Forum » Off Topic » Modeltog
Min lille bane under opbygning

Udskriv debat

  Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 3/2-2006 01:24 (#1)

Jeg kan ikke bryste mig af at have så meget Dansk, udover nogle godsvogne samt passagervogne fra DSB samt fra nogle få Lokalbaner.
Mit materiel består af 2 Schweizertog af type 160 samt 6/6 - 1 Ice - 1 Br 103 - "1 Br 89 - 1 Br 50" begge dampmaskiner samt Br V 160 dieseltog.
dertil er der foruden nævnte vogne militærtransport samt civiltransportvogne til køretøjer, og ca 50 blandede godsvogne.
Tee passagervogne og Schweizer passagervogne til et hel stamme bestående af 6 vogne også hvad angår Ice.
Herudover er der samlet over 80m spor, hvoraf meget ikke kan stilles op pga plads, hvad også angår bygninger.
Sender her nogle foto fra en foreløbig opstilling med en del af materiellet, billederne er måske ikke af bedste kvalitet men det går vel.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af togdrengen, 3/2-2006 08:11 (#2)

Jamen det ser da godt ud Per! Jeg har kun 2 lokomotiver en MK og et damplokomotiv! Plus jeg har nogle godsvogne så det er ikke så meget! Men opbygningen kan da fortsætte med min opbakning! :lol:
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af Thomas_, 3/2-2006 09:00 (#3)

Er det noget du lige har været ude og investere i? Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 3/2-2006 13:31 (#4)

Hej Thomas
Nej det er noget som er ca 4 år gammelt, dog er der ting som vogne også fra DSB som er over 10 år gammelt, idet det er er metal passagervogne, og andre små passagervogne som også er fra den tid, men det meste er kun 4 år gammelt. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 17/2-2006 08:31 (#5)

Hejsa
Det med at tage billeder er ikke lige mig........Jeg har prøvet at tage billeder med et nyt camera og det er ikke de bedste som skinner frem, men jeg har alså prøvet at lave et foto af hvad der er under kørsel hos mig, og det er blevet til en del billeder.
Nu advarer jeg jer, de er ikke til at få hverken bronce eller tin for de foto, men man kan da fornemme hvad det er, og i kan se det på dette link.
http://www.tramto....php?t=125
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af togdrengen, 17/2-2006 09:12 (#6)

Nogle af dem er lidt utydelige, men ellers ser det da flot ud Per!
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af Thomas_, 17/2-2006 12:09 (#7)

Hej Per..

Du har da en del tog.. Det må man sige..

Meen, det er den forkerte spisevogn du har til din ICE.. den type spisevogn du har, er til ICE1, og det er en ICE2 du har.

ICE1 er et heltog med 2 motorvogne og 11 mellemvogne.. 3 stk. 1. klasses, 1 spisevogn og 7 stk. 2. klasse.

ICE2 er et halvtog med 1 motorvogn og 7 mellemvogne hvoraf den ene er kombineret styrevogn og 2. klasses. ellers er der 2 stk. 1. klasse spisevognen og 4 stk. 2. klasses.

Måden man kan se forskel på spisevognen til de to typer, er ved at lægge mærke til taget. til ICE1 er taget forhøjet og med vinduer, og til 2'eren ligner vognen de andre vogne i stammen.

det var lidt om ICE.. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 30/3-2006 20:40 (#8)

Hejsa

Ja så har Gipperbanen fået sit 1. Danske lokomotiv som drejer sig om det røde DSB MA lyntog. Det har både loksound og horn, og så fra nyt for kun 1600,-
Nu mangler jeg bare at næste sending skal komme, som drejer sig om 2 Østriske 2016 og 2 stk af det Tyske DB BR 185 som er et Eltog, hvorimod det Østriske er et Dieseltog.
Jeg mener at jeg så har maskiner nok indtil videre. Dog er tanken at den skal udvides med Danske MYèer og Tyske DB BR 110 og 140, men nu må vi se. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af Horsecreek, 31/3-2006 00:49 (#9)

gippermand skrev: Jeg mener at jeg så har maskiner nok indtil videre.

Tillykke med din MA'er. Cool

Husk, at en modeljernbane mand ikke kan have for mange lokomotiver, kun for få spor. Grin Wink
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 44
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 31/3-2006 16:08 (#10)

Hejsa Horsecreek

Ja det kan da være noget om, jeg har også lige fået et program som hedder Wintrack, så nu kan jeg tegne en bane, og så bygge den efter modellen. Men for at få den til at skifte højde, som så vil give banen et bedre look ved at togene også kører i et højere plan, havde jeg tænkt på at lave 2 rundeller, en for at komme op i højde, og en for at komme ned igen, evt med en form for lagringsplads af lokomotiver i baner allernederst.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af JBA, 31/3-2006 20:28 (#11)

Man må applaudere at du har sans for kvalitet når du vælger MA lyntog først. Det er det eneste rigtige tog i DK
Brugers avatar
JBA

Medlem



Antal indlæg: 160
Tilmeldt: 16/5-2004
Alder: 38
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 31/3-2006 23:36 (#12)

Hejsa Janus

Valget var om jeg skulle vælge DSB gods eller DSB MA, og tænkte at MA var et helt sæt, samt at det var det bedste tog at have i en samling lige her og nu. Kunne dog også godt tænke mig en MS lyntog, men der er jo mange man kan købe sig fattigt på, så nu må vi se hvad som kommer ud over de andre 4 som er bestilt. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af 95mira, 1/4-2006 00:26 (#13)

Heljans MS-lyntog er penge ud af vinduet... Det kører elendigt og ustabilt... Sad
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 13/4-2006 23:06 (#14)

Hej

Jeg var lige en tur i Nordjylland....waw hvor var der mange tog, og ja man er jo et barn når det gælder tog, så jeg endte med at have 5 med hjem.
Det drejer sig om en
DB BR 120 Eltog
DB BR 140 Eltog
DB BR 143 Eltog
DB BR 260 Rangermaskine Posttogsæt
DB BR 98.3 Glaskasten med 2 vogne og musikkanter til den ene vogn.
Ja det kan jo ske når man føler glæden ved de skønne modeller.
Har også bestilt DSB MY godstog, men bliver nok først leveret ultimo November.
SÃ¥ regner jeg med at min bane har 20 tog til den tid. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af Tjalfe, 13/4-2006 23:14 (#15)

De rige har mange glæder Grin

Held og lykke med dine nyerhvervelser Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af peter_enoe, 14/4-2006 09:06 (#16)

tja, 20 toge, så få du godt nok tæt trafik med mindre du bygger din bane om med skjultet banegård
Brugers avatar
peter_enoe

Lidt øvet



Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 29/12-2005
Bopæl: syd sjælland
Alder: 56
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af Thomas_, 14/4-2006 09:17 (#17)

Ahh, der er jo ingen der siger man skal have alt sit materiel på banen samtidigt.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af peter_enoe, 15/4-2006 00:26 (#18)

det sandt nok, meeeeen er det ikke lidt trist at skulle skiftet toget med hånden, fremfor blot at kører det frem fra den skjulte banegård
Brugers avatar
peter_enoe

Lidt øvet



Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 29/12-2005
Bopæl: syd sjælland
Alder: 56
Status:


SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 15/4-2006 03:51 (#19)

Hejsa

meeeeen er det ikke lidt trist at skulle skiftet toget med hånden, fremfor blot at kører det frem fra den skjulte banegård

Dette er også menigen eller delvis. Banen skal bygges op i flere etager om man vil kalde det sådan eller led/dele.
Aller nederst skal den skjulte Banegård eller rangerings banerne ligge, og der vil blive plads til et ydergående dobbelspor hele vejen rundt, skal lige nævne at banen vil blive bygget op i U form. Men da der ikke er baner nok for neden, som vil bestå af 3 spor m. plads i hver til 6 vogne samt maskine og 2 spor m. plads til 4 vogne samt maskine, og 3 spor til godstog, samt et gennemgående spor dertil man ønsker det, derfor vil der i en højere etage være en drejeskive med remiser til 15 maskiner under tag, samt 6 maskiner i det fri.
Banegården får 4 spor samt en lokalbane, som ved hjælp af karuseller vil stige til højere etage for til sidst at ende oppe ved en station for så at returnere igen.
Så hvad angår plads til maskinerne så er det ingen problem, jeg kan have endda nogle flere.
Problemet bliver nok med huse og øvrige pynt, men det må man se på, når den tid kommer. Lige iøvrigt er jeg ved at samle skinner af de typer der skal til, og så for at gøre dem både elektrisk og digitalt - signaler - køremaster og tråde, og først når jeg har det meste, ihvertfald det som skal dække det nederste lag, bliver det sat op. Det ville være dumt at plante skinner og sporskifter, for at tage dem op senere, for at sætte ting under dem, og så igen placere dem. Wink

Jeg kan da lige vedlægge nogle foto af de forskellige lag på banen som den vil komme til at se ud.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Min lille bane under opbygning
Skrevet af , 15/4-2006 04:26 (#20)

Hejsa
Her er først hver etage markeret, og derefter lag på lag. Banen er tegnet på Wintrack, som er et virkelig godt program, og hvor man kan stable spor på lag i hver etage.
Nu kan i jo sige hvad i mener om den bane jeg vil have, huse er ikke placeret endnu eller træer - veje m.m. Cool


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
En lille historie Hjemmesider 5 08-07-2011 16:27
Spar en lille halvtredser på RailWorks2 Andet 1 26-02-2011 11:39
Et lille problem Ruter 4 01-02-2011 13:34
Morsomt lille spil Snik-Snak 8 23-08-2010 18:42
Bane til Billund - hvordan Real-Life-Tog 55 17-07-2010 19:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: