Kim_Christensen skrev: SJakobsen skrev: Kim_Christensen skrev: Ifølge TV2 TTV skulle AnsaldoBreda kunne levere ét fejlfrit IC 4 tog inden udgangen af maj. Det er da noget af en lempelse af det oprindelige ultimatum fra sidste år?
Hilsen Kim
14 enkelt kørende togsæt heraf et der overholder alle kontraktenskrav, mon ikke det er det TV2 har misforstået
Det formoder jeg sådan set også - men det ville på den anden side ikke undre mig om DSB blev lidt blød i deres ultimatum he på falderebet. Hvis man vil til at ophæve den kontrakt giver det en masse besvær, og et større beløv vil være spildt uanset deres "gode kontrakt". Man skal ikke forvente at det IC4 materiel der allerede findes ryger til ophug. Hvad sker der så? MJ'erne fungerede lige pludselig helt godt under andre himmelstrøg. De håbløse norske Di6 kunne også køre da det kom til stykket, bare ikke i Norge
Det ville være en bet for DSB hvis IC4 kommer til at køre godt andetsteds, mens DSB stadig er ved at se sig om efter en afløser for IC4. Det ville derfor ikke undre mig om deres ultimatum ikke var så ulimativt endda...
Hilsen Kim
Det kommer så sandelig også an på hvilke krav der stilles til materiellet..!
MJ er og bliver et fejlkonstrueret rangerlokomotiv, men er sikkert en udmærket rangertraktor
DI6 kunne ikke leve op til stabilitetskravene, ikke mindst i det barske norske klima, disse krav er sikkert mildere hos de efterfølgende brugere.
IC4 vil på samme måde sikkert også virke "tilfredsstillende" hos de iranske baner eller lignende... :lol: