Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Sporvognsrute

Udskriv debat

Sporvognsrute
Skrevet af knudbe, 5/12-2005 01:25 (#61)

Hvad øhm... vil det være spildt ulejlighed at fortsætte med at opsætte de aktiviteter som jeg var startet på?
Jeg mener, vil de virke efter at der er kommet signaler på eller skal jeg lave dem helt forfra?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Sporvognsrute
Skrevet af KimEast, 5/12-2005 04:08 (#62)

Knud! De kommer til at virke... Det eneste man skal gøre, er at opdatere aktiviteten i AE, da trackdatabase versions nummeret er meget større nu end før. -- Så no problem ... Wink Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af KimEast, 6/12-2005 17:55 (#63)

Hej Per og andre! - Jeg er rendt mod en mur, en mur af for mange tiles i flere zoner omkring Tivoli'et og T-krydset i det område. jeg kan INTET foretage mig i det område. Da jeg HAR lavet en masse syd for dette område, dur det jeg har lavet slet ikke. Sad Hvis der skal være et stort bart område uden signaler, sker der jo kun det, at kun 1 sporvogn kan være i den zone ad gangen. Og det dur slet ikke. -- En anden mega fejl er, at kører man fra Banegårdspladsen endestation, og forbi Universitetshosp. og Boldklubben, sker der noget lige før Gymnasiet, sporvognen laver lige en "håndbremsevending" på 90 grader over i det andet spor, bakker lidt der, og med snuden den modsatte vej, kører vi videre, den modsatte vej!! -- Så jeg beklager at fortælle, at jeg ikke kan komme videre og må gi op ang denne rute.. Sad Uhygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 6/12-2005 22:15 (#64)

Hej med Jer

Hvis i kan få rette den TDB fejl der er som forvolder en håndbremsevending, er der her et par fiduser til at sætte signaler op i "tæt befolket" område.

Hav rutens worldmappe stående åben neden under editoren. Find i worldmapen den worldfil der skal bygges i. I camera er det tile X og Y der angiver worldfilens nummer. Til hver worldfil er der også en backupfil. Klip denne backupfil ud og læg den på skrivebordet mens i arbejder. Anbring nu et enkelt signal, "flyv" ud af billedet til der er fuldstændigt tomt for objekter omkring jer, jo længere ud jo bedre, og tryk så gem. Hvis dette går godt, gentag denne procedure for hvert signal i vil opsætte. Med guds hjælp og lidt håndkraft vil det lykkes. Det skal dog siges, at hvis der er mere end 1450 objekter i worldfilen er det ikke sikkert at det vil lykkes, men det er et forsøg vær.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af KimEast, 6/12-2005 22:37 (#65)

Hej Erich! Det er noteret, og der er håb forude, for SÅ mange tiles er der ikke nogensteder. Men fejlen i TDB er nok værre. Selvom den re-etablerer databasen, er der stadig fejl Sad Skod.. Uhygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 6/12-2005 23:03 (#66)

OK, check for om der skulle ligge et Dynamisk spor lige dér hvor fejlen kommer. Hvis det er muligt, fjern dette og erstat det med alm. sporstykker, det kan muligvis afhjælpe fejlen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af , 7/12-2005 01:25 (#67)

Hejsa
Jeg har været inde i den model jeg har og fjernet en del træer, som så er samlet lidt anderledes så de tunge tile nu er lidt længere nede, og vil nu prøve at rette mere så den sidte tile kan komme under 1000 som de andre, det er havnetile som er den tungeste.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af KimEast, 7/12-2005 23:13 (#68)

Njaa, Per, nu laver vi begge to noget på samme rute. jeg fjerner også noget buske, samt sætter en MÆNGDE signaler op.. Og jeg har nu IKKE givet op endnu. Men jeg kan se, at hvis du kommer med en opdatering med mindre tiles overalt, kan jeg starte forfra igen??! Gør jeg så bare, men så må jeg jo hellere stoppe der jeg er kommet til med den "gamle" version (v.2)... Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 7/12-2005 23:19 (#69)

Hejsa Kim
Fint, du har forhåndsretten Wink :lol:
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af KimEast, 20/12-2005 02:19 (#70)

Hmm. Det lader til at det er tiles-med-havnen der er synderen, så man ryger rundt 90 grader. Systemet nægter at indlæse havne-området, som den vil have ind når man er ved det punkt, hvor den kikser Sad.. Men Per, er du igang med en anden version kører du bare videre med den, her kan jeg ikke komme videre, uden at slette hele havnen, og så kan det jo være ligemeget Sad -- Uhygge Kim --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sporvognsrute Ruter 61 25-03-2005 17:18
Del denne tråd