Forum » Trainz » Generelt
Trainz til download

Udskriv debat

  Trainz til download
Skrevet af , 31/12-2005 22:28 (#1)

Hejsa Trainz-bruger

Jeg er begyndt at lægge ting til download for Trainz. Wink
I første omgang er det til rutebygning, men der vil komme mange forskellige ting, alt efter hvad gipper.dk kan få lov til at lægge op.
Håber at gipper.dk, kan få lov til at lægge Danske ting op, men det er jo et spørgsmål om hvad byggerne siger...... Wink

Jeg vil prøve at holde jeg orienteret gennem Tramtown-Forum.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Trainz til download
Skrevet af Steamhammer, 1/1-2006 14:20 (#2)

Tjaeh Per,

Du får det nok temmeligt svært, for Aurans egen Download Station er "Stedet" hvor de fleste henter deres ting og det fungerer for det meste let og smertefrit og så er man sikker på at tingene overholder Aurans "spilleregler", når man henter tingene der.
Det er desværre ike altid tilfældet med ting som kan hentes andre steder, så et godt råd fra mig vil være at du tjekker tingene i stedet for bare at ligge dem ukritisk til DL på din side! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Trainz til download
Skrevet af AndreasM, 2/1-2006 00:34 (#3)

gippermand skrev: Håber at gipper.dk, kan få lov til at lægge Danske ting op, men det er jo et spørgsmål om hvad byggerne siger...... Wink

Nej herfra ihvertfald. Se iøvrigt Mogens' svar...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Trainz til download
Skrevet af , 2/1-2006 16:28 (#4)

Jamen AndreasM
Det står dig frit for, det samme gælder hvor du vil hente dine ting. Gipper er nu et sted hvor mange kommer, og endda fra mange steder rundt omkring i verden, og mange tilkendegivelser kommer der også. Så hvad enten du er blandt dem eller ej, så er jeg da også sikker på at de ting som siden lægger op, fra personer som laver disse ting, så vil der være noget som mange kan få glæde af.
Hvad angår Danske ting, så havde jeg nu heller ikke regnet med det, for at være helt ærlig. Jeg kan da glæde mig over at visse Danske personer har været med til at lægge noget op på siden, og andre Danske ting har jeg så været heldig at Personer udefra har lavet godt nok til Trains, men man ved jo ikke hvad som kan ske fremover, også uden dem som ikke vil nu............Vi skal jo passe på de gode ting vi laver........ Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Trainz til download
Skrevet af AndreasM, 2/1-2006 17:27 (#5)

Er helt klar på at det står mig frit for, men tror ikke helt du forstår strukturen i Trainz, den er ikke bygget op ligesom MSTS. Wink

I MSTS ligger alle bygninger, træer, perroner, skilte, alt simpelthen med ruten, så når du downloader en rute følger det hele med, fordi rutebyggeren har lagt det ind.

I Trainz derimod, har ruterne kun referencer til tingene, dvs at du downloader kun ruten, og trainz kigger så i ruten efter referencer, og de referencer som du ikke har installeret i forvejen på dit system bliver så slået op på download stationen, og hentet..
Hvis rutebyggeren bruger bygninger oa. som han har hentet fra et andet sted end download stationen, og de pågældene ting ikke er på download stationen, ja så vil de ting mangle når brugeren henter hans rute. Og så skal brugeren selv rundt for at finde det, f.eks. hos dig... Derfor nægter langt de fleste rutebyggere til Trainz at bruge ting som ikke ligger på downloadstationen, da det gør det til et download helvede uden lige, for dem der skal hente deres ruter.

Desuden har du lagt tingene op i zip format, det er heller ikke så "velset" i trainz kredse. Lidt ligesom at i bruger installere til togene til MSTS, så er Trainz lige fra starten blevet udrustet med en distributionsstandard, de såkaldte ".cdp" filer. Fordelen ved .cdp er at der er en form for fejlkontrol i, og at de er 99,9% virussikre, så en .cdp ved Trainz folket hvad er, og stoler på, mens en zip kan være fyldt med fejl og andet skidt..

Og som Jørgensen ville have sagt det: Smile

Med venlige forklarende hilsner
Andreas
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Trainz til download
Skrevet af , 2/1-2006 21:23 (#6)

Hejsa Andres

Desuden har du lagt tingene op i zip format, det er heller ikke så "velset" i trainz kredse. Lidt ligesom at i bruger installere til togene til MSTS

Jeg har lagt det op der, idet at min side ikke endnu kender det nye format, men arbejder på det.....Derfor det lille antal oplagt, så der ikke er så meget der skal ændres senere. :lol:

så er Trainz lige fra starten blevet udrustet med en distributionsstandard, de såkaldte ".cdp" filer. Fordelen ved .cdp er at der er en form for fejlkontrol i, og at de er 99,9% virussikre

Det er også en sådan fil som ligger indeni, men kan godt se arbejdet med at pakke det ud, men som sagt, jeg har fat i min designer, så må vi se hvad han kommer frem til. :lol: Wink
Og stadig forsat Godt Nytår.........Også til alle i andre som læser med her. Cool
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Trainz til download
Skrevet af Steamhammer, 2/1-2006 21:39 (#7)

Og det er bare sagen i en nøddeskal Andreas! Smile

Og det er ikke for at fornærme dig Per! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Trainz til download
Skrevet af , 3/1-2006 00:28 (#8)

Hejsa Mogens
Der skal meget til at vælte en............. Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
download DSB MY 5-pack Materiel 2 16-12-2015 12:54
Guide til download fra Tog-Sim Andet 2 19-04-2014 16:13
Trainz Multiplayer Hjælp Generelt 4 05-08-2012 12:40
Trainz-dk-fuglsang opdateringer Hjemmesider 2 08-11-2011 23:51
Trainz legetøj ?, det syndes jeg nu ikke! Generelt 2 19-07-2011 11:42
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: