Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -

Udskriv debat

  I forbindelse med trÃ¥den "muligt at Ã¥bne døre?" -
Skrevet af kimej, 14/10-2004 02:20 (#1)

Hejsa.

I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" vil jeg gerne lige vise lidt af hvad jeg går og sysler med i min lille TRS2004 legestue. Ikke mindst for at bliver bedre til det og dermed kunne hjælpe TDK senere (gruppen som vil samle store dele af Danmark sammen i et stort kort i TRS2004/Trainz). Dertil er der også nogle åbne døren på nogen af billederne. Tag et kig Smile

Måske nogen herindefra kan gætte med hvad det er som jeg har efterlignet lidt her i Danmark. Smile

Her kommer et par pics.

Mvh kimej


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
kimej

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17/4-2004
Status:



SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af egon.weber, 14/10-2004 06:42 (#2)

Københavns Metro Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af togtrold, 14/10-2004 18:05 (#3)

jeg tror også det er københavns metro!

men kan det værer muligt at downloade det her på tog-sim.dk?????
Brugers avatar
togtrold

Medlem



Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 22/5-2004
Status:


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af jesper, 14/10-2004 20:13 (#4)

Hvor er toget fra? Wink
Brugers avatar
jesper

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af kimej, 15/10-2004 02:26 (#5)

Jeps det er Københavns metro som jeg har efterlignet Pfft

Toget hedder MARTA kræver SP2+ TRS2004. Toget er ironisk nok en (flot) kopi af et tog som kører i Atlanta, og som netop er bygget af AnsaldoBreda (som jo også har bygget Metroen i Danmark), disse er dog ikke førerløse.

link til toget i SP2-udgave med døråbning er:
http://trainz.luv...RS_SP2.cdp
link til MARTA download siden er:
http://trainz.luv...&tab=f

Selve banen er ikke nøjagtigt lavet. Jeg har lavet alle stationer som metronettet ser ud nu, dvs. Vanløse -> Lergravsparken og Vestamager med CMC. Dertil har jeg ifølge dk.trackmap.net og min egen hukommelse forsøgt at lave sporskifter osv de rigtige steder.

Et af de største problemer med at lave en metro er faktisk at den kører så meget under jorden, at man nok er nødt til at bruge lidt tricks for at det er overbevisende. Kan huske at Jimbow engang havde lavet en prototype på en undergrundsstation efter dem i KBH, den kunne jeg godtnok godt bruge nu Smile

Men selve banen er fed nok at iaggtage med tog på, da de signaler og hastighedsgrænser jeg benytter er "usynlige" når man kører. Dvs. ligesom i virkeligheden.

Selve banen er ikke til download, men hvis nogen er interesserede har jeg ikke noget imod at dele, med det men, at folk så meget gerne må forbedre på den og så sende det tilbage til mig Wink Nu har jeg nok ikke så meget tid efter ferien, så der har alle lov hvis de har lyst.

Ps. Det allerstørste drilleri ved banen er lige der hvor sporet fra Islands Brygge mod Vanløse krydser med sporet fra Christianshavn mod Lergravsparken, det ser pt. underligt ud.

Jeg vil nu uploade projektet til siden her under navnet kimej's Metrotest SP6, det er min første pakke så håber det fungerer.


Vh kimej
Brugers avatar
kimej

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17/4-2004
Status:

 
Redigeret af , 15/10-2004 02:55

SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af kimej, 15/10-2004 02:34 (#6)

Sådan! Så er pakken blevet sat til uploadbedømmelse på tog-sim.dk, samtidigt kan i hente den på ...


"http://kimej.homepage.dk/kimej's Metr...st SP6.cdp"

indtil den er kommet på plads på tog-sim.dk.

Vh kimej
Brugers avatar
kimej

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17/4-2004
Status:


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af egon.weber, 15/10-2004 02:55 (#7)

Er det ikke et forkert forum? Lige under dette hedder det Trainz.
Jeg har osse trainz, men det er jo en hel ursov at finde noget dansk på auran. Jeg har forgæves søgt efter baner osv. men det er der åbenbart ingen der gider lave. Amerikansk og en masse andet skrammel vælter ind i hovedet på os. Jeg mener i burde udnytte det trainz lidt bedre, hvis i vil have os til at spille det osse. Jeg er ikke rutebygger, men får bare det spidse svar, det er så nemt at bygge. Hvis det er tilfældet, hvorfor er danmark så ikke repræsenteret, med et par gode strækniger, som denmark 1.0b eller seo??
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af kimej, 15/10-2004 12:25 (#8)

egon.weber skrev: Er det ikke et forkert forum? Lige under dette hedder det Trainz.
Jeg har osse trainz, men det er jo en hel ursov at finde noget dansk på auran. Jeg har forgæves søgt efter baner osv. men det er der åbenbart ingen der gider lave. Amerikansk og en masse andet skrammel vælter ind i hovedet på os. Jeg mener i burde udnytte det trainz lidt bedre, hvis i vil have os til at spille det osse. Jeg er ikke rutebygger, men får bare det spidse svar, det er så nemt at bygge. Hvis det er tilfældet, hvorfor er danmark så ikke repræsenteret, med et par gode strækniger, som denmark 1.0b eller seo??


Tjo men jeg er forumspasser og ved derfor ikke om eller hvordan man kan flytte en tråd.

Dertil er det med Danmark 1.0b lige nøjagtigt hvad mange herinde eller i hvertfald som del af team TDK godt kunne tænke sig at lave, ting tager tid, og det er først i TRS2004 at pakken har fået så store fordele at det er den eneste rigtige vej at gå i fremtiden. Før havde både MS og Trainz 1.0 fordele frem for hinanden, nu er TRS2004 så overlegen at den kan erstatte MSTS.

Vi kan da kun håbe at det bliver bedre.

Jeg har da også set tog som MZ, Øresundstog, IC3, IR4, EA til TRS2004. Sååe helt galt står det ikke til Smile
Brugers avatar
kimej

Lidt øvet



Antal indlæg: 25
Tilmeldt: 17/4-2004
Status:


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af egon.weber, 15/10-2004 17:05 (#9)

Jeg savner nu track-monitor i trainz, synes det er urealistisk at man skal fjerne hele cabview for at få et overblik over strækningen 5 km frem.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af jesper, 15/10-2004 19:07 (#10)

Egon: Du kan hente trackmonitor... Det er en rule der skal lægges ind. Jeg har den på min egen pc, men den er ikke sat til for tiden.
Jeg ved at der stod noget på forum på Auran. Halalko eller en af de andre trainz gamere, kan måske give dig et hint. det er helt lige med den du har i MSTS.

Kim: Tak for linkene, glæder mig til nat få mulighed for at prøve ruten
Brugers avatar
jesper

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:


SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af egon.weber, 15/10-2004 22:26 (#11)

Ok tak for tippet Jesper.
Jeg har lige købt trainz 2004. Så skal jo lige lære at bruge den, den er lidt anderledes end MSTS. Som jeg er så vant til at bruge.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com



SV: I forbindelse med tråden "muligt at åbne døre?" -
Skrevet af jesper, 15/10-2004 23:07 (#12)

Inget problem! Wink

Ja, der er en forskel. Jeg kan bedre li' den måde TRS kører på, kontra MSTS. Men stadig er vinderen indenfor realisme BVE....

Det tager altid tid, at vænne sig til et nyt program! Wink
Brugers avatar
jesper

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15
"DR laver togturs-tv efter norsk model" Real-Life-Tog 49 25-12-2011 04:49
De der "skilte"? Real-Life-Tog 5 24-03-2011 22:34
3 stk "På sporet af" bøger Sælges 3 26-02-2011 15:46
MY 1201-1202 "Marilyn Monroe" Real-Life-Tog 2 04-02-2011 23:05
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: