare, at I-signalet viser 1 grøn og fuld hastighed. Ham der kan nå at stoppe på 50 meter, er dygtig!! -- Udover det forekommer det slet ikke, at der er dværg efter I-signal på en hoved-linie, FØR PU'signalerne. In real altså.. *G*

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Bab, 30/3-2006 08:48 (#16)

Som jeg skrev i første indlæg, skete det KUN når jeg bremsede kraftigt. Ikke ved normal rullen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Tjalfe, 30/3-2006 16:05 (#17)

Hvorfor er der en dværg til S-banen, i fjerntoghovedsporet?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af KimEast, 30/3-2006 17:24 (#18)

Jeps, så har jeg været i Glostrup! I MSN altså. Og det er korrekt, at kommer man FRA Roskilde og skal ind på Glostrup, så kommer der et I-signal, og lige efter en dværg, før man kommer til perron! - Nu er I-signalet bedøvende ligeglad med der er en dværg der står på STOP, der er grønt og lodret streg i I-signalet, og man kan bare smutte ind med, i princippet 180 km/t.! -- problemet er bare, at 80 meter henne er en dværg på stop, og inde på perron holder et tog! -- IN REAL er der et I-signal og inde ved perron et SI-signal (er også sådan i Dk1-ruten). Herved forhindres denne situation .. Er der tog ved perron, kan man stadig komme ind forbi I-signalet, der nu står med "brækket arm", dvs max 60 km/t. SI-signalet længere inde er selvf. på Rødt, da der er tog ved perron, i TrackMonitor viste I-signalet faktisk gul prik, så man er forberedt i lang tid forinden at standse, dengang vi havde DK1-ruten. -- Men her regner jeg med der lige blir lavet om, så folk ikke smadrer ind i de holdende toge.. Wink

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af Ghosttrain, 30/3-2006 17:53 (#19)

Fejlen på I-signalet er fundet og rettet. Det var linkningen til sporskifterne der var røget sig en tur. SI signal opsat istedet for dværg. ( jeg troede at det var ved kørsel fra KBH der var fejl. )
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Over for rødt !! Kendt MSTS fejl ?
Skrevet af KimEast, 30/3-2006 23:47 (#20)

Ak ja. De dværge kan virkelig være et gys. Kan se der er nogle lige syd for Vordingborg. De er skam rigtig nok IN REAL, men i MSTS dur systemet IKKE! - Man kan få grønt ud af Vordingborg Sydpå, selvom der er et tog der endnu ikke er kommet il næste I-signal, bare det foran er kommet over den lille bro ved dværgen. -- Modsat vej er det værre. Der kommer dværgen lige efter U-signalet, der kan være grønt, og SÅ har man 30 meter at stoppe på. -- IN REAL blir en togvej spærret mellem to "stationer", og de dværge er der bare som ekstra sikkerhed (hvis broen skulle finde på at gå op). i MSTS kan de desværre ikke have nogen funktion, da man ikke kan sige til et U-signal, at det skal være rødt indtil der er frit helt fremme til næste I-signal. MSTS er ligeglad, den gir grønt, når der er en blok ledig, om den så kun er 10 meter lang. Sad

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32
MSTS og Windows 8 Andet 5 05-05-2013 09:07
GENESIS TIL MSTS Materiel 4 09-12-2012 07:20
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: