Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med denmark 2000 version D i ruten

Udskriv debat

  Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 19/1-2006 21:36 (#81)

Nu er jeg i tvivl om PU-signalerne skal gøre sådan, men der er flere steder...

Eksempel 1:
Kommer fra Korsør ind på Nyborg station. Foran mig kører et godstog der drejer ind på spor 4.
Jeg kommer selv ind på spor 3, hver der er to PU-signaler (et ca midtvejs og et ved udkørsel). Både det i midten og det ved udkørslen viser stop. Der er ikke noget tog mellem de to PU så hvorfor viser det første signal stop?

Samme problemer er der på Odense.
Jeg kommer selv ind på spor 7. PU-signalet viser stop. Nr. 2 PU-signal viser rødt. Der er ingen perronafsnit hen til signanal nr. 2.
Mit AI-tog skal holde ved spor 5 afsnit 1, men standser for stop ved afsnit 2.

Jeg må indrømme at jeg synes at det er svært at gennemskue hvad der sker. Jeg synes ikke at de midsterste PU-signaler skal lyse stop når der ikke er noget på det sidste perronafsnit regnet i køreretningen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af KimEast, 19/1-2006 23:22 (#82)

Hej Knud.. Har skrevet det i tidligere indlæg her i dette emne, men PU'erne opfører sig på en speciel og meget uheldig måde!! -- Er PU nr 2 med RØDT, viser PU nr 1 altid stop! Har man sat at Ai-tog til at stoppe ved PU 2, ja, så må man lave det om Sad -- Grunden er: (kort sagt), at Stig har kodet PU'erne sådan , at RESTICTIN er lig med Stop og vandret hvide, HVIS næste signal er med rødt "STOP".. Grunden er at man ikke vil have man kan køre forbi PU lodret og ud til et U-signal. (Især vildt på 1-sporet bane, så går der for alvor kage i det hele). -- Skal dette laves om, skal signalerne kodes om! -- (Og man kunne så vælge via et flueben, om man vil ha køre-ret frem mod rødt Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 20/1-2006 00:20 (#83)

Så kan man jo overveje om det er hensigtsmæssigt at have PU-signaler midtvejs på en perron?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af KimEast, 20/1-2006 12:56 (#84)

Hej Knud, Netop. Men problemet er der kun hvis næste PU viser rødt, ikke hvis det viser stop (vandret hvide). Og PU viser kun rødt, hvis togvejen er spærret af andre tog der er på vej ind eller ud Smile -- Og så vidt jeg kan se, kan kodningen ikke se forskel på rød PU og rød U, og det skal den igrunden heller ikke Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af lbr40, 20/1-2006 13:14 (#85)

Når der er placeret 2 PU-signaler på samme perronspor kan det vel ikke lade sig gøre, at 2 tog (player + AI-tog) kan holde på perronsporet "snude-til-snude" ?
I tysk togdrift bruger man meget at dele peroner op i 2 "afsnit", hvor 2 tog kan holde "snude-til snude". Efter mit skøn kan tyskerne bruge perronsporene mere effektivt f.ex. på Hamburg Hbf.
Denne metode kan nok ikke bruges i MSTS-regi, da dette signalsystem er mere komplekst ? Der er vidst noget med at "rødt signal" spærrer for trafik både før og efter et tog.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 20/1-2006 13:31 (#86)

Til Kim:
Et PU-signal burde vel kunne vise lodret hvid hvis der er frit på næste perronafsnit uanset om næste PU-signal viser vandret hvid eller rødt.
Og hvis der er et rødt U-signal så kan PU vel godt vise lodret hvid eller...???

(Hvad er forskellen på et U og et SU signal?)

Til lbr40:
Jeg ved godt hvad du tænker på, men vi skal passe på ikke at blande for meget ind i en problemanalysering/løsning omkring noget konkret som måske kan løses med noget som grundliggende MSTS-teknisk ikke er muligt.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af lbr40, 20/1-2006 14:32 (#87)

Hej Knud,

Signalsystemet i MSTS er komplekst, det ved jeg. Dog har jeg ikke fattet, hvorfor der skal være 2 PU'ere på nogle perroner i MSTS... Det gør aktivirterne mere besværlige at lave og at bruge.
Jeg nævnte det med tysk togdrift, som det foregår dér. Der er jo ting i MSTS, der ikke kan lade sig gøre.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 20/1-2006 15:00 (#88)

lbr40 skrev: Signalsystemet i MSTS er komplekst, det ved jeg. Dog har jeg ikke fattet, hvorfor der skal være 2 PU'ere på nogle perroner i MSTS... Det gør aktivirterne mere besværlige at lave og at bruge.

Ja, og måske er det det som er mit problem. Nu prøver jeg med et par RP, men jeg er ikke sikke rpå at det vil løse det...
lbr40 skrev:
Jeg nævnte det med tysk togdrift, som det foregår dér. Der er jo ting i MSTS, der ikke kan lade sig gøre.

Netop, og det er lidt med til at lægge et slør over oprindelige problem som jeg prøver at beskrive. Når man er inde i en tråd som drejer sig specifikt om problemer som man har med en rute, så har dette jo slet ikke nogen relevans. Det vil bare give Erich en masse støj når/hvis han prøver at løse dette også. Så lad os holde fokus på problemer der kan løses og gemme MSTS-uhensigtsmæssigheder til en anden og mere relevant tråd.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af KimEast, 20/1-2006 17:15 (#89)

Æææhm, Knud, nej, er der et rødt U-signal kan du ikke få lov at køre frem til det fra en PU. PU viser "RESTRICTIN" i TrackMonitor, og den benævnelse er kodet som stop-her-og-vent. -- Var sidste signal før U en dværg, kan "RESTRICTIN" vise skrå og "kør-langsomt-frem". Så kan man komme helt frem til U. Ikke mig der har kodet det, så jeg fortæller bare som det er kodet. --- For eksempel på Høje Tåstrup mod København spor 2 vil alle toge holde ved NÆST-sidste PU hvis sidste PU er med rød, da der jo er grønt på spor 1, det tilhøjre for.. ( men det sker KUN hvis der er FLERE PU'er på perron, det sker aldrig hvis der er kun er 1, så kommer man helt frem til RØD PU selvfølgelig). -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 20/1-2006 17:36 (#90)

Hvis jeg forstår det rigtigt, kan man så konkludere følgende:

En opdeling af en perron i to afsnit vil aldrig få nogen praktisk betydning da man alligevel kun kan bruge det ene eller det andet men aldrig begge afsnit?

Og to PU-signaler på en perron - uanset om denne er i et eller i to afsnit - vil aldrig give nogle fordele, men næsten altid kun ulemper?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Tjalfe, 20/1-2006 17:42 (#91)

I Odense har jeg engang forsøgt mig med at koble. Jeg stillede en IC3 i den ene ende (Bag ved PUen midt på perronen), og kørte så frem mod det et stykke ude (Før I-signalet).
Jeg fik stop, men kunne godt fortsætte ved at bruge tab-tasten. PUen stod på vandret streg, og jeg kunne også her fortsætte ved brug af tab.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 20/1-2006 17:53 (#92)

Man kan bruge tab under rangering, men du kan ikke styre et AI-tog med tab og det er med AI-togene der lige så tit er problemer.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af lbr40, 20/1-2006 18:05 (#93)

Hej Knud,
knudbe skrev: Og to PU-signaler på en perron - uanset om denne er i et eller i to afsnit - vil aldrig give nogle fordele, men næsten altid kun ulemper?

Det er netop lige det jeg mener.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 20/1-2006 20:14 (#94)

Jeg sidder stadig og roder i Odense...

Den gik jo ned da jeg havde Desiroen kørende ind, og nu loadede jeg igen og gik en tur rundt...
Det ser ud som om der ikke er nogen PU-signaler når man kommer fra vest ind på sporene 5, 6 og 7. Det er bare bagsiden af de modstående signaler.
Er det korrekt, eller ser det bare sådan ud fordi jeg holder som jeg gør?
Desiroen holder jo hvor den skal...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 00:58 (#95)

Nu har jeg jo kørt den tur et par gange... Nyborg-Odense, og ca. 17 km før Odense er der er fuldt signalanlæg til en station, men der er ingen station/perroner/trinbrædt. Er det en forglemmelse?

Jeg har i øvrigt tidligere bemærket at der ikke er nogen person-perroner på den strækning overhovedet.

Der er også en vejoverføring, hvor der ikke er nogen opkørselsramper, så det er bare en betonklods i et fladt landskab der står på tværs af banen. Jeg har ikke lige positionen på den, men den skulle da være til til at finde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 21/1-2006 11:16 (#96)

Hej Knd
Det er fuldt korrekt at der ikke ligger en station, men signaleringen er der alligevel. Broen du omtaler kan jeg ikke finde
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 11:42 (#97)

Frankenstein skrev: Det er fuldt korrekt at der ikke ligger en station, men signaleringen er der alligevel.
Også i virkeligheden? Det må da virke underligt at komme med et tog og se disse signaler. Det underlige er at der også er PU-signaler når der slet ikke er nogen perron. Mon ikke det bare skulle være almindelige signaler så man kan lave noget krydsning på stykket?
Frankenstein skrev: Broen du omtaler kan jeg ikke finde
Nu får jeg ganske givet kørt den strækning mindst en gang mere, så jeg skal holde lidt bedre øje med placeringen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 21/1-2006 11:44 (#98)

'Tvivler du på at jeg har lavet det rigtigt ? Det kunne måske svare sig at checke trackmap ud igen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 13:38 (#99)

Har lige tjekket. Hvordan ser man signalopsætningen på trackmap? Jeg synes ikke at jeg kan se noget.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Tjalfe, 21/1-2006 13:52 (#100)

Hej Knud og Erich

I tjenestekøreplanen er der tre stationer mellem Nyborg og Odense. På John Nissens jernbaneside, kan I se forkortelsen og hvad det er (Station, trinbræt, sidespor osv)
Hjulby: Station (uden publikumstjeneste)
Ullerslev: Station (uden publikumstjeneste)
Marslev: Station (uden publikkumstjeneste)

SÃ¥ hvis du har set PUer, er det vel helt korrekt.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
New version of Litra A and Litra K Materiel 3 30-05-2016 20:14
Ruten mellem Malmö C Köbenhavn H Generelt 2 01-07-2014 10:27
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Ny version af ORTS på vej! Generelt 1 21-09-2012 17:42
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: