Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problem med DK2000 c

Udskriv debat

Problem med DK2000 c
Skrevet af svendsen, 15/11-2005 23:23 (#1)

øøøhhhh nu er de godt nok mange måndere siden at jeg har spillet Train simulator, når men tilbage til sagen jeg har et problem med dk2000 c
den melder om en fil hvad enen de er kig ned

DK2000.REF - LINE: 0.

Angry Angry Angry hvad skal de sige og JEG har install de nyste af XTracks og newroads, og den har kopiert alle filler fra alle 6 ruter til den så virker den ikke øv Sad Sad Sad fordig jeg har hørt så meget om ruten.
Brugers avatar
svendsen

Lidt øvet

Antal indlæg: 32
Status:

SV: Problem med DK2000 c
Skrevet af Ghosttrain, 16/11-2005 00:29 (#2)

Det er fordi ref-filen er fjernet, men ruten virker helt fint af den grund, med mindre du forsøger dig med ruteeditoren. Det er ganske enkelt gjort for at man ikke skal pille på nogen af de ting som jeg har ændret på i visse af filerne.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af svendsen, 16/11-2005 01:49 (#3)

oki tak for svaret
Brugers avatar
svendsen

Lidt øvet

Antal indlæg: 32
Status:

Skrevet af KimEast, 16/11-2005 12:07 (#4)

Æææhm, Erich. Man kan bare ha .ref filen på, med øverste kode, og 1 linie med et eller andet. og intet andet. Så er den "fejl" væk.. Wink Hygge KiME
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 16/11-2005 12:20 (#5)

Det er ikke nødvendigt da fejlen kun forkommer hvis man forsøger at åben ruten i RE Cool Står der bare et enkelt objekt i .ref-filen vil det give adgang til redigering af spor, veje og signaler samt visse interaktive objekter, disse ting bliver nemlig ikke læst fra .ref-filen, men kræver .ref-filens tilstedeværelse for at kunne læses. Fejlen er ihvertfald ikke forekommet hos mig under testkørsler helt uden .ref-fil.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af KimEast, 25/12-2005 02:46 (#6)

Dette kommer lidt sent, men hvad er grunden egentligt til at folk hjemme i stuerne ved deres PC med Denmark2000C ikke kan få lov at dumme sig og få det til at gå ned, og så lære at holde nallerne væk ?? På den anden måde der, blir folk bare mere nysgerrige efter at KUNNE rode med det hele. -- (BTW har jeg redigeret i min private kopi uden noget gik ned.. Så man kan godt.. Og .ref filen, ja det var der et pænt program der lavede til mig Smile ) -- Julehygge. KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 28/12-2005 01:35 (#7)

Nej nej nej Erich.. JEG har en helt lovlig kopi af din rute! JEG kan gøre PRÆCIS hvad jeg har tænkt mig med den rute så længe den er på MIN PC. Og så er den faktisk ikke længere den sag. Så spar krudtet og brug det til din rute .. Smile Hygge KimE .... PS! Sejt at være hacker på sin egen pc..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 28/12-2005 08:53 (#8)

NÅ du har måske betalt for den ? Hvordan kan noget du ikke har betalt for eller bygget fra bunden af være dit eget, eller hvordan kan du mene overhovedet at have nogen rettigheder til ændre på noget der ikke er dit ? Og hvordan kan du tillade dig at give andre mennesker opskriften på hvordan de skal komme ind i noget jeg har spærret adgangen til ??? :evil: :evil: :evil: :evil:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af Tjalfe, 28/12-2005 14:27 (#9)

Tror altså der mangler lidt mel.
Man kan da ikke bruge det til noget, det Kim skriver. Hvor skulle vi andre vide fra, hvilket program han laver en ref fil med?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af BlackChart, 28/12-2005 14:46 (#10)

Mon ikke i 2 kamphaner snart kunne gemme jer i hver jeres hjørne istedet??

Er ærligt talt ved at være træt af disse diskutioner i det åbne forum...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af KimEast, 28/12-2005 16:49 (#11)

Vi går lige tilbage til emnet. "Problem med DK2000 c", og der startede jeg med at fortælle, at grunden er, at der er nul .ref-file, (som eneste rute i verden iøvrigt). - Når man skjuler noget på den måde, må der jo være noget værdifuldt, så hvad gør man så, man ser hvad det er der skulle være så værdifuldt at man vil spærre det. Og skuffet blir man, når man ser, at der IKKE er noget særligt, andet end hvad man kan hente på andre ruter Sad . Og SÅ er det jeg skriver, at hvorfor i alverden gir man så ikke bare brugerne lov til at være nysgerrige?? Smile Og jeg holder stadig på, at når ruten er på MIN PC, er JEG herre over den. Jeg må selvfølgelig ikke lave ændringer på den, og VIDERESENDE disse ændringer. Ved jeg da alt om! Men på min egen pc må jeg pille den helt fra hinanden og kalde den noget helt andet, hvis jeg vil det.. eller smide den langt væk, køre over den, eller bare smide den ud ... eller ... eller... hæh... Wink Hygge. KimE ..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimS., 28/12-2005 18:36 (#12)

Det her baljepis, har jeg set et sted før, men jeg kan ikke huske hvor.

Jeg fatter ikke, hvorfor du fare sådan op, Erich.
Alle kan på sin egen PC, gøre lige nøjagtig hvad de har lyst til og det har du ingen indflydelse på,
så længe de offentliggør det fysisk.
Hvis der en nogen, der syntes det kunne være sjovt, at lave sporene om til en vandret spiral gennem Roskilde,
må det da være deres egen sag og ikke andres.
Det eneste du kan gøre er, at fralægge dig ansvaret for de skader, det evt. vil kunne medføre.

Til sammenligning kan jeg/Vi ikke gøre en klaphat, hvis nogen syntes det kunne være sjovt, at repainte
Dynamit Expressen lilla eller grøn lyse blå med nicolai striber og jumbo prikker og køre med den på sin egen PC.
Dog kunne Vi og ANDRE måske blive en smule knotne, hvis den blev uploadet, men længere er den heller ikke.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 29/12-2005 04:12 (#13)

Med fare for at få örerne i maskinen, men fik nogen hjulpet svendsen?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af KimS., 29/12-2005 11:12 (#14)

Klask, klask, klask.
Der røg ørene Pfft :lol:

Her hjælpes ikke. Her slås man.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Thomas_, 29/12-2005 12:17 (#15)

KimS. skrev: Det her baljepis, har jeg set et sted før, men jeg kan ikke huske hvor.

Hvis vi tænker på det samme, kan man også kun konkludere en ting, at folk ikke er blevet klogere..

Vi ser stadig en mangel på respekt fra dem der henter og bruger andres kreationer.. Hvis dem der har lavet noget, gør noget ved det, og laver regler for hvad man må med det, kan folk da ikke gøre andet end at respektere det..

Jeg er helt enig i dig/jer med, at man må gøre hvad man vil på ens egen pc, men så skal man også holde det til sig selv, og lade være med at fortælle andre om det.

Det er bare ikke sådan det fungere i denne verden.. Der husere kun konger og paver, og de alle vil have lige meget magt og bestemme lige meget Wink
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Antal indlæg: 1877
Alder: 43
Status:

Skrevet af KimEast, 29/12-2005 13:41 (#16)

Hej Jörgen, OG Svendsen! Jamen jeg svarede vist lige efter, at den eneste måde den fejl kan komme væk på, er, at der ER en .ref-file. Så får man at vide, at hvis man så får sat sådan en .ref-file på, er man hacker, for SÅ kan man KUN ha skumle tanker om at hugge objekter og bruge andre steder. (Synes jeg nu jeg kan se overalt på alle ruter -- alle låner fra alle). - Og jeg kan slet ikke li den tendens, at man pakker sine ting mere og mere ind ved at spærre mere og mere for adgang til ruterne. Sad (det kaldes samarbejde - NOT) .. Uhygge KimE -
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af bl, 29/12-2005 14:07 (#17)

Du har helt ret, Thomas. Der er altid nogen, der kun kan bruge andres ting til at gøre opmærksom på, hvor dygtige de selv er.

Og for lige at følge den amerikanske Jørgens spor, fik Svendsen nogensinde hjælp?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Antal indlæg: 1111
Alder: 80
Status:

Skrevet af Loke, 29/12-2005 18:44 (#18)

Sikke en masse ballade p.g.a. af , at ruten ikke vil virke hos "X" men godt vil hos "Y" og ref filen fjernes af den eller den grund.
Den der bygger ruten må vel gøre som han/hun vil når den sendes til download , blot man kan stå inde for at det virker og gerne hjælper hvis ikke det virker. Smile
Har selv hjulpet nogle stykker , dog har jeg også sagt nej til nogen , da de indrømmede , at de havde rodet med "RE" ...... :roll:
Der blev vistnok også skrevet at der ikke før er lavet ruter , uden at ref filen findes og her må jeg beklageligvis sige , at en eller flere af "Protrains" ruter , mig bekendt , også var lavet uden ref filen så man ikke kunne komme ind og "lege" med indholdet som man gerne ville , jeg selv includeret.
Jeg blev på det tidspunkt spurgt om hvad man kunne gøre , men vidste det ikke på daværende , men de der har spurgt mig husker det sikkert og vil give mig ret i at det var fordi man gerne ville "hente et par objecter" .

Dette var blot min mening om dette og det må være op til den enkelte selv at bestemme m.h.t. til det arbejde man har lavet og derfra tage de klager som de kommer og ellers hjælpe så godt man nu kan. Cool Grin

Sidst men ikke mindst kan jeg takke en del personer for at jeg er kommet så langt som jeg er , dog ville jeg gerne , at jeg kunne "bygge" med den hastighed som andre gør , men jeg lærer det vel hen ad vejen. Wink I ved selv hvem i er Cool

Med håb om et fredeligt og godt nytår til alle. :lol:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af jorgenandersen, 30/12-2005 05:03 (#19)

En god kommentar fra Loke... og nu må jeg se at finde ud af hvordan jeg holder mine briller oppe!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af KimEast, 30/12-2005 11:03 (#20)

Ak ja! Hvis man virkerlig vil beskytte (copyright mv) sine objekter gør man det i en kommentar inde i ref filen, så dem der alligevel er inde og rode i den, lige ser hvad der står øverst.. Så kan dem der kun er inde for at være nysgerrig og ikke for at låne noget, de kan så være ligeså nysgerrige de vil. Wink Og hvis een nørd virkelig VIL ha et objekt, skal han absolut slet ikke bruge en .ref file til det Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark) Ruter 9 01-04-2012 17:42
MSTS Problem på ny PC Ruter 23 03-03-2011 20:12
Et lille problem Ruter 4 01-02-2011 13:34
Fuel problem med disel lok Materiel 1 11-01-2011 11:50
Problem med Microsoft train simulator.. Materiel 5 17-10-2010 18:36
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: