Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
coupler-fix.

Udskriv debat

coupler-fix.
Skrevet af line, 29/1-2006 18:49 (#1)

I en aktivitet har jeg problemer med "broken coupler" og kører derfor coupler-fix, hvilket jeg tidligere har prøvet med et godt resultat. Men denne gang afbrydes programkørslen med en meddelelse: "Run-time '5'; invalid procedure call or argument". Er der nogen, der ved hvad dette betyder og hvad skal man gøre ved det. Denne gang blev problemet med broken coupler ikke løst.
Med venlig hilsen
Per.
Brugers avatar
line

Medlem

Antal indlæg: 53
Bopæl: 5250 Odense SV
Alder: 88
Status:

SV: coupler-fix.
Skrevet af manta, 29/1-2006 18:52 (#2)

Hej Per.

Har du Banedanmarks sneplov installeret?

Hilsen Mads
Brugers avatar
manta

Lidt øvet

Antal indlæg: 16
Status:

Skrevet af , 29/1-2006 19:43 (#3)

Ja slet din sneplov, jeg havde sammen problem, og jeg kunne kørere couper-fix igennem uden problemmer, du kan jo installere sneploven igen bagefter.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af trnielsen, 29/1-2006 20:20 (#4)

Der er en anden måde end den som Jan beskriver: Det er at du åbner ConTEXT-editoren eller EngMexx. Screenshottet er fra ConTEXT. I feltet "Break" (markeret med blå baggrund) skal værdien være "5.1e7N". Det skal den være da coupler-fix så ellers ikke kan styrke koblingerne på pågældende trækkraft (eng) eller vogn (wag).

Iøvrigt er der meget at materiellet fra "Down Under" som har givet mig problemer i forbindelse med coupler-fix fordi værdien ikke var netop 5.1e7N. Det har givet mig en del arbejde og i EngMexx kan man nøjes med at skrive 5,1e7 i begge Break-felter i 1. Kobling og evt. 2. Kobling, da N står bag begge felter.

Nu nævnte jeg ConTEXT-editoren, men de to andre Notesblok og WordPad kan også bruges.

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 580
Bopæl: Nyborg
Alder: 62
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

Skrevet af line, 29/1-2006 21:13 (#5)

Tak for svarene. Har nu slettet sneploven både i trainset og consist, men det blev det ikke anderledes af. Den anden måde, som trnielsen beskriver forstår jeg amatør uid computer ikke, men kan se at det netop er de anførte værdier der er nævnt i coupler-fix.
Men skidt, problemet optræder kun i "sukkertransport" (tror jeg nok) så jeg undlader blot at køre den. Iøvrigt en god aktivitet!
Med venlig hilsen
Per
Brugers avatar
line

Medlem

Status:

Skrevet af trnielsen, 29/1-2006 23:53 (#6)

Hej Per

Du skal åbne wag-filen ved at højreklikke på den og der kommer en boks frem. Derefter venstreklikker du på "Åbn med" og her kan du så åbne ved hjælp af WordPad eller Notesblok. Strukturen i Notesblok minder om den der er i ConText, men uden farver. På den 20. linie finder du Break med de to værdier bagefter, som begge skal hedde 5.1e7N. Gør de ikke dette så skal de rettes dertil.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Status:

Tommy Rolf Nielsen

Skrevet af knudbe, 29/1-2006 23:58 (#7)

line skrev: Men skidt, problemet optræder kun i "sukkertransport" (tror jeg nok) så jeg undlader blot at køre den. Iøvrigt en god aktivitet!

Hvad problem har du i sukkertransporten?

Jeg kunne ikke få sukkervognene til at hænge fast. Men efter CouplerFix kunne jeg selt ikke få dem på.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KÃ¥re, 30/1-2006 00:03 (#8)

Hej Per

Du kan jo se i loggen hvor programmet "går i stå" og dermed hvilken vogn/lokomotiv det er galt med.

Jeg havde engang det samme problem og det viste sig (så vidt jeg husker) at det var fordi der var indsat ekstra mellemrum mellem ordet "Break" og parantesen.

Altså et (og kun et) mellemrum mellem "Break" og "(" - og et mellemrum mellem sidste ciffer/bogstav og ")".

Prøv ad.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af trnielsen, 30/1-2006 00:13 (#9)

Hvis Poul Schønbech, der har lavet repaint af sneploven, ellers er med på den, kan jeg ligge en opdateret wag-fil ud til download her.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Status:

Tommy Rolf Nielsen

Skrevet af line, 30/1-2006 18:00 (#10)

til knudbe.
Problemet hos med sukkertransport opstod i første sporskifte ved indkørsel i Næstved. Der fik jeg broken coupler og spillet gik ned. Indtil da kørte aktiviteten perfekt.

Det var en god ide for mig med at kigge i loggen. I een vogn fik jeg rettet i break og efterfølgende fulgte litra 298, TdsFcs og DSB Tdgs. Disses Wag filer kunne jeg ikke åbne til noget læseligt og valgte at slette dem. Så kunne jeg køre sukkertransport til ende. Det er så muligt, jeg mangler disse vogne i andre aktiviteter, men tid den sorg.
Under alle omstændigheder, tak for hjælpen, det er dog fantastisk som I kan det her.
Med venlig hilsen
Per
Brugers avatar
line

Medlem

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg