stigc skrev: ? ? ?, det tror jeg ikke pendlerne på sydbanen er enige i,
nordvestbanen har da såvidt jeg ved fået nye skinner for nylig.
Det er da en let overdrivelse, der er udskiftet en række sporskifter og vigespor på krydsningsstationerne og i Kb, men strækningssporene er der ikke gjort noget ved... Derudover så:
har sydbanen lige fået ny køreplan, med gennemkørende tog en gang i timen, tog der har noget der ligner højeste prioritet på det danske skinnenet
får sydbanen nye skinner på Rg-Næ til sommer.
har sydbanen dobbeltspor væsentlig længere end nordvestbanen (80% af distancen Kh-Nf er dobbeltspor, 40% hedder tallet på Kh-K
. Og ja, enkeltspor på sådan en strækning virker sikkert fint på papiret, men ude i driften virker det ad helvede til. Hver gang et enkelt tog er mere end bare et par min bagud, så ryger resten af driften med.[/list:u]