KH skrev: Sølvpilen skrev:
Jeg kan ikke helt se formålet med dette display. Vognnummersystemet, har altid virket enkelt og effektivt nok.
Det er jo præcis vognmummersystemet man går væk fra når de skal køre regionaltog. Jeg syntes nu det er meget godt, kunne ikke helt forestille mig MR eller DD uden destinationsskilte/displays. Det giver en hvis tryghed for passagerer at de ved hvor toget kører hen.
Personligt har jeg oplevet hvor meget disse displays er ventet. Her fra K09 køres menge RV 33xx-tog med MF mod tidligere MR. Det har skabt lidt forvirring i Vejen og Esbjerg bla, fordi der gennem flere år har kunnet skeldnes mellem RV og IC-tog alene på materialet, men når de blander det sammen så går det galt.
Jeg hilser initiativet velkommen
Trods min tidligere udmelding kan jeg kun være enig. Informationsskærmene på perronerne har dog altid været en stor hjælp. Det er da også klart at tæt togtrafik kan være forvirrende, hvilket aldrig har været tilfældet på de strækninger jeg har benyttet gennem tiderne. Jeg kan derfor kun trække mit tidligere svar tilbage, og indrømme manglen på argumenter
For mit vedkommende, har det nok også noget at gøre med ændring, af togets originale udformning, men funktionel udvikling og ændringer skal der jo til