Ak ja. Man startede ellers så godt, og rigtigt med strøm da man startede ved start, Helsingør. Det var så meningen at man først skulle ta til Holbæk (måske helt til Kalundborg), og til Korsør, og Nyk. Fl. - Så var hovedbanerne på Sjælland med el-drift. ! - Der kom så en Storebælts-vedtagelse ivejen. NU skulle det handle om gods-togene der skulle være EL, og så skrottede man de store sjællandske planer, og gik lige mod Storebælt, stoppede EL-ledningerne midt i det hele 10 km før Korsør, og ventede på tunnel og bro. - MEN en bro mv tar jo sin tid, så man blev nødt til at lave EL helt til Korsør St. - Og resten kender vi, man forstatte så over Fyn og helt ned til grænsen. - At Sønderborg fik EL var en politisk studehandel, noget for noget..
Mener nu Holbæk havde mere brug for EL end Sønderborg, men sådan er der så meget. ! - Der er håb forude nu IC4-fuseren blir en realitet.. Ak ja