Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Manuelt sporskift - hvordan?

Udskriv debat

  Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af knudbe, 17/8-2005 00:35 (#1)

Hej,

Jeg roder med en godsaktivitet (min første), hvor jeg skal hente nogle vogne på forskellige spor.

Jeg har styret det i pathen, både med returnpoints og valg af exit, men et enkelt sted - et krydssporskift i Køge - vil den ikke følge den path jeg har defineret, men den tøffer blot lige ud i krydset selv om jeg har valgt at der skal skifes til venstre.

Og af en eller anden grund, så er der ingen reaktion i sporskiftevinduet når jeg trykke. Skal det defineres på nogen måde at man skal kunne foretage manuelt skift?

Der er ikke noget mere irriterende end når noget ikke gør som man forventer og man ikke ved hvorfor Sad
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af KÃ¥re, 17/8-2005 00:47 (#2)

Mig bekendt kan du ikke stille skiftesporet manuelt, når du har lavet en path, men jeg gætter da også på at du har fået lagt path'en forkert - det kan nemlig godt drille en gang imellem.

Prøv at trykke på "Highligt"-knappen i Path-editoren og så følg din rute (den grønne linie) trinvis med "Næste"-knappen indtil du kommer til skiftesporet der giver problemer.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af lbr40, 17/8-2005 00:51 (#3)

Hej Knud,

Ændre Exit i AE bør virke, når du deffinerer dit sporvalg i en path. Men man kan ikke skifte spor (exit), mens aktiviteten kører i simulation, da du forud har valgt en given togvej (fremad eller tilbage).
Et sådant krydsspor (englænder) består i princippet af 4 skorskifter og 2 lige skinnestykker, så vidt jeg husker.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af knudbe, 17/8-2005 20:25 (#4)

Hej Kåre. Pathen er lagt rigtigt. Kan jeg lave aktiviteten uden at lægge en path?

Hej lbr40. Derfor burde krydset også virke. Jeg har valgt exit korrekt i AE men når jeg kører i sim så laver den ikke venstresvinget men brager lige ind i Østbanens Y-tog
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af lbr40, 17/8-2005 20:41 (#5)

Hej Knud,

Jeg vil gerne kigge på det, hvis du sender aktiviteten til mig, og lige mærker af, hvilket krydssporskifte, du taler om.
Det lyder underligt, at en fastlagt exit i en path ikke eksekveres i simulationen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af knudbe, 17/8-2005 21:27 (#6)

Jeg er egentlig mere interesseret i hvordan man kan lave en godsaktivitet hvor man selv skifter spor - og hvor der er AI-trafik.
Jeg har kigget lidt på stadard godsaktiviteten i MSTS men jeg kan ikke helt genenmskue hvordan man laver en sådan. Deri ser det nemlig ud som om der en en path samtidig med at manuelt sporskifte er muligt.

Der var vist på et tidspunkt en som ville lave en kom-godt-igang-vejledning til sådan en godsaktivitet...?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af lbr40, 17/8-2005 22:41 (#7)

Det er længe siden, jeg har prøvet det, men der er noget med, at man godt kan skifte spor, såfremt der er indsat manuelle sporskifter i ruten, hvorimod det ikke kan lade sig gøre, hvis ruten er forsynet med automatiake sporskifter.
Det er altså rutebyggeren, der har en "finger" med i DET spil.
Ved at gå ind på det bestemte sted i RE, markere sporskiftet og så finde ud af, hvilken type det er.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Manuelt sporskift - hvordan?
Skrevet af KÃ¥re, 17/8-2005 23:55 (#8)

Aktiviteten "Rangering i Fredericia" til DK 2000 (ligger vist her på sitet) indeholder manuel sporskiftning, men som lbr40 skriver, tror jeg det har noget at gøre med hvorvidt rutebyggeren har lagt automatiske eller manuelle sporskift på (i dette tilfælde) rangerområdet.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC4 45 - Hvordan ligger man det ind i MTS? Aktiviteter 5 30-08-2013 11:22
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15
Hvordan lægger man ruterne ind i spillet? Andet 4 22-08-2010 20:08
Hvordan får man en styrevogn til at køre af sog selv? Materiel 2 15-08-2010 16:19
Bane til Billund - hvordan Real-Life-Tog 55 17-07-2010 19:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: